"Leyla'nın işi naz ve işve; Mecnun'un gözü yaşı çeşme çeşme..." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun) |
|
||||||||||
|
Artan değerler dünyasında yaşıyoruz.İlerlemeyi kimse durduramaz. Buna yürekten inanıyorsunuz değil mi? Ben de. Altın fiyatları rekor düzeyde arttı. Benzinin litresi 4,10 TL. Dünyanın her yerinde böyle! diyorlar. Enerji de dünden bugüne iki misli pahalı. Daha dün gibi bir zamanda evde tükettiğimiz elektrik faturası, elli lira yerine doksan lira gelmeye başladı. Şehir otobüslerinde, vapurda, tram - vayda, bilet fiyatları - bir gün bakıyorsunuz- yeniden ayarlanıyor. Yükselme kaçınılmaz (!) İlerliyoruz. (!) Öğrenciler, hem toplu taşıma ücretleri zammına hem de Üniversite harçlarına karşı çıktılar. Polis babadan dayak yediler. Geçen gün Üniversitede okuyan yeğenime merak edip sordum. Her sömestr beş, altı ders için 375 lira yatırıyormuş. İkinci sömestr bir 375 lira daha. (Çok zaman oldu ama benim zamanımda ders başı 3-5 liraydı) Yeğenime takıldım. Bu fiyata sana ev kiralarım kızım, deyince çok güldü. Telefon faturalarınızdan ne haber ! Yükselme kaçınılmaz değil mi ? Yakından bakarsanız daha iyi anlarsınız. Asıl tüketiminiz fazla değil. Ancak alt alta eklenen KDV, ÖTV, BTV, CTV, STV, TTV, YTV. gibi vergileri eklediğinizde tüketiminize ödediğiniz para iki katına ulaşıyor. KDV ile ÖTV; gerçek, somut vergiler. Arkasına sıraladıklarımı ben uydurdum. Aslında onlar da var ancak adları değişik versiyonlar olarak karşınıza çıkıyor da hiç farkında olmuyorsunuz. Örneklerle vereyim. a. Hat bakım payı, b. İsale hattı yenileme payı, c. Çevre vergisi, d. Atık su katkı payı, e. Sayaç ayar bedeli, f. Belediye Tüketim vergisi, g. Enerji fonu. Daha arkası var da gözünüzü korkutmak istemedim. İnanmayan bakar. Yani yükselme, terakkî yine kaçınılmaz (!) Emekli maaşlarına 2003'de yapılması zorunlu yasal zam, hâlâ verilmedi. Promosyon faizine de bankalar yanaşmıyor. MEMUR-SEN, KAMU-SEN, KESK ve diğerleri yani Seni, Beni kimse dinlemiyor. Allah rızası için neden bugüne kadar bir Milletvekili çıkıp da " Beyefendiler, hanımefendiler.. evet anlıyoruz nüfusu 5 milyon, 10-12 milyon olan şehirlere altyapı, su, elektrik, telefon hizmeti götürüyorsunuz amma EL İNSAF ! vatandaşa bu kadar da yüklenilir mi demedi, demiyor. Son olarak Üniversite sınavlarına da şifreyi, algoritmayı eklediler. Çok iyi biliyorum, duyuyorum sesinizi . Balık baştan koktu, diyeceksiniz. Öyleyse tuz getirin, tuzla - yalım. Tuz da mı koktu ( ! ) Sayılı günler çabuk geçer. Seçim, kapıda. Benden anımsatması. Çok düşünün, özlü düşünün. İYİ DÜŞÜNÜN.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gürcan Erbaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |