..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Narin ŞİMŞEK.




20 Temmuz 2009
Umut Parçası  
"Ne yapalım umut dünyası..."

Narin ŞİMŞEK.


Ama sonu ne olursa olsun umut yaşama sebebidir insanın. "Umutla yolculuk etmek gidilecek yere varmaktan çok daha güzeldir", sözünü söyleyen de bence küçücük bir umut parçasıyla yola çıkan bir umut yolcusuydu. Umut çıkar yoldur, umut yeni başlangıçlardır, umut hayallerin mimarı,hayatların müteahhitidir.


:BJEH:
Dünyada yaşanan bazı şeyler o kadar garip ki anlam verilemiyor çoğu zaman. Bunu da zaten çoğumuzun " Ne yapalım umut dünyası..." sözünden anlamak çok da zor olmasa gerek. Yani bazı şeyler ne kadar saçma,imkansız ve zor olsa da insanlığın gereği olan umut; bir şekilde mantıklı, mümkün ve kolay hale getirebiliyor her şeyi. Yani bile bile ateşe yürümek ,umudun eseri gibi görünüyor. Yürünüyor çünkü o küçücük umut parçası ateşleri okyanus misali boğuyor.

Zaten her şey küçücük bir umutla başlarmış, sonu da ya mutlulukla ya da hüsranla noktalanırmış, masallarda olduğu gibi. Kahramanlar bir umut parçasıyla başlar hikayesine ve genelde de sonunda mutlu son yazar. Ama her hikaye öyle değil maalesef özellikle hayat masalı buna çok güzel bir örnek ve mutlu sonlar kadar hüzünlü sonlar da oluyor hem de hiç azımsanmayacak kadar. Bir parça umutla çıkılan yolda; bazen yolda kalınıyor, bazen sona varılamıyor, bazen de hiç başlanamıyor. Ama bezen de küçücük bir umut parçasıyla çok şeyler değişiyor.

Ama sonu ne olursa olsun umut yaşama sebebidir insanın. "Umutla yolculuk etmek gidilecek yere varmaktan çok daha güzeldir", sözünü söyleyen de bence küçücük bir umut parçasıyla yola çıkan bir umut yolcusuydu. Umut çıkar yoldur, umut yeni başlangıçlardır, umut hayallerin mimarı,hayatların müteahhitidir. Varsa umudumuz kendimizden , insanlardan en önemlisi de hayattan en kötünün içindeki iyiyi , yalanın içindeki doğruyu, hayırın içindeki eveti görebiliriz. Öyleyse, "Ya ümit sizsiniz ya ümitsizsiniz " sözü de bu durumun en umut verici destekleyicisidir.

Yani umutla güzel insan umutla mutlu insan. Umutla var insan ve hayaller ve hayat.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çok Değerli Az İnsanlar

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zıtlıkların Savaşı


Narin ŞİMŞEK. kimdir?

Okumayı, yazmayı , dinlemeyi ve düşünmeyi çok seviyorum. Konuşarak , bakarak ya da beden dilinizle anlatamıyorsanız yazarak anlatın derim. Söz uçar yazı kalır:)

Etkilendiği Yazarlar:
Hayat, yaşananlar,olaylar, insanlar...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Narin ŞİMŞEK., 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.