İnsanlar yalnızca yaşamın amacının mutluluk olmadığını düşünmeye başlayınca, mutluluğa ulaşabilir. -George Orwell |
|
||||||||||
|
Peki ne yapmıştı sayın Başbakan? İsrail’in aşırı güç kullanmasını sert dille eleştirmişti. Ve isyanını şöyle seslendirmişti: ‘’Karakolların vurulduğu yerde çocuklar, kadınlar, savunmasız insanlar da vuruluyordu. Vurulanlardan Türkiye'ye getirilenleri görme fırsatım da oldu. Ayakları kopanları gördüm, fosforlu bombalarla yanmış bedenleri gördüm. Bunların içinde bir aylık çocuğunu kaybedenleri de gördüm. Alt yapısı yok edilen bir Gazze var. Bunlar yeni değil. Zaman zaman Filistin'de takip edildi bu olaylar. Bazı adımlar atılmış ama netice vermemiş. Hangi dinden olursa olsun bunlara tahammül etmek mümkün değil. Türkiye olarak yaşanan trajediye seyirci kalamayacağımız için yoğun diplomatik temaslarda bulunduk. Fakat bir gerçeği ifade etmem lazım bölgede her ülkeyle münasebeti olan tek ülke neredeyse biziz. İsrail'le yoğun protokollerimiz var. Neden Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı böyle konuşuyor diyorsanız bu benim önce insan sonra Başbakan olmamdan kaynaklanıyor. Masum insanların hayatına düzenlenen hiçbir saldırı kabul edilebilir değildir." Bu şekildeki konuşmalar mı dış politikada kırıp dökme olarak nitelendiriliyor? Hangimiz imza atmayız bu metnin altına? Hangi dinden olurlarsa olsunlar zulme uğrayanın yanında olmak bir insani duruş değil midir? Ziya Paşa ne demişti hatırlamakta fayda var: Usanmaz kendini insan bilenler halka hizmetten Mürüvvet-mend olan mazluma el çekmez ianetten (Kendini insan bilenler halka hizmet etmekten usanmaz. İyiliksever olanlar mazlumlara, zavallılara yardım (etmekten) elini çekmez.) Başbakanın yaptığı buydu,zulme seyirci kalmamaktı. Zulme karşı dünyanın uyanmasını sağlamaktı. Kırıp dökme buysa eğer,sayın Başbakan bu kırıp dökmelere devam etsin. Not:Bu yazı ''Davos çıkışması''ndan önce yazılan bir yazıdır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © NUH KENİŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |