..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dilerim, tüm yaşamınız boyunca yaşarsınız. -Swift
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > irfan yıldız




7 Ağustos 2002
Rüyada Uçmak  
irfan yıldız
Sorun çocuklara: “Rüyanda uçuyor musun?” diye. Bakın ne diyecekler.


:BHBF:
Bir arkadaşım, çocukluğuna dair unutamadığı bir anısını şöyle dile getirir ve bizi inandırmak için karşımızda çırpınır dururdu: “İlkokul bir ya da ikiye gidiyorum. Elimde çantam sallana sallana okul yolundayım. Bellediğim bir kaldırım vardı. Yol kenarı ve tenha. Araba geçmiyorsa eğer, oraya geldiğimde bir kaç adım geri gider sonra bir başlardım koşmaya, kaldırımın bittiği yerde bir sıçrar o asfalt yolu uçarak geçer ve karşı kaldırıma kuş gibi konardım. Her sabah o yolu uçarak geçerdim...” “Sen o mesafeyi ancak rüyanda geçersin,” takılmalarımıza, “ Ben de rüya sanıyordum ama değildi. Ben o yolu uçarak geçerdim,” der bizi inandırmaya çalışırdı.

Çocuklarla yetişkinleri birbirinden ayıran bir özellik de çocukların rüyalarında sık sık “uçması” dır. Bu özellik çocuk büyüdükçe azalır, bir yetişkin olduğunda ise neredeyse tamamen ortadan kalkar.

Biz yetişkinler, hayallerimizi, sezgilerimizi, duygularımızı her geçen gün köreltir, yerine günlük koşuşturma içinde, nasıl daha çok para kazanırız; birinin nasıl ayağını kaydırırız; yükselmek için kimleri kullanırız biçimindeki entrikalar çevirdiğimizden saflığımızı yitirmişizdir.

Sorun çocuklara: “Rüyanda uçuyor musun?” diye. Bakın ne diyecekler.

Çocuklar kıskanılacak kadar saftırlar. Bu yüzden rüyalarında sık sık uçarlar.

Bizler ise çoktan yitirmişizdir o özelliğimizi. Bu yüzden rüyalarımızda “Yere çakılırız.”

Ya yetişkin olup da rüyalarında uçanlar! Ne değerlidir onlar; bir çocuk kadar saf ve temiz!

.Eleştiriler & Yorumlar

:: efe erdem
Gönderen: efe erdem / İstanbul/Türkiye
7 Nisan 2006
ben hala arada sırada uçanlardanım; Aşkın büyüsüyle süzülüp yere çakılan. Belkide gerçeği kabullenmenin tek yolu budur, Yada en doğalı...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ocak 2020
Tehlikeli İlişkiler... (5)
Tehlikeli İlişkiler... (4)
Tehlikeli İlişkiler... (1)
Pardon, Saatiniz Kaç?
Tehlikeli İlişkiler... (2)
Tehlikeli İlişkiler... (3)
Metin Abi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Tamamlanmamış Sözcükler [Öykü]
Kırmızı araba [Öykü]
Hayatın Gizemi [Öykü]
Bir Ayrılık Valsi [Öykü]


irfan yıldız kimdir?

Kırmızı bir ayakkabı görüyorum Sonra pencere önünde uçuşan tül perde Hiç unutmam bir piyanoydu eminim Bir fincan kahve yanıbaşımda Uzun sürmüyor, çeviriyorum başımı

Etkilendiği Yazarlar:
Elbette bir kısmı...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © irfan yıldız, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.