..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Oğuz Genç




8 Eylül 2008
Karar  
Oğuz Genç
Hayatta karar vermemiz beklenen onca gereksizlikten sonra doğru bir karara çağrıdır bu yazım.


:AHEF:
Hayat dediğiniz şey kardeşler içi boş herhangi birşey (örnek vermekte yetenekli değilimdir o yüzden hayal gücünüzü kullanın böylesi daha yararlı hem) içine ne koyarsanız onu yaşarsınız sizin elinizde değilmiş gibi görünmesi ise göz aldanması sadece öyle düşünmeniz isteniyor diye öyle düşünmeniz gerekmez. Övünmeyi bildiğiniz kadardan daha çok sahip çıkmalısınız yanlışlarınıza ki çünkü iki kere yanlışı hiçbir mantığa sığdıramazsınız. Bir yola girecekseniz kararlı olun sizi döndürebilecek bütün seçenekleri başlamadan önce yokedinki vazgeçme ihtimaliniz kalmasın. Yürümek için önünüzü görmenize gerek yoktur sadece boş bir karanlığa doğru yürümek inanın zevklerin büyüğündendir. Aldığınız her nefesin hesabını vereceksiniz doğrudur ancak yanlış bildiğiniz başkasına değil bu hesabı yalnız kendinize verecek olmanızdır. Siz kendinizin en büyük bulmacasısınız ve en büyük korkusuda kendiniz olmalısınız. Gerçekçilik makul bir tanımdır ama şuan dominant olan hayat zırvaları gerçek değil yansımadır. Sizin gerçeğiniz sizi en doğru olana yöneltendir herkes için geçerli bir gerçek değil, herkesin için tek tek ayrı ve ilk bakışta birbirinden bağımsız görünen ama birleşince tek gerçeği oluşturan bir gerçek olgusu vardır. Bunu bilebilmeyi amaçlamak lazımdır. Herbirkişi mükemmeldir henüz keşfedemediği yerlerinde bu mükemmeliyeti taşımaktadır. İnişli çıkışlı tuhaf merdivenlerle doldurulmuş, ne kadar giderseniz gidin hep başladığı yere dönen bir daire çizmek yerine. Muhhtemelen sonunu kısa bir zaman diliminde göremeyeceğiniz ama yürürkende haz duyacağınız ve ilerledikçe dahada çok anlayacağınız dümdüz bir yola davet ediyorum hepinizi ve en güzel olan bu yolu seçmek için bir yer işaretlemenize gerek yok çaba sarfedmenize yada yürümek için yorulmaya gerek yok tek gereken inanmanız kendinize. Karar verirseniz bilinciniz açık olsun sormak anlamak ve bulmak herşeyden öncelikli amacınız olsun...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: teşekkür
Gönderen: Oğuz Genç / , Türkiye
11 Ekim 2008
zaman ayırdığınız için teşekkür ederim

:: umut verici:)
Gönderen: Nilay BOLATTAŞ / , Türkiye
2 Ekim 2008
Kendi labirentinde kaybolmuş,kendi bulmacısını çözmeye çalışan bir insan için umut verici,kendine güven çağrısı... Teşekkürler,kaleminize sağlık:)




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anlayın
Farksal
Ne Acı...
Liman
Umut Ağacı
Burdayım

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Titriyorum
Aşk mı?
Yazgım
Bekle

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bitiş [Şiir]
İntikam [Şiir]
Belki [Şiir]
Yalana Doğru [Şiir]
İnadına [Şiir]
Niye? [Şiir]
Tükenme [Şiir]
Her Kimsem? [Eleştiri]
Ne İçin [Eleştiri]
Vagon [Eleştiri]


Oğuz Genç kimdir?

Dümdüz bir yolda giderken aniden sapmaya karar vermiş biriyim. Herşey hakkında birşeyler bilme eğilimindeyim. Nedenleri aradığım bu karanlıkta anlamak ve anlatmak niyetindeyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Paulo Cohello,Charles Bukowski,Friedrich Nietzsche


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Oğuz Genç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.