..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > bekir berk




17 Kasım 2009
Apart - Man Mantarı  
bekir berk
“Zaten mahallenin yerini yavaş yavaş alt kattaki üsttekinden habersiz, ölümüne, dirimine kayıtsız, küçük bir babil gibi, her penceresinden ayrı bir radyo merkezinin nağmesi taşan apartman aldı.” Ahmet Hamdi Tanpınar


:BJJF:
Sen, ben, o, hepimiz ya da birçoğumuz apartman kültürüyle mantarlaşmış insanlarız, burası bir gerçek… Bunu öyle ya da böyle kabul etmeliyiz... Yani artık üretmekten çok tüketmeyi benimsemişiz. (Klasik memur mantığı) Zaten öyle bir ortamda da kimsenin fotosentez yapmasını bekleyemezsin. Çünkü yaşadığı hayat bir apart hayatı ve tonlarca yaşamın bir araya sıkıştırılmış hali…

Olayı bir bilgisayar ortamındaki dosya sıkıştırma işlevi gibi düşün; yüzlerce dosyayı bir zip/rar yapıyorsun, bütün hepsi birbirine giriyor… Birbirinden habersiz, birbirinden bağımsız ama bir o kadar birbiriyle akrabalaşmış binlerce sıkıştırılmış veri… Belki de bu yüzden bazen insan kendini bir dolabın çekmecesinde yaşıyormuş gibi hissediyor. Konsantre olmuş hayatlar gibi… İnsanların üst üste yığıldığı, klozetlere oturduğu bir tuhaf paranoya hali…

Huzur, birlik, dirlik vs isimlendirmeleriyle, sanki muntazam bir saadet yuvasıymışçasına imaj sergileyen ama herkesin bilip oturduğu çatısıyla, kapısıyla, merdiveniyle, merdivencisiyle, çöpüyle, çöpçüsüyle, aidatıyla, boyasıyla, yönüyle, yöneticisiyle bildiğin apartman işte…

Tarihte bilinen ilk örneği antik roma zamanında görülmekteymiş ve o zamanlar taştanmış bütün yapılar. Dolayısıyla nem, rutubet had safhada… Ve bilindiği kadarıyla roma-tizma hastalığının ismi de buradan gelmekteymiş. (Gerçi bu iddia romantizm için de geçerli gibi haberler var ama şimdi yalan olmasın… Sadece o zamanın, yapılarından taş diye bahsediliyor çünkü…)

Maalesef sonuç şu ki; “ABD stili bir yaşam getireceğiz” sloganıyla başlayan apart kültürü, kültür paylaşımını ve üretimi bitirerek bizleri birer tüketim makinesi haline getirmiş. Asosyalleştirme çabaları ise hala devam etmekte... Gel gelelim ABD ve Avrupa’da şu an apartmanlar, yoksul kesime geçici bir çözüm olarak kullanılıyor. Bizde ise hala kalıcı sorun olarak…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Çeşit İş Baş - Vuruşu
Elektrikler Kesikti, Yeni Jenerasyon Çalışamadı…


bekir berk kimdir?

Aslen bir radyocu olup arada böyle denemeler yapmakta ve aynı zamanda 'Bülbülden Terennümler' in oğlu olmaktadır

Etkilendiği Yazarlar:
Bayram Ali Bülbül


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © bekir berk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.