Doğru şeritte olsanız bile, olduğunuz yerde kalırsanız er geç ezilirsiniz. -Will Rogers |
|
||||||||||
|
Yaşar, dostum umutdaşım, beş parasız gezdiğimde cebinden otlandığım, beş parasız gezdiğinde cebimi açtığım, bazen yüreğinin en kuytu köşesine dek girdiğimi sandığım bazen söylediği yüz kelimenin birini anlamadığım fikirdaşım, ülküler diyarının ülküsüz bırakılan adamı, üniversite mezunu jeoloji mühendisi asteğmen Yaşar sen; su tesisatçısının üç beş aylık ortağı sen; pazarda defolu çorap satıcısının eli ayağı sen; elektrik teknisyeninin yardımcısı elinden herşey gelen eline bir şey geçmeyen hayaller ülkesinde bile senginliği seçmeyen mahallenin en okumuşu ve en aylağı sen, dostum umutdaşım fikri ve sigarayı bölüştüğüm dahaca günahın en koyu rengini ve sevabın en beyazını birlikte süründüğüm hayaller ülkesinin müslümanı gerçeğin yarım elması irinli yaşama senedim belhumadallığım sen... Falanca birahanenin filanca köşesinden bir estantene; sen ve ben bira tokuşturuyoruz, bu fiil uzak zamanlara ait değil... ve bir secde anı Aksaray yakınlarında bir camide sen ve ben aşka yakın, bu da bir yakın zaman fiili... bir kahvehanede iki marksist ve iki mümin ilk başta ortak nokta arayışı sonra tuhaf ve çapraşık bir uzlaşma hırlaşma sonra ve ayrılış kelimelerin tükenişi iki müminin ellerindeki reçetelere garip buruk göz atışları ve zamanın zonk zonk çınlayan çıban nabzında başlayan bitimsiz düello... İşte biz bu kelimelerdeyiz Yaşara kimliğimizde müslüman yazıyor biz neyiz Yaşar? Sen üniversite mezunu ben üniversiteden terk bak ki kaç senedir işsisiz Yaşar hayaller uzun geliyor yaşama kayayı kemirmek gerek umudumuz ki kaya içredir bunca hünerimiz var dişsisiz Yaşar... İnsan tabutunu aynada seyretmez mi Yaşar ? Kuluna Allah yetmez mi...yet mez mi Yaşar ?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © faruk şengül, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |