..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi sabırlı ve yürektendir, sevgi kıskanç ve övüngen değildir. -İncil
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Cahit Yetgin




2 Aralık 2010
Gelişim Sürecinin Filmi  
GELİŞİM SÜRECİNİN FİLMİ

Cahit Yetgin


GELİŞİM SÜRECİNİN FİLMİ Her şeyin bir gelişim süreci vardır.Yani evresi,kademe kademe ilk basamaklardan yavaş, yavaş meydana gelen,zamanla,zeminin şartlarına göre şekil alarak doğar,emekler,oturur,ayağa kalkar,yürür, safha, safha gelişir büyür,iyi veya kötü bir hayat derken,kendinden kendisi gibi bir,yeni nesil hazırlar.Yaşlılıkla beraber bir ölümle sonuçlanır.Gelişimin süreci.Bu SÜREÇ in tekrarı ölümden sonra da devam eder gider.


:BJII:
GELİŞİM SÜRECİNİN FİLMİ

Her şeyin bir gelişim süreci vardır.Yani evresi,kademe kademe ilk basamaklardan yavaş, yavaş meydana gelen,zamanla,zeminin şartlarına göre şekil alarak doğar,emekler,oturur,ayağa kalkar,yürür, safha, safha gelişir büyür,iyi veya kötü bir hayat derken,kendinden kendisi gibi bir,yeni nesil hazırlar.Yaşlılıkla beraber bir ölümle sonuçlanır.Gelişimin süreci.Bu SÜREÇ in tekrarı ölümden sonra da devam eder gider.
Bu süreç insanlarda olduğu gibi,dünya içerisinde ki her şey,aklınıza ne geliyor sa hep YENİLENMEKTE yani kendine benzeyen fakat tekrarının değişik versiyonları olan hep aynı şeyler senaryolar,fakat yönetmenleri ve oyuncuları değişik.Bu bir kaide.
Toplumlara bakın beyliklerden,aşiretlerden,vs.başlayan bir gelişim süreci yavaş yavaş büyüyen,çoğalan güçlenip zamanı zemini gereği,bir koca imparatorluk olabiliyor.Bu süreç yine bazen kısa,bazen de uzun ömürlü olabilmekte.Şu veya bu sebepten nihayetinde dağılıp yok oluyor.Amma…!
Kendisinden bırakmış olduğu tohumlar yeniden o fırtınalara, sellere,karşı toprağa kök salmaya gayret ediyor.Bu bir dünyanın kuralı.Gelecekte yine büyüyecek de ondan.
Hiç merak etmeyin İLAHİ ADELET haksızlık yapmaz.Kuşkunuz olmasın ALLAH c.c.hu kimsenin tapulu malı ve de tekelinde değil HAŞA.O rabbül alemin. YANİ ALEMLERİN RABBİ.Kader çizgisinde en ufak bir torpil yok.Din.dil,ırk,mezhep, ideoloji,hayvan,bitki,insan,cin,şeytan,vs. ayırımı yapmaz.Onun için müsterih olun.
Peki; madem buraya kadar mutabıkız da neden hayatımızdan memnun değiliz. öf,küf,ederek,hırsla bu kısa ömrümüze bir çok şeyi sığdırmaya çalışırız.Neden,gelişim sürecine inanmayız?Hani bir güzel sözümüz vardır.BEN BABAMDAN,BABAM BABASINDAN,OĞKUMBENDEN,TORUNUM OĞLUMDAN İLERİDİR.
Hiç duymadınız mı?Deden fakirse,baban fakirlik içinde yaşar,sen doğunca fakirlik azalmıştır.Sen biraz daha rahat edersin,oğlun iyi yaşar,torunun güzel yaşar.bu silsile zirveden yavaş ,yavaş dibe fakirliğe döner.Yani saatin dilimleri gibidir,akrep ve yelkovan birbirini kovalar bazen birleşirler bazen de yarış ederler.Bu kovalamaca ya ne senin,ne onun,ne bunun,ne gücü yeter nede ömrü.Peki hal böyle iken;NEDİR?PAYLAŞILMAYAN….!Dünya mı?Hangi dine,dile,Millete,Mezhebe,ideolojiye,krala,padişaha, kaldı?Tarih ortada HER İNSAN,HER AİLE,HER MİLLET,HER DEVLET,HER DİN,HER MEZHEP,VS. OKUSUN okuduğun tarih doğruda olsa abartılı bir şekilde de olsa.YANLIŞ da olsa ne yazar.
Ortada bir gerçek var.DÜNYA SAHNESİNDE OYNANAN FİLİM.Bana kalırsa 4 1 okuyucum….SEN filime bak seyret amma!senaryoyu yazan seni beni yaratan alemlerin rabbinin gaye ve amacı nedir?Filimi sorgula ders çıkar.Dünya filimi çok,istediğini seyret.Önemli olan senin hangi filimde rol aldığın ve de kaç karede göründüğün,iyiyi mi temsil ediyorsun,yoksa kötü rolü mü oynuyorsun.Yoksa fügüranmı sın.SEN DÜNYA FİMİNİN NERESİNDESİN.
Bu soruları kendimize sorduk mu?Yoksa bizden öncekilerin filmlerini seyredip oyalandık mı?Ders çıkarmadık kendimize.Sadece zaman geçirmek,konusu hakkında eleştiriler öne sürerek,tartıştık,elde var sıfır.Zaten eski film çevrilmiş oynanmış geçip gitmiş,oyuncuları unutulmuş,ancak İSİM YAPAN iyi ve kötü JÖNLER KALMIŞ TARİH SAYFALARINDA.
Sen başrollerde JÖN,İYİ VEYA KÖTÜ OLMAK İSTİYORSAN….! O başka oyna rolünü. Ama benim gibi figüran san boşuna yorma kendini,paçanı kurtarmaya bak.Gelişim sürecinin zamanı yaklaştı hala farkında değimli sin?
İşte böyle gelişim süreci denen,DÜNYA HAYATI.Zamana,zemine ve şartlarına uygun 24 saat 365 gün hiç durmadan her an,her salise,her saniye,bir film.Kimler geldi kimler geçti.Bir zamanların revaçta olan filimlerin kopyalarının FOTOKOPİSİNİ çekip, çekip sanki yeni yapmışız gibi,birde kendimizle övünüp,ödül dağıtıyoruz.Yeni olan sadece TEKNILOJİNİZ.Ne senaryonuz,nede rolleriniz.Sizler geçmiştekilerin rollerini taklit EDİYORSUNUZ.Sizi gidi ileri zekalılar.Bu gün 2010 acaba 3010 da nerede olacağız.Ve kimler bizi tanıyacak.HEY HAT LAKİN VAKİT ÇOK,AMA ÇOK GEÇMİŞ OLACAK.Şeytana uyduk bir kere,perişan olduk bin kere.Misali.
Gelişim sürecini bu zamanda insanoğlu daha henüz tamamlamadığını düşünüyorum. Bu gidişle de ön görümle hiçbir zaman tamamlayamayacak diyorum Neden mi?
İnsanın akıl hocası ŞEYTAN da ondan. Yani Hz.Aden a.s ile Hz.havva annemize ortak olmuş da ondan. Yakamızı bir türlü bırakmıyor da ondan.Bir türlü yanımızdan kovamıyoruz da ondan.Bizler iyi geçiniyoruz şeytan ile ALLAH aramızı bozmasın diye dua ediyoruz da ondan.Daha sayayım mı?Birazda sizler ekleyin bu film konusuna emeğiniz geçsin.Zaten emeğiniz çok daha çok olsu ki kazancınız artsın.
Yiğidi öldür hakkını inkar etme demişler atalarımız.ALLAH c.c.hu nun koruması altında olan Peygamberler ve de onlara layık olanlar,İHLASLI olanlar hariç,şeytanın dürtmediği,dürtüpte oynatamadığı,gücünün yetmediği HALİS,PAK olup şeytanın bile gıbta ettiği,hırslandığı kızdığı bizim gibi insan olup da rabbini bilen kullarına saygı,selam,hürmetle yad ederek ölenlere rahmet yaşayanlara ve kıyamete kadar da gelecek olanlara imreniyorum.Ellerinden öpüyor,manevi dualarından faydalanmak layık olmak isteyenlerle beraber amin diyorum.
Ves selam kısa laf arif e,uzun kelam kimlere?Dünya filmini defalarca seyredip te,seyrettirenlere…….Boş boş bakıp gülenlere….!Bu sizin bizim filminiz de elbette bir gün THE END yazacak,çünkü bir sonu olmalı filimlerin.Tekrarını diğer nesillere bırakalım.Olmaz mı?Hep bizler mi oynayacağız.
4 de 1 lere yani benim için ayrıcalıklı eli öpülesi % 25 lere ayrıca,sevgi,saygı ve hürmetlerimle.ALLAH c.c.huya emanet olunuz.

Cahit Yetgin.
www.cahityetgin01.tr.gg




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Flört ve Evlilik
Gençler'e Bak Gençler'e
Güven Kaldı Mı..?
Gurur ve Kibir
Hayatımız Tezat
72 Fırka
Artı ve Eksi
Eğitim Öğretim ve Meslek
Neden Fakiriz Acaba..?
Ateş,su,hava ve Toprak

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Apartman ve Ahır

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Hayalim Var..! [Şiir]
Olsan veya Olmasan Ki..! [Şiir]


Cahit Yetgin kimdir?

1958 POZANTI-ADANA doğumlu lise mezunu. emekli. evli 2 erkek çocuk babası. www. cahityetgin01. tr. gg özel sitem de devamı. . .

Etkilendiği Yazarlar:
***********************************************************


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cahit Yetgin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.