..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir kimse, neden oltasını, içinde tek bir balık olmadığını bildiği bir göle sarkıtır? -Adalet Ağaoğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Cahit Yetgin




2 Aralık 2010
Gurur ve Kibir  
GURUR VE KİBİR

Cahit Yetgin


GURUR VE KİBİR Atalarımız demiş ki; İNSAN KENDİSİNİ BEĞENMEZSE ÇATLARMIŞ.Bu kendini beğenmeyi ne hayvanlar da,ne de bitkilerde göremezsiniz.Bu özellik şeytan dan insana geçen insanın şahsına münhasır bir yansıma.ŞEYTANIN karakterinden özüne transfer diyebilirsiniz.İnsanın aslıda böyle bir şey yok.


:BJCH:
GURUR VE KİBİR

Atalarımız demiş ki; İNSAN KENDİSİNİ BEĞENMEZSE ÇATLARMIŞ.Bu kendini beğenmeyi ne hayvanlar da,ne de bitkilerde göremezsiniz.Bu özellik şeytan dan insana geçen insanın şahsına münhasır bir yansıma.ŞEYTANIN karakterinden özüne transfer diyebilirsiniz.İnsanın aslıda böyle bir şey yok.
Başlangıç itibariyle şeytan yaratıcısı ve yaratıcımız tarafından ADEM a.s. babamıza SECDE etmesini emredince;o anda ilmine ve daha önceki konumuna güvenerek BEN diye başlayıp ondan üstünüm mazereti ile KENDİNİ BEĞENMİŞLİK HALİ,BAŞKASINDAN KENDİNİ ÜSTÜN GÖRME vedeyaratıcısının kendisi hakkında ki değerlendirmesinin yanlış olduğu kanaatine varıp KİBİRLENMESİ sonucu tart edilip,işinden kovulmasına,tenzili rütbeye uğramasına hatta ve hatta LANETLENMESİNE kendi nefsi sebep olmuştur.
Bu kızgınlığı neticesinde Hz.ADEM a.s. ve Hz.HAVVA annemizin cennetten kovulmasına sebep olduğu gibi kıyamete kadarda onların çocuklarının kanına girip akıllarını kendisi gibi düşünmelerini sağlayıp sonlarının kendisine benzememizi istemesi için çaba sarf ediyor ve de başarılı oluyor % 75 i mizin üzerinde.
KURAN-I KERİM İN mümin suresinin 75-76 ayetinde:HAKSIZ OLARAK YER YÜZÜNDE SEVİNENLERİN,BÖBÜRLENENLERİN yerinin ebedi CEHENNEM olduğu beyan edilmekte.
Mümin suresinin 35. ayetinde: ALLAH c.c.hu HER KİBİRLİ ZORBANIN KALBİNİ MÜHÜRLEDİĞİNİ beyan ediyor.
İsra suresi 37.ayet:YER YÜZÜNDE KABARA KABARA YÜRÜME.ÇÜNKÜ SEN YERİ YIRTAMAZ SINBOYCADA DAĞLARA EREMEZSİN.Diye bizleri uyarmış.
Yolda yürüyenlere bakın insanlar nasıl yürüyor.Bilmeden çarptığınızı düşünün ALLAH c.c.hu şerrinden muhafaza.
Nahl suresi 23.ayet:ALLAH c.c.hu BÜYÜKLÜK TASLAYANLARI SEVMEZ.
Nisa suresi 36.ayet: ALLAH c.c.hu KURUMLU BÖBÜRLENEN İNSANLARI SEVMEZ.
Nisa suresi 37.ayet: BUNLAR ÖYLE İNSANLARDIR Kİ CİMRİLİK EDERLER,İNSANLARA CİMRİLİĞİ TAVSİYE EDERLER.KENDİ ZENGİNLİLERİNİ GİZLERLER.BU NANKÖRLERE ALÇALTICI BİR AZABIN OLDUĞU GURURLU VE CİMRİ İNSANLARIN BURUNLARI YERE SÜRTÜLECEĞİNİ.Beyan buyurmakta.
İşte gururlu,kibirlilerin,cimrilerin sonunu Cenab-ı Allah bizzat bize bizim özümüzü ve sonucunu ikaz ediyor.
Gelin kimde bu huy varsa herkes kendini bilir.Asgari düzeye indirmesi için çaba sarf etsin.Bu konuda araştırma yapsın.Bunun içinde KISKANÇLIK HASET,KİN ve ne kadar kötü haslet varsa dahil edip ona göre izale yollarını herkes kendine göre bir yöntem yolu bulmaya çalışsın.Hem bu dünyası,hemde ahret dünyasını mamur etmek adına.
KİM NE YAPARSA KENDİNE YAPAR.Kıskandığınız insana bir şey yapamazsın.Ancak maddi zararın dokunur.ama şahsının hem bu dünyanı,hemde ahretini mahvedersin.KESKİN SİRKE KÜPÜNE ZARAR VERİP ÇATLATIR.
Düşmanımız ŞEYTANIN HUYLARINI benimsemiş olmamızdan kaynaklanmaktadır.Yoksa insanlar bizim şu veya bu sebepten düşmanıöız olamazlar.Fıtrata ters.Ancak zararı olan insan kardeşlerimiz ŞEYTANIN HUYU İLE HAREKET ETTİKLERİNİN FARKINDA DEĞİLLER.
Bizler bunu bilip bu tür insanlarla ne alacak,ne varaceğimiz olmamalı.Bizler mazbut yaşamalıyız yoksa bizlerde birer şeytan huyumuz ile farkında olmadan önce kendimize,çevremize toplumumuza,devletimize,milletimize zararımız olur.Kendi çıkar ve menfaatlerimizi bırakıp ben i bırakıp BİZ,BİZLER diye ön planda tutacağız ki.Bu fani dünyada HUZURLU yaşayalım.
ALLAH c.chu 4 de 1 okuyucularımı ŞEYTAN DAN VE ŞEYTAN HUYUNU BENİMSEMİŞ ÖZÜNE SİNDİRMİŞ BİZ DEN OLAN BİZE BENZEYEN………..İN…… SAN…! KARDEŞLERİMİZDEN MUHAFAZA ETSİN.

4 DE 1 LERE yani % 25 ler e bir başka deyişle
3 e karşılık 1 mücadelede olanlara özel;
Sevgi, saygı ve hürmetlerimle.
Cahit Yetgin.





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Flört ve Evlilik
Gençler'e Bak Gençler'e
Güven Kaldı Mı..?
Gelişim Sürecinin Filmi
Hayatımız Tezat
72 Fırka
Artı ve Eksi
Eğitim Öğretim ve Meslek
Neden Fakiriz Acaba..?
Ateş,su,hava ve Toprak

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Apartman ve Ahır

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Hayalim Var..! [Şiir]
Olsan veya Olmasan Ki..! [Şiir]


Cahit Yetgin kimdir?

1958 POZANTI-ADANA doğumlu lise mezunu. emekli. evli 2 erkek çocuk babası. www. cahityetgin01. tr. gg özel sitem de devamı. . .

Etkilendiği Yazarlar:
***********************************************************


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cahit Yetgin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.