..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Özgür EKREN




18 Ekim 2009
Gidiyorum  
Özgür EKREN
Neydi sevgi? Nerede bulunurdu? Hangi zamanlar arasında yaşanabilir? Hangi zamanlar içerisinde tüketebilirdi? Hangi tariflere uyulması gerekiyordu?


:AIJA:
…gidiyorum…


"Gidiyorum." dedi kadın. Bir şeyler eksik artık, dolduramıyorum yaşamı seninle. Olmuyor, çok denedim yapamıyorum… Sakince, usulca bu cümleler dökülüyor kadının ağzından. Adam sadece dinliyor. Öyle şaşkın ki, öyle derinlerde yaşıyordu ki, şimdi su yüzüne çıkmış bir balık gibi… Kadın elleriyle çıkarmıştı onu derinlerinden, derinlerden… Bulması kolay olmamıştı o büyük denizin içinde kadını… O deniz ki her mutlu anı, her kavgayı, her fedakârlığı görmüştü… Zamanla dolmuştu deniz, taşkınlar bile olmuştu… Bu sefer kendi denizinde boğuluyorlardı, onları yıllardır yaşatan deniz…

Yok, yok…

"Bitti." dedi kadın. Öyle bir ses tonuna sahipti ki adam kendini bile tanıyamaz oluyordu. Soğuk, bezgin, ruhunu kaybetmiş azılı bir katil gibiydi kadın… Ağzından soluyordu o anda, gözleri aşk kusuyordu… Hikâyelerde anlatılan cinsten çarpık ilişkilerin odağında bulmuştu kendisini... Yıllardır izlediği o dizilerdeki nefretle anılan, o "ihtiraslı aşkın kadını" rolünü üstlenmeye başlamıştı bile. Oysaki öfke duyuyordu o karakterlere… İnsanların o kadar gaddarca davranabileceğini hiçbir zaman kabullenemezdi. “Dürüst bir adam, asla bırakılmamalıydı.” Hep böyle söylerdi, hep böyle düşünürdü. Zamanın kötülüğünden şikâyet ettiği zamanlar güven dolu kalbine sığınırdı adamın.
Ve bir anda, her şey hikâyelerin istediği gibi olmaya başladı. Kadın, çarpık ilişkilerin eteğine sığınıyor, adam aşka lanetler yağdırıyordu. Ama kadın, kendini rahatlatacak bahaneler bulmuştu bile. Tıpkı, sevginin bittiğini iddia ettiği gibi… Neydi sevgi? Nerede bulunurdu? Hangi zamanlar arasında yaşanabilir? Hangi zamanlar içerisinde tüketebilirdi? Hangi tariflere uyulması gerekiyordu?

"Seni seviyorum!"

Sevgi nedir, diye sordu adama kendini haklı çıkaracak bir cevap beklercesine. Sevginin gözle görülen bir şey olmaması kadının yanlış bir şey yaptığını gösteremiyordu resmen. Kendi tanımlamaları sevginin yolunu tıkamıştı. Ama unuttuğu çok önemli bir şey vardı kadının. Hikâyelerin sonunda olduğu gibi şu anda büründüğü o karakterin yıllarca nefretle anılacağını, yaşamı boyunca yaptığı en büyük hatanın da "sevgiye olan saygısızlığı" olacağını hiçbir zaman unutamayacaktı…
Kadın, adamın ona kin kusmasını, onu terk edip gitmesini, ağza alınmayacak sözler söylemesini istiyordu. İncinmek istiyordu. Böylece biraz olsun soluklanabilir, biraz olsun kendini kandırmayı daha uzun bir süreye yayabilirdi… Öyle ruhsuz bir halde acı çekmek istiyordu ki sevgiyi bile kullanıyordu. Böylece o derin uçurumun kıyısına sürükleyebilirdi kendisini. En sonunda da kendini feda edip adamın yüreğinde kolayca izini kaybettirebilirdi.
Öyle bir haz alıyordu ki içindeki çocuk, bir oyun misali repliklerini ezberleyip tartışıyordu herkesle... O ana kadar her şeyi öyle güzelce planlamıştı ki, oyuncuların "karakterlerini", sahnenin dekorundan, piyasalardaki aşkların kurlarına göre şekillendirmişti geleceğini, adamı hiç düşünmeden…

Zaman artık onların aleyhine işlemeye başlamıştı.

Her zaman ki koskoca bir yaşam bir ses tonunun yardımıyla yine etkisiz hale getirilmişti. Tanrının işini bu sefer, kadın nasıl üstlenebildi? Hangi "kalbiyle" buna cesaret edebildi?

İşte aşk bitti…

Bir kadın ve bir adam yine yollarına duvarlar örerek geçmişlerine doğru yola çıktılar. Adım adım terk etti onları, kadın...

Nedir sevgi? Nedir aşk?

"Gidiyorum…" dedi Kadın…

"Bitti…" dedi Kadın…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Her zamanki gibi güzel.
Gönderen: İdil Demir Tunaboyu / , Türkiye
2 Kasım 2009
Sevgili kalemdaşım, yine iyi bir iş çıkarmışsın. İlişkileri her yönüyle ele almayı çok iyi biliyorsun.Başarılarının devamını dilerim.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
... Aşkın Bir Boyutu...
... Tuhaflıklar Ülkesi...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
... Çıka - Gel... [Şiir]
... Rüyalardaki Aşk Sahnesi... [Şiir]
... Çekişme... [Şiir]
... Biri Gölgenin İzinde... [Şiir]
... Kendin... [Şiir]
... O... [Şiir]
... Yürek... [Şiir]
... Bir Manzaraydı Aşk... [Şiir]
... İki Yürek, İki Mekan, Tek Aşk... [Şiir]
... Uyuyunca Çok Sevdim Onu... [Şiir]


Özgür EKREN kimdir?

Düşe yazdım geleceğimi çizerken Beyazı gördüm siyahın içinde Siyahın beyazla kavgasını yazdım… Kavramların unutulduğu şehrimde…

Etkilendiği Yazarlar:
Cezmi Ersöz,Can Yücel...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Özgür EKREN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.