..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Anlamak beğenmenin başlangıcıdır. -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Nilüfer'ce.
Servet Alkan
Şiir > Aşk ve Romantizm

Mısra yalan söylemez Mısra yılan olabilir ama yalan söyleyemez Herşeyi gösterir… Ey Sufi; gözlerin nerde? Mavi çok uzak/dur dağım Müjde çok uzak/Bezmi çerağım Hazırlan sultan hüzün vaktidir/Derde kerem Neye yarar ki dua?şimdi bindirirsin beni bir trene Neye yarar ki?Delice inanma… Aynı duaya amin diyemiyorsa insan? Çıplak gerçeği arıyorum Giyilen yalanı değil Daha umudumu yakamadım Ey Sonbahar bakışlım/Nevsultanım Ey intiharları ya

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
101 
 Dört Durumla Ancak Teoloji 3  (Bayram Kaya)

El söylemi neydi? El söylemi teolojiye göre Dünya ve biz bu gün nasılsak, 4 milyar yıl önce de, dünya ve biz aynıydık diyen dogmatik anlayışın tarihi iyi analiz etmeyen söylemiydi.
102 
 Faiz 13  (Bayram Kaya)

Kolektif geçmiş köleci sistemle kesintiye uğratılmıştı. Ortak geçmiş, hatırlanamamakla geçmiş ile geri bağlanım yapılamıyordu. Her şeyin başına El in irade ve takdiri konmakla Düz mantık oluşuyordu. Düz mantık içinde özne nesnel geri bağlanım, ancak köleci öğreti olan El takdiri ile başlayabiliyordu. Köleci öğretiyi referans alan her çözüm de yeni bir başka köleci ilişki ortaya koyuyordu.
103 
 Evrim 6  (Bayram Kaya)

Kolektif alan birbiri üzerinde sağlasan olan paylaşmayı, birbiri üzerinde takas eden kolektif süreçti. Kolektif süreç artık zaman ve artık ürün ve üssel durumlu kolektif birim zaman ortaya koyuyordu. Günümüzden itibaren bu geri iz üzerinde geçmişe bakarız.
104 
 Varlığın Özündeki Yasallıklar 2  (Bayram Kaya)

Dalga parçacıktı. Ya da dalga tepenin çukuruyla çukurun tepesiyle birlikte vardı. Çukur kendi yaptığı tepeyle fark (potansiyel) yapıyor, tamlaşıyor, doluyordu. Tepe de kendi oluşturduğu çukuruna kayıp düşmekle çukurunu dolduruyordu. Bir dalgayı tamlaşan tepe-çukur gibi parçalı durumlar boşluk, doluluk gibi en az bir ikili belirsizle üssü süredurumlardı.
105 
 Faiz 4  (Bayram Kaya)

Kişi nasıl olsa baba bizi giydirir, diye üreten sürece ve kolektif miras bıraktığı sürece son verirse; hapı yutar. Depo enerji yokluğundan üreten sistem dağılır ve çöker. Nüfus azalır. Süreç olası olabildiği kadar başlangıç koşullarına döner.
106 
 Evrim 7  (Bayram Kaya)

Milyonlarca yıl ne birbiriyle tanışmış ne birbiriyle yarışmış olan gruplar şimdiki ritüel içinde birbiriyle tanışacak olanlar, birbiriyle yarışacak olanlardı (!) "İttifak kardeşliğiyle" birbirine tanışma ve yarışmanın bağlamı ediliyorlardı! Kardeşlik totemi mana ritüeli içinde grup içindeki kişilere dokunma ve temas emenin vizesiydi. Sizinle kardeş olmayan grup dışındaki başka totem kişilere de dokunmamanın temas etmemenin tabu ritüeliyleydi.
107 
 Butlan 4  (Bayram Kaya)

Fakat sorumluluk bilinci tekil kişi gayreti içinde olmayan belirsizdi. Sorumluluk kolektifeydi. Kolektif alan da tekil kişide olmayan bir güvence ve gayreti sorumluluktan ötürü tekil kişiye veriyordu.
108 
 Faiz 11  (Bayram Kaya)

Kolektif süreç “kolektif güç nedenle” alan akışı içinde enerjiyi en az kayıpla ama depo enerjiyi yokuş yukarı tutumla biriktirip; yokuş aşağı olan kişisel tüketime doru kullanıyordu.
109 
 Faiz 9  (Bayram Kaya)

Eğer ilk kurulan köleci ortamın sterilliği bozulmuşsa. Ve ortamda "banker bank" denen yeni türedi para adamı burjuvalar belirmişse. Ve bu burjuvalar borçlandırma hususunda da El i taklit ederek, El ‘in yolunda giderek; El ‘i kendi silahıyla vurarak feodal efendi ile çoban efendilere yani El E öncüt verip; verdiği borcu El 'den kat kat fazlasıyla geri alıyorsa; ortaya yeni bir İRADE ile çatışkın bir güç çıkmış demekti!
110 
 Butlan 7  (Bayram Kaya)

