..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Denemeler"de gördüğüm şeyi Montaigne'de değil, kendimde buluyorum. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Göktu Kara




31 Ekim 2010
Derinlik Sarhoşluğu  
Göktu Kara
Yaşamakta olduğumuz hayatı derinlik sarhoşluğu içinde yaşayanların göremediği her an kırılmaya müsait hızla yaklaşan toplumsal ruh fay hattının hızlı bir çöküntüye ve yıkıma yol açacağı belirtileri başlıyor..


:AEIJ:
Yaşadığımız, yaşayacağımız nabız atışlarının ilginç zamanlarda yoksul, varsıl, varoş ve içsel yaşam alanlarından geçen ömür ırmağının geçmiş, gelecek görüntülerinden örülü olarak devinen insanımsı duyarlılıklarından çıkan bir dönem bizi bekliyor.

Neden insan demedim de insanımsı dedim?

Bireyden evren-insana ulaşan yolları tıkayan bir mekanizma her geçen gün yaşam alanımıza sinsi bir şekilde yerleşiyor.

İletişim araçlarının, bu tehlikeli gidişata dur demesi gerekirken tam tersi olarak insancıl özellikleri fark ettirmeden eritmesi,

bireyin bireysiliğe,

doğanın yok olmaya,

hayvanın ise değişimine yol açması kaçınılmaz bir son olarak ortaya çıkmasına neden oluyor.

Bu dönem öyle bir tünel ki giren bir daha ardına bakamayacak,
çığlıkları duyulmayacak,
umut treni yanından geçerken sadece bakacak,
geçmiş bir öykü olarak kalacak benliklerde…


Yaşamakta olduğumuz hayatı derinlik sarhoşluğu içinde yaşayanların göremediği her an kırılmaya müsait hızla yaklaşan toplumsal ruh fay hattının hızlı bir çöküntüye ve yıkıma yol açacağı belirtileri başlıyor..

Günümüzde asla gerçekleşmez/gerçekleşemez dediğimiz şeylerin olmaya başlaması ve bunları bizlerin görmeye, duymaya başlamamız çarpıcı örnekler…

Yeni dönemin izdüşümünde yaşanacaklar yaşanıyor şimdi..

Sancılı bir süreç bu…


Tepede yaşayanlar yere inecek,

uçlarda yaşayanlar ortalara çekilecek,

hiçbir şey olamayanlar her şey, her şey olanlar hiçbir şey olacak…

Geleceğin dünyasında bireysel değil de birlikte hareket eden uluslar ayakta kalırken, insanımsılar ise karanlık bir nokta olarak kalacaklar..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Medya - Ateşçileri
Aile İçi Faşizm

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kalemlerin Ölümleri Üzerine Bir Deneme
Ölü Kitaplar Ülkesi
Okyanus Damlalarına Mektup
Kemal Özer
Hayal Ettirmek İşte Gerçeğim Budur Benim
Gerçek - Abartma - Düş - Gerçek - Doğru I
Cumhuriyete Güven Veren Bir Güneşti
Kendi İçimizdeki Sevgiyi Boğazlamak Yerine Paylaşmak Daha Elzemdir.
Fark Et/iyi Yıllar
Nokta

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Düşüm Kanatlanır [Şiir]
Saçma Şair VII [Şiir]
Kurşun Öncü Aydınlıklar [Şiir]
Saçma Şair V [Şiir]
Edalım [Şiir]
Saçma Şair IV [Şiir]
Ardıç Dede [Şiir]
Dilek (3) [Şiir]
Pire Ana [Şiir]
Aydınlık Elinde Çocuk [Şiir]


Göktu Kara kimdir?

Toplumsal yaşantıyı düş-yaşantısıyla birleştirerek bu alanda diğer ozanlara öncü oldu. Yaşadığı düşleri, edindiği birey-usça birikimleri uzay teleskobu gerçekçiliği diyebileceğimiz biçimlerle şiirlerine ve öykülerine yansıttı. Halkın diline yakın ama kendine özgü bir dil kullandı. Değişime açık bir ozan olduğu için hayatında sürekli değişiklikler yaptı. Kara'ya göre şiir ' düşsel unsurların oluşturduğu bir galaksidir'


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Göktu Kara, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.