..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir kış sonsuza dek sürmüyor, hiçbir ilkbahar uğramadan geçmiyor. -Hal Borland
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Yazarlar ve Yapıtlar > Nihal Ozbek




17 Ağustos 2010
Dönüşümün Değişimden Gelen Umudun Sönüşünde ki Işık  
Nihal Ozbek
Eğer bir böcek olsaydım ne olurdu? Şimdi ki önemsenmemden çok beni o halde bağrına basabilecek biri olur muydu? Eline alıp gezdirebilecek, çatır çutur amansız sesler çıkarsam da beni dinleyebilecek. Sevgi her şeyi ciddi ciddi yener mi belki de şu 4 5 saatimi ayırarak okuyup bitirdiğim Kafka'nın "Dönüşüm" kitabı bunu yansıtıyor. Sevginin dönüşüme uğrayarak kişilik değiştirdiğinde kaçınılmaz ve korkulacak bir hale geldiğini...


:BJGG:
Eğer bir böcek olsaydım ne olurdu? Şimdi ki önemsenmemden çok beni o halde bağrına basabilecek biri olur muydu? Eline alıp gezdirebilecek, çatır çutur amansız sesler çıkarsam da beni dinleyebilecek. Sevgi her şeyi ciddi ciddi yener mi belki de şu 4 5 saatimi ayırarak okuyup bitirdiğim Kafka'nın "Dönüşüm" kitabı bunu yansıtıyor. Sevginin dönüşüme uğrayarak kişilik değiştirdiğinde kaçınılmaz ve korkulacak bir hale geldiğini... Bir bakıma böcekler gibi yaşıyorum şu günlerde, hasta olmanın verdiği sonun ardından bu kitabı elime almam da bir işarette neyse bu işareti de şimdilik not etmek istesem de derinlerine inmeyeceğim. Gariptir ki her cümlesinde içim sızladı, böcek olarak bir anda dünyaya gözlerini açmak, köle olduğun dünya da başkalaşım gösterip dünyaya farklı bir gözden bakarak insan sandığın o hayvanlarla yüzleşmek. O böcek hayat anlamı, o böcek her şeyi gören... Açıkça belli oluyor ki bütün kazananlar yalnızdır. Bunun da bir kitabını yazmışlar, yazarlar da düşünüyor, bende düşünüyorum. Hızla okuyup sonunda bir oh çekip ya da beni şaşkına çeviren her kitapta üzücü de olsa mutlu da olsa nefes alıyorum. Derin bir nefes ve hayatta bulunduğum konumu kafama kazıma şeklim... Ne enteresan değil mi? Böcek değilim, ama böcek olmaya aday olup sonra boş yere çırpınıyorum. Çırpınışlarım bir kuş olmayı isteyip dünyayı her yönden irdelemeyi istese de ben daha böceğim Bunu anladım neyi biliyorum ki! Kimi irdeliyorum, kimin hayattına karışabilitem olabilir. Daha hiçbir kitabı hatmedemedim. Kur'anı bile açmaya korkuyorum. Bana işaretler gelicek diye belki de delice bu söylediklerim ama ciddi ciddi öyle, oldum olası bazen bana bilmediğim ama tahmininde bulunduğum işaretler gelir. Öyle cinli minli değil ya korkmayın, gayet bilindik ama herkese rastamıcak gizemli hatta komik olaylar, mesela böceklerden bahsettiğimde odamda belirmeleri, bir ara banyo yaparken saçımda saatlerce durmuş bir hamam böceği ya da benim içime doğmuş olup farklı değişkenlere yol açacağını uyanınca söylediğim çıkan bir rüya... Önsezilerim mi kuvvetli hepsinin bir anlamı var, benimle iletişime mi geçmek istiyorlar, tam anlamış değilim. Bunu bir ara aşırı derece istesem de bir yerden sonra korktuğumdan bırakmıştım. Tabi burada derinlere inmek ne kadar akıllıca bilmiyorum, çünkü bir şeyi söylersen kaybolur ya bu da öyle gidiyor. Bazen kendine saklayıp sonradan açığa çıkarmak lazım bu durumu, hatta bunu şimdi yazmasam yeri ya, istemiyorum, derinliklere de açılmayacağım bırakıyım burada kalsın belki bir kitabın arkasına yapışır ya da kitabımın içine malzeme olur. Ondan en iyisi senin saklanmak, sır kapısını kapattım, perdeleri indirdim. Şimdi dönüşüm sonrasında ki benle birlikte sessizce mırıldanıyor, ve onun içinde duyulan tıkırtıları dinliyorum. Kafka'ya....

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Cevap
Gönderen: Nihal Ozbek / , Türkiye
23 Aralık 2012
Yorumunuz için çok teşekkür ederim, Kur'anı okumuşluğum vardır ancak bir kere daha elime alıp ona başlayıp o işaretleri görmem gerekiyor. Ondan sonra burada bunu rahatlıkla paylaşabilirim.

:: İşaretler
Gönderen: Oğuz Düzgün / , Türkiye
23 Aralık 2012
Sizin de dediğiniz gibi kâinatta bize yol gösteren o kadar işaret var ki. Zihnimiz, yüreğimiz duru olduğunda bunları farkediyoruz. Siz Kur'an'ı açın yine de:)Kainatın tefsiri olan o kutsal kitapta kimbilir hangi işaretlerle karşılaşacaksınız. Belki bunları da bizlerle paylaşırsınız... Selamlarımla...

:: Cevap
Gönderen: Nihal Ozbek / , Türkiye
19 Ağustos 2010
Yorumunuz için çok teşekkür ederim, Kur'anı okumuşluğum vardır ancak bir kere daha elime alıp ona başlayıp o işaretleri görmem gerekiyor. Ondan sonra burada bunu rahatlıkla paylaşabilirim.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bahar'a [Şiir]
Bir Tek Ben Değilim Ki! [Şiir]
Yalnızlığın İçinden [Şiir]
Büyüdük Mü Hiç Büyünür Mü? Sadece Sandık [Şiir]
Aşkın İçine Girmek [Şiir]
Gözlerini Atmak İstiyorum [Şiir]
Suretimde Çizgiler [Şiir]
Benim Sevgim Değişemeyen Döngüm. [Şiir]
Geceden Sabaha Dönen Günden Çalıntı [Öykü]
Bir Aşk İstiyorum Ki! [Deneme]


Nihal Ozbek kimdir?

Hayatın anlamı içinde oradan oraya yol alıp bir yere varamadan ilerlediğini sanıp umudun içine yönelen bir anlam arayanım.

Etkilendiği Yazarlar:
Aziz Nesin, Behçet Necatigil, Canan Tan, Victor Hugo, Vc Andrews, Elif Şafak vb


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nihal Ozbek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.