Öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı, yetmişinde bile mesela zeytin dikeceksin. -Nâzım Hikmet |
|
||||||||||
|
Hangi safta yer alıyoruz? Saflılık sınırları içerisinde yaptıklarımız ne kadar doğru peki? Kalleşte sol gösterip sağdan yol almamız nasıl bir kurgu? Hangi iç politik kurguların eteklerine sığınıyoruz dış ilişkilerin zorluklarıyla başa çıkmazken. Gündem her an değişebilirlik gösteriyor. Ya patlayan bir bomba ya da ekonomik kriz denilen kavramın gündem dışı etkisiyle fiyatlara etek altından bindirilen uydurma vergiler. Hani herkes bir safta, hani cenaze namazlarında bile kadınlar erkeklerle aynı safta yer tutamazlar ya, hani görüşlere göre kavramların arabuluculuğunu yapanlar var ya… Politik yaşamlar, süre gelen despotlukların değiştirilemeyen yüzleri, gündemin bedenlerin yaşamlarına son veren kalleşliği… Daha nicelerini saymak mümkün hangi safın, hangi gündemin yaptıkları ya da yapacaklarını… Suskunluğun hiç kabul görmediği bir ülkede yaşıyoruz. Dudaklar huzurun, mutluluğun, barışın naralarını atarken, kulaklar birazcık şefkatin cümlelerini dinlemek için geçiyorlar televizyonların, meydanların, onların karşısına… Dediğim gibi tuhaflıklar ülkesinde yaşıyoruz. Bu durum yıllardır sürüp gitmekte. En ücra köşesindeki köyden tutunda metropoliten şehirlerine kadar hemen hemen ülkenin her karışında bir tuhaflık görmek mümkün nasıl ki her köşesiyle bir cennet olması gibi bu vatanın… İşte işin tuhaflığı…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Özgür EKREN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |