Ama gene de dünya dönüyor! -Galilei |
|
||||||||||
|
Çocuktum mutluydum Mutlluğuma doyamadım Çabuk geçti çocukluğum Hayal gibiydi geldi geçti zaman Nerede peki çocukluğum? Yoksa hepsi birer rüyamıydı? Çocuktum Mutluydum.. Rengarenk çiçek bahçelerinde yürüdüm Gelincik tarlalarında dolaştım Ilık meltem rüzgarları okşadı sarı saçlarımı Çıplak ayakla bastım toprağa Koştum koştum yorulmadım Çocuktum Mutluydum.. Dağlara çıktım çocuklarla Çiçek topladım .. Papatyadan taç yaptım saçlarıma Gülleri kopardım kokladım, cam şişede şurup yaptım Kına yaptım elma yapraklarından Vişne ağacına çıktım Erik çaldım başka bahçeden Çocuktum Yaramazdım.. Sarıya çalan saçlarım vardı omuzlaımda Çekik kahverengi gözlerim İki merdivenli evimiz vardı Bir divan bir sedir odamızda Türkiye haritasından duvar halısı boğaz köprüsünden tablo On iki kişilik kül tablası Minik televizyon vardı köşede renksiz Küçük cama toplandı mahalle çocukları tv izlemeye.. Kimi zaman perdeyi çekerdim yüzlerine.. Solucan toplardık taşın altında Körebe saklambaç deynek kapmaca oynardık akşamüstü Kavga ettim Taş attım, taş geldi kafama Küçük şişliklerle dolaştım ara sıra .. Çocuktum Mutluydum Çeşme başına koştum susadıkça Çamurlar gömüldü ayaklarım Eğilip su içerdim buzgibi oluktan Üşüsemde farkında olmazdım Burnum aktı kolumla sildim Uçak keçti başımın üstünden El sallardım o gittikçe koşardım koştukça düşerdim Dizim kanardı ağlardım Başıma toplanırdı çocuklar "Ama babam burda olsaydı pansuman yapardı"!! Çocuktum Babamı özledim... Giysiler koyduk bavula iki sayfa mektupyazdım babama Henüz sekiz yaşındayım "Babacığım seni çoook özlüyorum"Diye başlardım satırlara Mektubu koydum bavula Turisti babam almanyada Çocuktum Mutluydum.. Saklambaç oynadım buğday tarlasında Ekin sürdüm öküzün arkasında Traktöre bindim.. Kaz sürüsü kovaladım onlarda beni kovaladı Mısır kopardım bostandan ateş yaktık dere kenarında Derenin akışı hiç gitmedi kulaklarımdan Dört yapraklı yonca aradım yonca tarlasında Kovaladılar kaçtım! Dikenli telleri kaldırıp altından geçtim Korktum eve geldim ışıklar sönmüş gaz lambası asılı duvarda Gazyağı kokusu sinmiş odaya o koku hala burnumda Çocuktum Mutluydum.. Ezan sesiyle uyandım seherde o ses mutluluğumun sebebiydi anımsadığım Koyun postundan seccade hep aynı yerde Namaz kılanı beklercesine.. Sabahın güzel kokusuyla uyandım koştum kümese Tavukları salıverdim yem verdim çok büyüktü buğday tarlası Akşama kadar ekinler biçildi hemen yanıbaşımızda Patoslar hazırlandı karanlıkta Buğday samandan ayılırken Duyamazdık birbirimizi patos sesinden Çocuktum Mutluydum... Kovanlardan bal toplardı amcalar Tepeye çıkar bakardım uzaktan Arı soktu gözümü İyileştim gene soktu "Çiçek sandılar beni" derdim Uğur böceği buldum sevindim ona söz verdim "uç uç böceğim annem sana terlik papucu alacak" Ateş böceklerini seyrettim karanlıkta Saklandım güllerin arkasına elime diken battı.. Çocuktum mutluydum.. Toplandık arka bahçede Tülden duvak yaptılar başıma Gözlerimi dudağımı boyadı kızlar keçeli kalemle Gelin ettiler beni Komşuların kapısını çaldık hep birlikte el öptük sözde, oyunlar oynadık şarkılar söyledik etrafımda toplandılar ben gelin olmuştum Çocuktum Mutluydum.. Akşam üstü heyecan olurdu bende Şeker kız candy vardı tv de Herkes evlereee , nara attım Çocuktum Mutluydum.. Öğle uykusu istemiyordum Yatırdı annem zorla "off uykum yok" Gizlice kaçtım sokağa eve geldim dayak yedim!! Aklım hep sokakta oyunda Çocuktum Mutluydum.. Kış çok ağırdı bizim orada Çocuklar kayınıyordu arka sokakta tarlada kızaklara bindik ikişer ikişer uçtuk sanki adeta Kıpkırmızı oldu parmak uçlarım, ıslandı ayaklarım burnum aktı soğuktan ama ben mutluydum Çocuktum Mutluydum.. Hikaye kitaplarında kendimi buldum masal kahramanı ben oldum Keçeli kalemlerin her rengiyle oynadım ama ben en çok nefti yeşili sevdim.. Çocuktum Mutluydum.. Şule Yüksel.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © şule yüksel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |