Hiçbir zaman karakterlerimin hüzünlü olduklarını düşünmedim. Tersine yaşam dolular. Trajediyi seçmediler, trajedi onları seçti. -Juliette Binoche |
|
||||||||||
|
Gittin ya, ey malihülya, gergefiyle bir deniz Boğdu beni, sensizlikten yüreğimde iz kaldı Ardın sıra serdeli hayallerim çaresiz, Sevda yetim, aşk öksüz, şair kimsesiz kaldı Hükmünü mü yitirdi zaman, bu ne acele Gittin ya, gebe kaldı ruhum bir muaccele İsyanî bir sukûta mahpus oldu gözlerim Teslim etti fer’ini kayıtsızca ecele Gittin ya leylasından ırak bir mecnun kaldı Vuslat isyankar oldu, ayrılık memnun kaldı Kef’i bulmadı visal, tıpkı aşk-ı lam gibi Mim’in ardından bakan bir garibî nun kaldı Gidince içimdeki sevdam sustu sır gibi Mührü kaldı kalbimde sızlayan nasır gibi Hasretin çelmesine takıldı da bir lahza Büyüdü gözlerimde sanki bir asır gibi Yar gitti, gam yürüdü, hüznün gölgesi kaldı Şair’e aşk dağının en sarp bölgesi kaldı ‘Sevdadan ayrılık’a hüküm yazan kalemden Ben fakirin bahtına hasret belgesi kaldı Maşuk gitti, aşığa ne şan ne Keşan kaldı Ne de Keşan fatihi şanlı muhteşem kaldı Beyhude, ayrılığın savurdu küllerimi Yangından bitap bir can, mahv-u perişan kaldı Lal oldu bülbül-ü aşk, metruk kafesi kaldı Meçhul bir yalvarışın kulakta sesi kaldı Gidince boynu bükük bir şairin dilinde Ayrılık türküsünün acı bestesi kaldı Sanma gidince canan, bakiyede can kaldı Soyundu renklerinden papatya bîcan kaldı Bir elinde çantası siyah gözlü bir çocuk, gözlerinde bir de o mahzun heyecan kaldı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Sedat ERGİNÖZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |