..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlarım her zaman gerçekleşmiyor, ama yine de her zaman umuyorum. -Ovid
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > Mehmet Akif Uçar




1 Nisan 2010
Peygamberler  
Mehmet Akif Uçar
“Ey Rabbim, beni kesinlikle görüyor ve duyuyor olduğunu bildiğim için sana sesleniyor ve diyorum ki, beni melek değil de, bir insan olarak yarattığın için sana sonsuz teşekkürler ediyor ve bir zaman senin meleklere olan ‘sizin bilemeyeceğiniz şeyleri ben bilirim’ telaffuzunu, senin bana tahsis ettiğin iradem ölçüsünce doğrulamak adına huzurunda saygıyla ve de sevgiyle eğilerek secdeye kapanıyorum. Kesinlikle inanıyor ve tasdik ediyorum ki elbette her şeyin en doğrusunu ve en mükemmelini sadece sen bilirsin”.


:ACII:
İnsanlık tarihinin başlangıcı ve ilk insan olan Adem(as)dan başlayalım;

Âdem(as), ilk peygamber ve aynı zamanda da çoğumuzun bildiği gibi ilk günah işleyen ve de ilk tövbe eden insan… Buradan şunu anlıyoruz ki peygamberler de dâhil olmak üzere her insanın hataya düşerek günah işlemesi en doğal olgudur. Zira Allah, insanı zaten bunun için yaratmıştır. İnsan önce hata yapacak, sonra deyim yerindeyse burnu sürtülecek ve daha sonrada yaptığı yanlışın farkına vararak Allah’tan özür dileyecektir. İnsanın yaratılış gayesi işte budur… Değilse hâşâ Allahın insanı yaratmasına gerek yoktu ki. Melekler diye isimlendirdiğimiz varlıklar zaten onun emir ve buyruklarını harfiyen yerine getiriyorlardı. Ama Allah(ona sonsuz şükürler olsun ki) her konuda olduğu gibi bu konuda da, tabiî ki en doğrusunu yaparak biz insan denilen varlıkları yaratmıştır. O nedenle de ben Allah’a olan şükranımı şu şekilde ifa ediyorum;

“Ey Rabbim, beni kesinlikle görüyor ve duyuyor olduğunu bildiğim için sana sesleniyor ve diyorum ki, beni melek değil de, bir insan olarak yarattığın için sana sonsuz teşekkürler ediyor ve bir zaman senin meleklere olan ‘sizin bilemeyeceğiniz şeyleri ben bilirim’ telaffuzunu, senin bana tahsis ettiğin iradem ölçüsünce doğrulamak adına huzurunda saygıyla ve de sevgiyle eğilerek secdeye kapanıyorum. Kesinlikle inanıyor ve tasdik ediyorum ki elbette her şeyin en doğrusunu ve en mükemmelini sadece sen bilirsin”.

Şit(as), ikinci peygamberdir. Mantıken bakıldığında ve de kuvvetli rivayetlere göre Âdem(as)ın oğludur.

İdris(as), Şit peygamberin torunlarından biri olarak bilinen bu üçüncü peygamber; fen, tıp, astronomi vb gibi bilimlerin ilk üstadıdır.

Nuh(as), büyük peygamberlerdendir. Diğer insanlarda olduğu gibi peygamberlerde ahlak güzelliği, karakter yapısı ve tebliğ başarısına göre farklı üstünlüklerle nitelendirilmektedir. Elbette hepsi birbirinden değerli olmakla birlikte Âdem(as), Nuh(as), İbrahim(as), Musa(as), İsa(as) ve Muhammed(as) diğerlerine göre biraz daha farklı vasıflara sahiptirler. Yani her peygamber, birer elmas taşı özelliğindedir. Ama doğal olarak bu elmas taşları da kendi aralarında kalite farklılığına vakıftırlar.

Hud(as), Salih(as), Zülkarneyn(as) ve Şuayb(as), onlarda her peygamber gibi kavminin hidayeti için uğraş veren peygamberlerdir.

Günümüz deyimiyle livata ve erotizm hayâsızlığının uç noktaya ulaştığı bir kavmin peygamberi olarak bilinen Lut(as), bu terbiyesizce davranışı sonlandırmak için çırpınmıştır.

Putperestliğe ve şirk toplumuna en büyük darbeyi vuran ve de ilk başkaldırıyı yapan peygamber diye isimlendirilen İbrahim(as), aynı zamanda katıksız imanın da ilk temsilcisidir.

İsmail(as), İshak(as), Yakup(as) ve Yusuf(as), bunların hepsinin de apayrı bir imtihan süreçleri ve tebliğ başarıları vardır.

Ve yakalandığı amansız bir hastalığa karşı gösterdiği sabrıyla tanınan Eyyub(as)…
     
Sonra Hızır(as), İlyas(as), Zülkifl(as), Harun(as), Yunus(as), Lokman(as), Üzeyr(as), Zekeriya(as) ve Yahya(as) gibi, hepsi de bir birinden değerli peygamberler…

Ve ayrıca benzersiz bir iktidar kudreti ve rüzgârların bile emirlerine amade kılındığı esrarengiz bir hikmet taassubuna sahip peygamberler yani Davud(as) ve Süleyman(as).

Son olarak, üç devasa peygamber; Musa(as), İsa(as) ve Muhammed(as)…

Ve belki de henüz ismini bile bilmediğimiz ve de burada adını anımsayamadığımız onlarca peygamber… Biliyor ve inanıyoruz ki hepsi de insanlığın hidayeti için koşuşturmuşlardır.

Ve şunu da biliyoruz ki tüm bu peygamberler, her normal insan gibi yiyen, içen, uyuyan, cinsi münasebette bulunan ve tuvalet ihtiyacı olan insanlardır. Yani o peygamberler ki asla ve asla hiçbirisi de melek değildi. Nitekim Allah hepsinden razı olsun.


Mehmet Akif UÇAR





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın din kümesinde bulunan diğer yazıları...
İyilikler ve Kötülükler
Er - Rab
Ölüm..!
Dabbe"tül Arz
Erkekler ve Kadınlar
Kitap ve Hikmet
Şeytan Ya da İblis
Üstünlük Ya da Aşağılık Kompleksi
İnsan
Dünya ve Diğer Alemler

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Beyaz Balina
Türk"e Kurşun Yağdırmak
Dünya Müslümanlarından Papa'ya Mesaj

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Nur Tacı [Şiir]
Kutlu Sevda [Şiir]
Yakarış - Müjgan Akyüz & Mehmet Akif Uçar [Şiir]
Peygamber [Şiir]
Boşluk [Şiir]
Beraat [Şiir]
Serzeniş [Şiir]
Nasihat [Şiir]
Af - Rika [Şiir]
Titimoha [Şiir]


Mehmet Akif Uçar kimdir?

www. yakamozkitapevi. com

Etkilendiği Yazarlar:
Mustafa Kemal Atatürk, Necip Fazıl Kısakürek, Mehmet Akif Ersoy, Lev Nikolayeviç Tolstoy, Ebul'Ala El-Mevdudi, Fethullah Gülen, Mustafa İslamoğlu, Hayrettin Karaman vs.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mehmet Akif Uçar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.