• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Politik Olaylar ve Görüþler |
341
|
|
|
|
Halka fazla özgürlük tanýmayan rejimler hem bir açýdan deðiþtirilemeyecek kadar kökleþip gerektiðinde efendilerinin dediklerini yapmayacak bir konuma gelirken biliþim teknolojisinin artýk sýnýr ve rejim tanýmadýðý günümüzde halklarýn ‘Batýlý Sahip’lere baðlanýp daha rahat yönetilebilmesi için bir miktar demokrasi gerekiyordu. |
|
342
|
|
|
|
Konuþmacýlarýn üzerinde durduklarý noktalardan biri, toplantýya genç kuþaktan pek az kiþinin katýldýðý yönündeydi. Ayný benzer durumun Ödemiþ ADD toplantýsýnda da dile getirilmesi gösteriyor ki, 12 Eylülcü Paþalar amaçlarýna ulaþmýþlar! Gençliði siyasetten uzaklaþtýrmýþlar. Ya bizim kuþak da giderse ne olacak, bir bilen varsa çýksýn ortaya. |
|
343
|
|
|
|
Merhaba. Kurtuluþ Savaþýmýzda Fransa'dan, Ýngiltere'den , Ýtalya'dan Yardým Aldýk mý ?, baþlýklý yazýmý görüþlerinize sunuyorum. |
|
344
|
|
|
|
Fatman Nine gündemi çok iyi takip ediyor. |
|
345
|
|
|
|
AKP (ve özellikle Tayyip Erdoðan) bahis ve tartýþma konusu olan sivil anayasa ile ilgili yaptýðý propagandada sürekli olarak Türkiye'nin sivilleþmesine vurgu yaptý ve böylece Türkiye'nin halen bir asker vesayetinde yönetildiðini üstü kapalý bir þekilde belirtmiþ oldu. |
|
346
|
|
|
|
Halký küçümsemekle, halký güdülecek bir sürü gibi görmekle, herþeyin en iyisini ben bilirim, ben söylerim, ben yaparým mantýðýyla bir yere varýlamayacaðý açýktýr. Geçmiþte bu ülkede askerler, anayasa ve demokrasiyi hiçe sayarak, çok ciddi ve onarýlmasý olanaksýz hatalar yapmýþlardýr. Bunlar "askeri" deðil, "siyasal" hatalardýr. Benzer hatalarýn sürekli yinelenmesi ve bunlara durmadan yenilerinin eklendiðini bir yurttaþ olarak görmekten artýk býkkýnlýk geldiðini söylemek durumundayýz. |
|
347
|
|
|
|
Bazen iki insan aptallýklarýný tartýþýrlar. Tartýþmayý kazanan ise daha çok aptal olduðunu ispatlar böylece. Türkiye'de tartýþmalarýn geneli böyledir iþte. Türkiye'de hep iki taraf vardýr. Saðcý ile solcu gibi... Leyla ile Mecnun aþkýnda olduðu gibidir aslýnda iki taraftaki iliþki. Ya bir taraf Mecnun'dur, gözleri baþka bir þey görmeyen ya da bir taraf Leyla gibidir etekleri tutuþan. |
|
348
|
|
|
|
Sene 1970. Yaþar Kemal ile Âþýk Veysel, Beþiktaþ’ta yürürken, aþýrý bir yaðmura yakalanýrlar. Sýðýnacak yer ararken hemen karþýsýndaki Yaþar Kemal’in kadim dostu Þemsi Yastýman’ýn saz dükkânýna girerler. Sýrýlsýklam olmuþ iki dostunu karþýsýnda gören Þemsi Yastýman, espriyi patlatýr: “Hey Yarabbim! Ýki insan yaratmýþsýn, bir tek göz vermiþsin. Yaþar Kemal her zamanki dobralýðý ile “Çok konuþma Allah’ýn Türkmeni! Senden halý minder istemiyoruz. Ver þurdan iki tahta sandalye de oturalým.” |
|
349
|
|
|
|
"Küçük savaþ bitti, þimdi sýra büyük savaþta...". diyordu Allah’ýn resulü. Ben de bu hadisle baþlamak istiyorum yazýma. Bunun da Allah yolunda cihat yapýlan bir cihat olduðuna inanýyorum. |
|
350
|
|
|
|
Bir zamanlar dýþ mihraklar vardý.
Onlarla yatar,onlarla kalkardýk. |
|
351
|
|
|
|
Sanat alanýmýzda özellikle resim dalýnda dönen oyunlarýn, artýk bu alanda etik davranýþlarýn yerini gruplaþmalara ve isim kayýrmalara býraktýðýný görüyoruz... |
|
352
|
|
|
|
Ben daha önceki yazýmda AKP kendisinden olmayan belediye baþkanlarýna her türlü zorluðu çýkararak çalýþmalarýný engelleyip, sizi seçtiklerinizden soðutma amaçlandýðýný, bunu baþaramadýklarý takdirde de çeþitli suçlar isnat ederek yerlerine kayyum atanmasýnýn muhtemel olduðunu yazmýþtým. bugün gösteriyor ki, AKP beni yanýltmadý. |
|
353
|
|
|
|
Ancak Arap sokaklarýndaki aniden yükselen seslerin pekte kendiliðinden yükseldiðine dair hala güçlü bir imaj yok. Yani nasýl olurda bir günden ertesi güne milyonlarýn bilinçlendiðine dair kanaatimizi belirleyip, halklarýn kendi öz hareketliliði olarak kabul edelim? |
|
354
|
|
|
|
Ben sizin taptýklarýnýzdan uzaðým" mealinde Ýbrahim’i gelenekteki bir ilaný telaffuz ederek, |
|
355
|
|
|
|
Selahattin Eþ Çakýrgil Veliyy-i Fakih'ten ne istiyor?
|
|
356
|
|
|
|
Dünyadaki terör örgütleri kimlerin kurþuncusu, ufak bir fikirde benden olsun.... |
|
357
|
|
|
|
Tarihsel süreç içinde toplumlarýn yönetim biçimlerini incelerken, iki yönetici tipi gördüm; askeri yönetim ve siyasal yönetim... Dünyada geliþmiþ, geliþmemiþ, imparatorluktan site devletine, hatta eyalet yönetimine kas sisteminden klanlara kadar bütün yönetim biçimleri ayný; askeri ve siyasal... |
|
358
|
|
|
|
Evrim Teorisi bilimsel bir teori deðildir. |
|
359
|
|
|
|
Mudurnu aðzýyla yazýlmýþtýr. |
|
360
|
|
|
|
Yeni Anayasa, “yeni” olabilecek mi? Anayasa içerisinde, ülkenin temel sorunu olan Kürt Sorunu’na da bir çözüm düþünülüyor mu? Eðer bir çözüm düþünülüyorsa, nasýl bir çözüm düþünülüyor veya hangi kýstaslara göre hareket edilecektir, kamuoyu pek bilgilendirilmiyor ne yazýk ki!.. |
|