• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
461
|
|
|
|
Vicdan içinde hem kolektif öznenin buluncu, hem kiþisi öznenin buluncu (bilinci) vardý. Kolektif vicdanda kolektif bir deðer yargýsý vardý. Ýttifaký bir alan içindeki her bir grubun emek gücüne karþýlýk (sektör gücüne karþýlýk); diðer her bir grubun, farklý sektör el alanda farklý bir emek gücü vardýr.
|
|
462
|
|
|
|
Tarihsel olaný bilmeyen mantýk, "günün hal ve icabýna göre faiz alýnabilir" demekle hem zýrvalýyor hem bocalýyordu. Hem kapitalist olacaksýnýz. Hem kazanç yapmayacaksýnýz! Aklýnýz alýyor mu? Âlimseniz aklýnýz alýr. |
|
463
|
|
|
|
Köleci sistem, ön ittifaký düþünce olan ortaklýktan kendisini tecrit etmiþti. Bu tecrit iþi köleci dönemi tek ayak üzerine inþa etme iþi gibi yansýtmakla bu tecrit köleci süreci tek kutuplu ve despot yapmýþtý. |
|
464
|
|
|
|
Hayat bunca büyük bir genleþme iken, kendisini, çevresini ve zamaný bilen, algýlayan, olup bitene refleks durumla ve öðrenilmiþ tepkilerle davranýþ ortaya koyan mutasyonlu diyalektik bir süreç olmasýna raðmen; baþlanýþa göre hayat hiç bir þeydir. Baþlangýç her þeydir. |
|
465
|
|
|
|
Zaten kiþilerdeki yalnýzlýk duygusu gibi açlýk gibi savunma gibi vs. gibi eþzamanlý süreçler kendi kendini baþlatan, savunmaya karþý beslenme gibi birbirine karþýlýk sekans hareketleri nedenle kolektif inþa vardý.
|
|
466
|
|
|
|
Sentez süreçleri kýrýlýr. Parça parça edilen ve kýrýlan baðlar nedenle enerji ortaya çýkar. Ortaya çýkan enerji boþluk enerjisi olmakla zorunlu bir yeni bir potansiyelle yansýr. Yeni bir baðýntý etkili enerjidir. Bað enerjisi kýrýlmazdan önceki var olan enerjinin, yok olanýdýr. Zýt olanýdýr. |
|
467
|
|
|
|
Tarihi anlamada ikinci uðrak, onun ne gibi iþlevlere sahip olduðunu ve tarih yazýmýnda belli baþlý biçimleri görmektir. |
|
468
|
|
|
|
Erkeklerin takým elbise kravatlý olmasý ve kadýnlarýn saçýný baþýný açýp etek ve pantolon giymesi hiçbir topum için bilimsel buluþ olarak görülemez görülmemiþtir de. Giyim ve kuþamýn bugüne kadar kiþi ya da toplumun düþüncesinde en ufak bir deðiþiklik yarattýðýný kim gösterebilir? |
|
469
|
|
|
|
Köleci mantýk, Sara-Hacer anlatýmýndaki kadýnýn tarihsel rolünü bilmiyordu. Köleci yapý, içinde koptuðu kolektif yapýda anlatýlmýþ olan Sara hikâyesini bilse bile; Sara’nýn çocuk vermeme olgusu, köleci sistemin miras hukuklu ihsas kurallarýna aykýrýydý.
|
|
470
|
|
|
|
Ortalama aklý ortaya koyup üretemeyenler, tarih sel mirasla olacaktý. Sizin dýþýnýzda ve sizden baðýmsýz olan geri beslenim yasalarýyla olacaktý. Kiþi, tarihsel zeminin geri doðrultma yapan bilinciyle davranacaktý. Tarihsel geri baðlaným bilinci olmakla köleci sistem öncesi tarihsel zemine göre inþa baþlangýcýnda ve inþanýn geliþme evresi içinde sadaka vermek yoktu. |
|
471
|
|
|
|
Her sistemin sabit sayýlan çekim noktalarý vardý. Ortaklaþan av ve avcýlýk gibi iþ bölüþmesi gibi sabit noktalar totem dönemin tekrar eden kendi çevrim eksenlerini oluþuyordu. |
|
472
|
|
|
|
Tarih ve Antropolojik araþtýrmalar ýþýðýnda, insanýn ilk atalarý sayýlan Primat ve Neandertallerin geliþim ve yaþamlarý, M.Ö.12 milyon yýllarýnda Homo Hubilas’ýn el ve ayaklarý üzerine yürüdüðü dönemle baþlamýþtýr. |
|
473
|
|
|
|
Sosyal alan 50 üssü 1 + 1 depo enerji saðlamasýný yaptýktan sonrasý boþluk enerji düzenine geçer. Yaklaþýk olarak sosyal alan boþluk enerji düzeni, her yönde ayný tek düzedir (izotropiktir). Bu aþamada |
|
474
|
|
|
|
Bir ortam içine denk düþme olan üssü devim belirlisi; kara gibi diðer bir ortamda üssü belirsiz içindeki hareketin birine denk düþecekti. Ya da bir ortam içine denk düþme olan üssü devim belirlisi; baþka bir ortamýn denk düþmeyeni olacaktýr. |
|
475
|
|
476
|
|
|
|
Demek ki kolektif güç kiþisi stresi önleyen hem bir alan ve hem de bir depo enerjilidir. Köleci sistemle paranýn kâr yapmayý, kazanmayý, ticaret, yapmayý, faiz almayý, enflasyona uðramayý vs. ön görmesi hem kiþisi stresin kaynaklarýndan birisidir. Bunlar ayný zamanda soygun enstrümanlarý olmakla, kiþinin soyguna uðrama stresidir. |
|
477
|
|
|
|
Köleci sistem içinde ana baba miraslý köleci anlayýþa uygun EYLEM VE SÖYLEM ALANI ortaya konmasaydý; ne aldatan, ne aldanan söylemli “suç eylemleri” de olmayacaktý. Zina söylemi olmayacaktý. Olmayan zina suçuna recmetme cezasý da verilmeyecekti. |
|
478
|
|
|
|
Evren ve dünyadaki realiteyi, insan aklýnýn ortaya çýkardýðý nesnel ve öznellik taþýyan yaþamsal deðerleri yok sayan Nihilizm, insaný perspektif ve düþünce yoksunu býrakmakta. Kemalizm de ayný þekilde yönettiði toplumu tamamen düþünce ve perspektiften yoksun býrakýp, yararcý ve þekilcilik en büyük ilkesi olmuþtur. |
|
479
|
|
|
|
Avcý toplayýcý ve ittifaký kolektif birim zamanlar içinde doðal ve tekil za-mana ait kiþisi zorluklar, kiþisi kaygýlarýndan olabildikçe arýndýrýlmýþtý. Þimdi ortam kiþiyi, kiþisi zorluklarýndan arýndýrýlabildiði kadar KOLEK-TÝFTÝ. Ve kiþi de kiþisi zorluklarýndan arýndýrýlabildiði kadarla, kolektifti. Kiþiyi zorluklarýndan arýndýrýlabildiði kadarla ortam kiþiye kolektif etkiydi. |
|
480
|
|
|
|
Adalet mülkün temeli miydi? Bir þeyin temel olmasý için veya temelde olmasý için o þeyin inþayý olmasý; yani inþanýn kendisi deðil de inþa içinde, inþayý tamamlar bir inþa parça olmasý gerekir. |
|