..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanlığın hangi filizi köreltilmek istenmişse, tersine o filiz daha gür büyümüştür. -Freud
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > serpil dilbaz




19 Ocak 2011
İlişkiyle Cep Telefonu İlişkisi  
serpil dilbaz
cep telefonunun şarjı çok önemli. eğer uzun süre dayanıyorsa bu kolay wazgeçmeye engel bir unsurdur. yani şarja ilişkide tolerasyon katsayısı diyelim. ne kadar çok tolere edebiliyorsan karşındakini, ilişki o kadar uzun dayanıyor. buna eskiler emek diyorlar. kelime tanıdık geldi mi???


:BJEA:
günümüz ilişkileri cep telefonu kullanma alışkanlığına benziyor. hatta aynısı!
elimizde cep telefonumuz var, hatta yeni almış bile olabiliriz, bir süre telefonun huyunu suyunu öğrenmekle geçer, mutluyuzdur. alıştıktan sonra bi'şeylerini keşfetmeye başlarız, aaaa bu da warmış, hıımmmm ne enteresan gibi şaşkınlıklar yaşarız kendi içimizde. hala mutluyuzdur hatta daha bi' içimize siner. amaaaa yetmez!!!! ya yenisi çıkar, ya da başka bir cep telefonu alttan alttan bilinç altına dalmaya başlar. we elindeki cep telefonu, daha ne olduğunu anlayamadan, bir anda cazibesini yitirir, yazık!

cep telefonunun şarjı çok önemli. eğer uzun süre dayanıyorsa bu kolay wazgeçmeye engel bir unsurdur. yani şarja ilişkide tolerasyon katsayısı diyelim. ne kadar çok tolere edebiliyorsan karşındakini, ilişki o kadar uzun dayanıyor. buna eskiler emek diyorlar. kelime tanıdık geldi mi???

bir de cep telefonlarında aplikasyonlar çok önemli. yani ne kadar fun o kadar hun:)
eğer cep telefonu sahibini oyalayamıyorsa, eyleyemiyorsa, yetemiyorsa, eğlendiremiyorsa o sahip başka cep telefonlarına kayar. kaymaz mı? kayar!!!
ayrangönüllü kelimesini de tam buraya koyuyorum we yakışıyor yerine:))) haaa bir de o kadar aplikasyon ws yanı sıra komplike de olmayacak. user-friendly olacak ki yormasın sahibi:)))

mesela arkadaşlarla biraraya mı geldiniz hemmen cep telefonları görünür yerlere koyulur. o zaman da cep telefonunuz ile hawa atabilirsiniz. bunun gücünü yaşayanlar bilir:) günümüzde şekilcilik almış yürümüş waziyette. buna marka danışmanlarının, uzmanların ws. çok güzel kelimeleri war. mesela: dizayn, stil, imaj, ruhumuz olmadan sadece birer makineyiz:))) walla yiyeni çok!!!

eskilerde ilişkiler böyle miydi yahu?!. ama tabi olmaz o zamanlar ew telefonu wardı. o yoksa bir yerde ankesörlü bulurdun ama ankesörlü ewe gelmez, yerinde kalırdı:))))

bu yazının da özü şu olsun: günümüzde cep telefon iletişimden daha öteyken, itişmek yerine iletişmeye yaramasını sağlayalım. ya cep telefonu olmasaydı!!! :))) ankesörlü peşinde dolanırken görürdüm komediyi:)))

