..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bu hafifçe kenara itilecek bir roman değil. Daha büyük bir şiddetle uzağa fırlatılmalıdır. -Dorothy Parker
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > Fazıl Akçil




19 Mayıs 2008
Ben Bir Münzeviyi Anlatmak İçin Yaktım Zihnimi...  
Fazıl Akçil
O güzel atlar Münzevi için vardır....


:AHCJ:
Ben Bir Münzeviyi Anlatmak İçin Yaktım Zihnimi…

Saliha Malhun

Sessiz ve renksiz bir dili vardır ilhamatın…
İlk oradan başlar görmeye kâinatı heveskâr, ilk orada ölmeye başlar. Nedir ki aklımız? Beyaz sayfalarda titreyen bir gölge değil mi? Oysa… Oysa bir avuç toprak olduğunu önceden bilse insan
Savurmaz mı küllerini dağlardan? Sormaz mı suallerin en yeşilini, en mavisini, en beyazını? Bir damla melek olup düşmez mi toprağa? Hafıza bir kurtçuk gibi zihni oydukça zaman bir yılan gibi sonsuza kıvrılır. Ben bir münzeviyi anlamak için yaktım zihnimi… Ben bir münzeviyi anlatmak için yaktım dilimi… Münzevi denizi boşaltmak için gemisiyle su taşır... Münzevi her mevsim gitmenin telaşındadır…
Ve o güzel atlar, o güzel atlar münzevi için vardır. Münzevi; bir sevda mevsimi geçer de veremez nefesini. Karanlık duygular, masmavi gökyüzü, ruhunda fırtınalar. Münzevi; aşkın çemberinde, hasretin izinde, gerçeğin peşindedir...

Gözsüz ve dilsiz bir hali vardır ilhamatın…
İlk orada gözleri kapanır heveskârın, ilk orada dili hayretle tutulur.
Yazdan kışa, kıştan bahara geçer. Ruhu dağlarda, ayakları gidip gelmelerle savaştadır. Zaman hep aynıdır ve münzevi aklını zamandan önce ve sonra kullanır. Duyduğu her ses bir esmadır, dağların en doruğuna çağırır.
Biraz ışık… Biraz rüzgâr… Biraz… Biraz da zikirdir Münzevi; otlar, çiçeklerle beraber sallanır… Nasıl olsa bekaya savrulmuştur başı
Nasıl olsa “an” kusursuzdur. Ben bir münzeviyi anlamak için yaktım zihnimi
Ben bir münzeviyi anlatmak için yaktım dilimi… Münzevi denizi boşaltmak için gemisiyle su taşır… Münzevi her mevsim gitmenin telaşındadır… Ve o güzel atlar, o güzel atlar münzevi için vardır. Münzevi; bir sevda mevsimi geçer de veremez nefesini. Karanlık duygular, masmavi gökyüzü, ruhunda fırtınalar. Münzevi; aşkın çemberinde, hasretin izinde, gerçeğin peşindedir…


Gözsüz bir gözü vardır ilhamatın…
İlk orada bakışları okyanusa dönüşür heveskârın, ilk orada 'su'ca görür ve tanır.
Bir nazar boncuğudur gözleri, dönen feleklerin ucuna göz değmesin diye takılır.
Gecenin içinde uçuşur nefesi, sabah aynaları yakaza halinde kırılır. Ve döndükçe münzevi, kâinat tennure eteklerinde savrulur. Bir damla yağmur… Bir damla kan… Bir... Bir de kar tanesidir münzevi; döndükçe yuvarlaklaşır. İlhamat vecd halindeyken münzevi dağdan, bayırdan yuvarlanır. Ölür de ses etmez, sessizce yuvarlanır… Yuvarlanır… Yuvarlanır… Ve ilhamat… Ve fikir… Ve çile… Ve eser… Her geçen gün uzanılan an, lâkin hiç bir zaman ulaşılamayan şimdi ve asırlar sonra olur. Ben bir münzeviyi anlamak için yaktım zihnimi… Ben bir münzeviyi anlatmak için yaktım dilimi… Münzevi; denizi boşaltmak için gemisiyle su taşır. Münzevi her mevsim gitmenin telaşındadır. Ve o güzel atlar… O güzel atlar münzevi için vardır. Münzevi; bir sevda mevsimi geçer de veremez nefesini. Karanlık duygular, masmavi gökyüzü, ruhunda fırtınalar… Münzevi; aşkın çemberinde, hasretin izinde, gerçeğin peşindedir.

Ve bunlar... Ve bunlar münzevinin sadece savrulan ilham tozlarıdır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın din kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Taşın Suskunluğunda…
Vav Vuslatıyla Yürüyen Sevgili...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Elleri Sır Kokan Çocuk…
Gemin Hangi Limanda?


Fazıl Akçil kimdir?

amatör

Etkilendiği Yazarlar:
yazmak


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fazıl Akçil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.