5 farklı eylem de 5.2 =10 saat ile kişi üzerinde kalkacak olduğundan kişi, 10 saatlik kolektif boşalmalı bir boşluk alan kazanır.
111 
 İnsan Nasıl Ortaya Çıkmıştı? 9  (Bayram Kaya)

Bir ortam içine denk düşme olan üssü devim belirlisi; kara gibi diğer bir ortamda üssü belirsiz içindeki hareketin birine denk düşecekti. Ya da bir ortam içine denk düşme olan üssü devim belirlisi; başka bir ortamın denk düşmeyeni olacaktır.
112 
 Butlan 5  (Bayram Kaya)

Beslenme dışında her bir parçayı boşaltan transferiniz, her bir kişiden bir tek sağlama yapmanın karşılığı olarak yani sizin görevinizle besin bulma olarak size ekleniyordu. Görev kolektif bir olguydu.
113 
 Faiz 2  (Bayram Kaya)

Tarihsel olanı bilmeyen mantık, "günün hal ve icabına göre faiz alınabilir" demekle hem zırvalıyor hem bocalıyordu. Hem kapitalist olacaksınız. Hem kazanç yapmayacaksınız! Aklınız alıyor mu? Âlimseniz aklınız alır.
114 
 Faiz 5  (Bayram Kaya)

Bir zamanlar üreten gruplar çevresinde barbar ve yamyam gruplar vardı. Yamyamalar üreticileri ve üreticilerin mezardaki ölülerini çıkarıp yiyorlardı. Üreticiler hem kendileri yenmesin diye barınak dışına kurtulmalık yiyecek bırakıyorlardı.
115 
 Butlan 6  (Bayram Kaya)

Kişi savunma görevi dışında diğer 5 parça eylemli işinden karşı taraf kişilerle bağışıkla olacağından; bu kes bir kişi için bir eylemin gerçekleşmesi olan 2 saatlik birim sürede; ikinci kişimizle, ikinci kişimize ait olan savunma zamanlı sağlama 2+2 =4 saatlik gerçekleşmeyle kolektif zaman ön görülür.
116 
 Faiz 10  (Bayram Kaya)

Köleci sistem içindeki ilk El tasarımcıları da kolektif miras yoluyla "ilah imgesi olan bu ilah bilincini" edinmişler ve biliyorlardı. Totemin ortaklaştıran tabusu, İlahın ortaklaştıran kolektif iradesi; kolektif gelişmişliğin bu düzeyi içinde kişi tamahına evirilmekle El 'in mülk sahibi olmasıyla belirtilecekti.
117 
 Faiz 3  (Bayram Kaya)

"Yün eğirip ip dokumak" işi köleci sürece vahiy edilmemişti. "Yün eğirip ip dokumak" kadim köleci kültürün bilici, bulucusu olduğu bir üretim süreci olmayıp; "Yün eğirip ip dokumak" işi kolektif üretim biçimiydi.
118 
 Faiz 8  (Bayram Kaya)

İlk steril ortamda borcu veren de verdiği borcu kat kat geri alanda feodal efendilerin kendisiydi. Böyle olunca faizde neydi? Faizin haram olması da neydi? Bu yola hikmetle olan Salihlerin yolu deniyordu. Salihlerin yolu köleci tecrübeyle şöyle belirleniyordu. "Aranızdaki borç ilişkisini (ne demekse) adaletle yazın, hiç bir şeyi eksik bırakmayın" diyen El buyruğu; hem borç alıp vermeye izin veriyordu.
119 
 Evrim 10  (Bayram Kaya)

Diğer bir olasılıkla belirli olmayan üssü kuantum durumlar olamdı. Belirenin belirsizi bir enerji durumla fizikti. Fizik maddenin anti fizik maddesiydi. Madde ile anti maddenin birbirini yok eden enerjiydi. Birbirini yok eden denge durumun enerji seviyesiyle boşluk durumun girişmesiydi. Boşluk durumun enerjisi, boşlukta var oluşu belirler. Bu nedenle boşluk her an belirenle belirsiz durumların enerji içermesidir.
120 
 Thomas Samuel Kuhn'un Bilim Anlayışı  (ali osman yeten)

Kuhn bilim felsefesi alanındaki görüşleriyle son elli yıla damgasını vuran bir felsefecidir. Kuhn akademi hayatına bir fizikçi olarak başlayıp; üniversitede bilim tarihi dersleri vererek bu alanda ilerlediğinde bilimin bilindiği gibi kümülatif değil, bilinenin dışında devrimsel bir ilerleme içersinde olduğunu fark etti ve bilim felsefesi alanında uzmanlaşarak bu alandaki görüşlerini ortaya koydu. Kuhn kendi bilim anlayışının çıkış noktasını bilim tarihine dayandırır. ona göre bilim tarihi ne Poper in dediği gibi (yanlışlamacı),ne de pozitivistlerin dediği gibi (doğrulamacı) dir.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Yaratıcılık 6
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Yaratıcılık 5
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Yaratıcılık 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Yaratıcılık 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Yaratıcılık 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Yaratıcılık 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2021 | © , 2021
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.