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Nerden Çıktı Bu w'ler, :)))'ler?
Gönderen: a. gürsel güvensel / , Türkiye
19 Ocak 2011
Serpil Dilbaz, şiir de, deneme de, öykü de yazsa; hiç değilse ben, ilgiyle ve katsayısı yüksek meraklarla okuyorum onları. Ne var ki, bu son yazılarında, nedendir kestirmek zor, nerde "v" harfi gerekiyorsa, onu "w"ye dönüştürmüş. Şunu diyeyim baştan: Ben "w" düşmanı değilim. Bildiğimce: Kürtçe'de, Farsça'da olduğu gibi, bazı Lâtin kökenli dillerde bu harf var; fakat bizim abecemizde yok. Olmayan bir şeyin kullanılması ise, şık durmuyor hiç, hattâ pek bir iğreti duruyor. Serpil Dilbaz düzeyinde yetenekli bir edebiyatçının yazılarında ise, kendisine güzellikleri ve kendi gibi olmaları yakıştırdığımız için, bu iğretilik, daha da itici oluyor. Bir de, (sanal işaretlerden hiç anlamam ya, yanlış bilmiyorsam birinden duymuştum: gülümsemek demekmiş), gene hangi güdüyle bilemem, ":)))" işaretlerini kullanmış bol bol. Sanal dil (elektronik dil), Türkçeyi, Türkçemizin değerlerini kıyım kıyım kıyıyor; bu yetmiyor, tam mânâsıyla teslim almaya çalışıyor. Öyle sanıyorum, bu gidişatla, yakın bir gelecekte, Türkçe'yi tümden terk ederek, "Kargaca" konuşmaya başlayacağız; gaak, guuk, falan filân... Serpil Dilbaz'da, yozlaşmanın dilimizde yarattığı bu kahrolası katliamlara karşı çıkabilecek bir bilinç, ona direnebilecek bir kültür katmanı var. Ondan ki, orada o sanal simgeleri kullanacağına, gülümsemesini gerektiren sözcükleri yazsın, diyeceğim. Benim "yazsın" deyişimde buyurganlık yok, dileğim öyle. Kendi bilir sonuçta, fakat Serpil Dilbaz'da şık durmuyor işte öylesi. Ah Tanrım ah! Neden yok benim dilimin kemiği?




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sistem Seni Korusun
İkibinon

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Algı Değişikliği
Yarın Gece
Hayat Dersleri (5 Madde)
Kardan Gelenler...
Doğru - Gerçek ve Hiç

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşkın Yaşı [Şiir]
Çocuk Kahkahası [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
Kapan [Şiir]
Bu Merak [Şiir]
Benzin [Şiir]
Gülüş Perdesi [Şiir]
Yağmamur [Şiir]
Çim Kokusu [Şiir]
Bir Gülüş Perdesi [Şiir]


serpil dilbaz kimdir?

HİÇ OLMADI İDDİAM “BEN ÇOK İYİ YAZARIM” DİYE ZATEN OLAMAZ DA. . . AMA ŞUNUN DÜŞÜNÜLMESİNİ ÇOK İSTERİM OKUNAN HER KELİMEDE, BİR KIVILCIM OLSUN İÇLERDE VE GÖRÜLSÜN O AYDINLIKTA, ANLIK DA OLSA, KELİMENİN ARKASINDAKİ ZEKA. . . MESELA :P HALA KORKUYORUM AÇIKLARDA. SU SENİ KALDIRIR AMA KARIŞMAZ ÇIKARSA KARŞINA AZGIN BİR KÖPEKBALIĞI. KÖRDÜR AMA BIRAKMAZ SENİ KENDİ SULARINA, HELE YABANCI OLDUĞUNU BİR ANLARSA!!! TEHLİKE SUYUN KENDİSİ DEĞİL KENDİSİYLE GETİRDİKLERİDİR. . . KISACA DEMEK İSTEDİĞİM İÇİNİZ NE DİYORSA ONU YAPIN. BEN DENİYORUM, HEP DENEDİM, KORKUYORUM AMA HALA DENİYORUM. BEKLEMİYORUM HİÇ BİR ŞEY, YAŞAMI ANLAMAYA ÇALIŞIYORUM. DİYORUM Kİ: BİR ŞEY VAR BİLİYORUM, BU BEKLENTİSİZ HAYATIMI ONA ATFEDİYORUM. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © serpil dilbaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.