"Sevgi bilmekten doğar." -Mevlana |
|
||||||||||
|
Fırka lüğat manası itibari ile,PARTİ,İNSAN GRUBU,KISIM OLMAK, VE AYRILMAK.BÖLÜK,TÜMEN.Gibi anlam taşır. Efendimizin buyruğu olan hadisinde S.A.V.Benim ümmetim 72 fırkaya ayrılacak,sadece 1 Bir grubu olan FIRKA-İ NACİYE kurtuluşa erip.Cenabı ALLAH’IN c.c.hu nun Rızasına kavuşup kıyamete kadar var olacaktır.İradı günümüze kadar ulaşmıştır. FIRKA-İ NACİYENİN MANASI; Kuran-ı Kerim’e ve sünneti Seniye ‘ye sıkı sıkıya bağlı olup,Ehli Sünnet ve cemaat yolundan ayrılmayan MÜSLÜMANLAR.Bunlar Kıyamete kadar LÜTFU İLAHİ İLE DEVAM EDERLER. Acaba?Yeryüzünde ki grup olan Ben MÜSLÜMANIM diyen Efendimizden( s.a.v.) den sonra kıyamete kadar devam eden FIRKA -İ NACİYE,Mezheplerin,Tarikatların,,Cemaatların,Fıkıh ekollerinin,vs.gurup olarak mı YOKSA bu saydıklarımızın içindeki fert bazında olup bütün gurupların içinde bulunan sayıları az olan MÜMİN SIFATI taşıyan SAF,TEMİZ,HALİS,şeytanını esir almış ,zaptu rap altında tutan tek tek fertlerden oluşan aralarda gizlenen serpirtilmiş Dünyanın her köşesinde ALLAH c.c.hunun bilgisi dahilinde olanlardır diye benim şahsi kanaatim olup,mazur görünüz.YANİ MANEVİ GURUP DİYE ANLIYORUM. Günümüzde gurup olan Mezhepler,(Binlerce mezhep var)Tarikatlar(Bir çok tarikat var)Cemaatlar(Bir çok cemaatlar var)Fıkıh ekolleri(Bir çok yorum ve görüşler var) VARDA, VAR herkes kendi içinde bulunduğu GURUBU,yere göğe sığdıramaz ken! karşı tarafı,ALT ETME YARIŞINA GİRİP,bir mücadele ortamı ayrılık gayrılık,birlik beraberlik olalım düşüncesi sıfır.Hep ben,biz düşüncesi ve fikrini empoze etme,ve FIRKA-İ NACİYE nin kendi tekellerinde olma ütopyası ile ömür törpüsü olup.İşin aslı MAHŞERE kalınca,mahşere kadar kendini avutma, uyutmayla geçen beyhude ÖMÜR. Şimdi bakalım;fırkai Naciye nin lüğat manasında ki kelimelere. 1-Kuran-ı kerim’e sıkı sıkıya bağlanma taviz vermemeye bağlı birinci şart.Herkes kendi nefsine sorsun?Ben ne kadar Kuran-ı Kerim’in içeriğine bilgi olarak vakıfım.Vakıf olsan dahi yetmiyor.Özüme sindirmiş miyim?Sosyal hayatımda,beşeri münasebetlerimde,iktisadımda,esnaflığımda,işimde gücümde,ahlakımda,terbiyemde,Haram,helale bakışımda,merhametimde,hoş görümde,riyakar mıyım?münafık mıyım? sorgulamamda!daha nice kurallar saymakla bitmez KENDİMİZİ TERAZİNİN BİR KEFESİNE,DİĞER KEFEYE’ DE İNANDIĞIMIZ KABUL ETTİĞİMİZ BİZİ YARADAN’ IN KİTABI Kuran-ı Kerim-i koyarak BİR ALLAH c.c. RIZASI İÇİN TARTALIM.