Ben bir dünya yurttaşıyım. -Sokrates |
|
||||||||||
|
Şehit yaratabilen bir ulus, millet, görüş var olma mücadelesinde büyük bir yol kat etmiştir. Çünkü onu savunanlar, onu candan aziz bilip gerekirse canını bırakıp gitmeye can atarlar. Türk milleti, İslam dini ile ve binlerce yıla dayanan kültür ile, gerçek bir şehitlik kültürüne sahiptir. Çoğu millette anlık olarak canı feda edebilmek moda olur ama insanların çoğu içten içe o moda anlarda bile bunun bir 'paket' olduğunu bilirler. Bizde ise şehit gerçekten şehittir. Şehitlikten üstün makam yoktur. Yine de bizim gönülden verdiğimiz cana karşılık can verenlerin niye can verdiklerini araştırmak gerekli. O canların verilme sebepleri çoğunlukla aldatmaca, kandırmaca, zorlama olabilir. Bize düşen, gerçekten böyle olduğundan emin olmak, böyle olmadığı durumlar varsa, o konum ve zamanda geçerli olan nedenler varsa bunları bulup insanları değil insanların can verme nedenlerini ortadan kaldırmaktır. Kandırılabilecek o kadar insan var ki, onları ne tek tek bitirebiliriz ne de kandırılmalarını engelleyebiliriz. Ama kandırılmalarına yol açan gerçek, yarı gerçek, düpedüz sahte ve propaganda sebepleri bulup onların etkilerini belirli bir aşamanın altına çektiğimizde, can vermek fiilini daha ciddi bir şekilde düşüneceklerdir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mustafa Acungil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |