..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçı, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Aşk ve Romantizm > Seda Han Doukas




26 Aralık 2010
Yandım Selim ve Bıçkın Osman - 5  
Seda Han Doukas
Selim’in yanında oturan delikanlı, erkek kıyafetleri ile dans eden kızı gözüne kestirmişti. Dansı bitip odasına çekildikten çok sonra bile, onu tekrar tekrar istetiyor, başka danslar için Afet Fatma’ya diller döküyordu.


:AFIA:
Selim’in yanında oturan delikanlı, erkek kıyafetleri ile dans eden kızı gözüne kestirmişti. Dansı bitip odasına çekildikten çok sonra bile, onu tekrar tekrar istetiyor, başka danslar için Afet Fatma’ya diller döküyordu. Kız, üç kez daha dans etti ama her seferinde başka canlandırmalar yaparak ve farklı kostümler giyerek. Dilber dans ederken bizim kabadayı “Aaahhh ahhh!” diye inliyor, belli ki bu yağız delikanlıdan hoşlanmayan kız da “vaaaahh vaaahh!” diye geçiştiriyordu onu. Kız dansını tamamlayıp tekrar odasına dönünce, Osman delikanlıya dönerek “Yeter bu kadar eğlendiğin, rahat bırak kızı,” dedi.


Birkaç şarkı sonra Bıçkın Osman’ın beklediği an gelmişti: Fettan Efsun’un dansı. Şarkı başladı başlamasına ama hala odadan çıkmamıştı Efsun. İsmi gibi gizemli bir hava yaratmaya bayılırdı. Osman onun en çok bu özelliğini beğenirdi zaten. Derinden zil sesleri geldi önce, sonra eşikten bir bacağını uzattı. Basma pantolonun üstüne dizkapaklarına kadar uzanan kloş bir etek ve belini açıkta bırakan kenarları sırma işlemeli cepkenini giyinmişti. Gerdanını iri boncuklar ile süsleyen kolyesini ve pullarla bezenmiş kemerini takmıştı. Yüzü erkek kısmını baştan çıkartan güzellikte değildi. Gözleri çekik ve sürmeli, çene kemiği iri ve dışarı çıkık, burnu genişçe ve yayvandı. Yüzünü tül ile örtmüş saçlarını da çenesini ve kulaklarını kapatacak şekilde üstüne dökmüştü. Bu dilberin nasıl olupta bütün vücudunu zelzele olurmuşçasına sallamasına kimsenin aklı ermiyordu. Pantolonunun üzerindeki pullu kemeri müdemadiyen çınlamış, ortama keyif salmıştı. Kadehler tokuşturuluyor, alkış tutuluyordu.


Raksını bitiren Efsun herkesi kendine hayran bırakmanın verdiği eda ve memnuniyetle odasına çekildi. Çok geçmemişti ki ayak işlerine koşulan kızı yanına çağırdı. Kız hızlı adımlar ile Osman’ın yanına ilişti, kulağına bir şeyler fısıldadı ve Efsun’un baş harflerinin işlendiği ipek beyaz mendili avcuna bıraktı. Osman’ın koltukları kabarmış, erkeklik gururu okşanmıştı. Mendili önce kokladı sonra yanında duran ceketin cebine koydu. Bu geceyi yine onun kollarında geçirmek için iznini koparmıştı.


Saatler iyice ilerlemiş, içkinin de etkisiyle uyku sinsice damarlarda gezinmeye başlamıştı. Afet Fatma, “Bize iki haftalığına misafir gelen bir çengi var. Raks konusunda pek hünerlidir. Müsaade olursa size raksetsin,” dedi. Herkes bu yeni kızı merak etmişti. Osman başıyla onayladı. Afet Fatma kızın ismini fısıldadı: Kıpti Simay.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın aşk ve romantizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Nazende Hanım ve Yusuf Ziya Bey
Yandım Selim ve Bıçkın Osman - 7
Yandım Selim ve Bıçkın Osman - 6
Yandım Selim ve Bıçkın Osman - 8
Yandım Selim ve Bıçkın Osman - 9
Yandım Selim ve Bıçkın Osman - 10
Deva Kız'ın Aşkı
Yandım Selim ve Bıçkın Osman - 3
Yandım Selim ve Bıçkın Osman
Yandım Selim ve Bıçkın Osman - 4

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Katıksız Ekmeklere Umut
Garip Köyde Yaşananlar - 1
Garip Köyde Yaşananlar - 4
Garip Köyde Yaşananlar - 5
Garip Köyde Yaşananlar - 3
Garip Köyde Yaşananlar - 2


Seda Han Doukas kimdir?

Kitap okumak benim için yazarların araladığı o sihirli kapıdan gözlerin kapalı olarak geçmek ve onun yanında otururken sana çevrende olup bitenleri kulağına fısıldamaları gibi gelirdi. Hala da öyle. Bana fısıldanan o hikayeler içimde yankılanarak dışarıya kelimeler olarak dökülmeye başladığında artık başka bir noktadan baktığımı farkettim. O yabancı bahçelere yazarlar ile girmek gibi değildi. Artık ben kendi bahçeme kendi okurlarımı kabul edebilirdim. İşte burada bulunma amacım da bu. İçimden çıkmak için çığlık atan hikayelere el uzatmak.

Etkilendiği Yazarlar:
Gabriel Garcia Marquez, Louis de Berniere, John Fownles, Nikos Kazantzakis, José Mauro De Vasconcelos, Irwin Yalom


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Seda Han Doukas, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.