Önce kendi kendimize bir test yapalım.Daha sonra EL İNSAN’IN AYNASIDIR DEYİP,bir KAÇ MÜMİN diye tanınan(Müslüman olup da o makama MÜMİN rütbesi alana)kendimizi test ettirelim?............................................Herkes kendini bilir.Bilmeyeni de çevresi,arkadaşı,akrabası,komşusu HEMDE İYİ BİLİR kuşkunuz olmasın.BU KADAR AÇIK VE NET.Ha diyeceksin ki!Benim bağlı olduğum gurubun LİDERİ Kuran-ı Kerim’e bağlı. Olabilir.O onu bağlar paçasını kurtarmak için.Sende bir şey var mı SEN ONU söyle.Ha.. LİDERİNİN Şefeatine öteki alemde inanıyorsan o başka.O da GARANTİLİ Mİ?İzin verilecek mi?Şefaatına günenip! sen sıkı sıkıya İnandığın kitabına sarılmıyor san!İŞİN ALLAH’A c.c.HUYA KALMIŞ DEMEKTİR.Sorgu sualde kul haklarından başlarsın ifade vermeyeeeeeeeeee……….!Kolay değil ha………!Kolaysa başına gelsin. 2-SÜNNETİ SENİYEYE sıkı sıkı bağlanma şartı.Hz.Muhammed s.a.v efendimiz.Önce KUL sonra ALLAH’IN c.c. İZNİ İLE elçi.Mantık sorusu BEN,SEN,O,BİZ,SİZ,ONLAR Kuran-ı kerime uymada ki FAZLARI bitirdik…de!Sıra sünnete geldi.ÖNCELİK FARZ,İKİNCİ SIRADA sünnet.Birinci sınıf geçilmeden ikinci sınıf okunmaz.BİRİNCİ SINIFIN Kitabı KUR’AN ,ÖĞRETMENİ’DE UNUTMA efendimiz, Hz.Muhammed’dir.S.A.V. Öğretmenden iyi not alıp birinci sınıfı hangi derece ile bitirip geçtin.Takdirle mi?Yıldızlı Pekiyi ile mi,Orta ile mi?Geçtiğinden eminmi sin!Öğretmenin haksızlık edeceğinden yoksa şüphen mi var.AMA….fırka-i Naciye talebesi olanlar çoktan birinci ve ikinci sınıfı takdirle geçip MÜMİN,ALLAH c.c.hunun dostu ve de öğretmenine layık ÜMMET olmuş.Diğerleri uyurken onlar uyanık derslerini çalışmışlar…….Şimdi anladın mı.MUALLA(Makamı ve rütbesi yüksek olan YÜCE KİŞİ VEYA kişiler) 3- EHLİ SÜNNET ve CEMAAT YOLUNDAN AYRILMAYACAK.Bu cemaat senin benim bu günkü oluşan parti, marti, cemaatlar,tarikatlar,mezhepler,camii cemaatı, fıkıh ekolleri gibi değil.MANA içeriği zengin olan yukarıda ki 2 iki sınıfı geçenlerin oluşturduğu CEMAAT anla dın mı?Bunlarda senin anladığın manada her yerde,her ortamda,gizli,aşikar tek tek fertler olan, hepsi bir araya gelip senin anladığın manada bir parti,gurup,cemaat değil.Senin düşündüğün gibi gurupların hepsinin içinde; Ben söyleyeyim sayıları % 25 geri kalan İnancına layık olmayan beceremiyen % 25 i CİN FİKİRLİ.%25 İ ŞEYTAN FİKİRLİ,%25 i’de HAYVAN DÜŞÜNCELİ.(Teşbihte hata aranmaz)Önemli olan bu dört gurubun hangisindenim diye düşünüp KİŞİNİN kendi yerini belirlemesi ERDEMLİKTİR. Şahsıma ait bir düşünce tarzı.Katılan olur,beğenen olur,katılmayan olur,beğenmeyen olur.Gayet tabii.Ama ben şunu çok iyi biliyorum ki.Herkes KARAKTER YAPISINA GÖRE YORUMLAR. İsra suresi 84.ayet.De ki HERKES KENDİ KARAKTERİNE GÖRE HAREKET EDER.RABB’İNİZ KİMİN EN DOĞRU YOLDA OLDUĞUNU DAHA İYİ BİLİR.Amenna ve sadakna. 4 de 1 lere sevgi,saygı ve hürmetlerimle. Cahit Yetgin www.cahityetgin01.tr.gg cahit.yetgin.01@hotmail.com
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Cahit Yetgin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |