"Hemen yüzüne gül suyu seperek Leyla'yı ayılttılar." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
Kendimi bildim bileli “gelişmekte olan bir ülkeyiz”.Bir türlü gelişmiş ülke konumuna geçemiyoruz.İlk okul yıllarıydı,öğretmenimiz “çocuklar biz dünya ülkeleri içinde gelişmekte olan bir ülkeyiz” derdi.30 yıl geçti bu sözün üzerinden,değişen fazla bir şey yok.Geriye doğru gittiğimiz bile söylenebilir. -Nasıl gelişmiş bir ülke oluruz sorusuna beylik laflarla ,bildik sözlerle cevaplar verecek değilim.Fakat kendime-aynı zamanda size –bazı sorular sorarak niye gelişemediğimizin nedenlerini belirlemeye çalışacağım.Bir tür özeleştiri,bir tür beyin fırtınası... -Yılda kitap için Batı ülkeleri 500 dolar harcama yaparken bizim 2 dolar harcamamız niye gelişemediğimizi yüzümüze haykırmıyor mu? -Anadilini bir yabancı 5000 kelimeyle konuışurken bizim 300 kelimeyle konuşmamaız düşünmenin alt yapısı olan kelime dağarcığına ulaşmamız için daha kırk fırın ekmek yememiz gerektiğini hatırlatmıyor mu? -Gelişmiş bir ülke olan Japonya’da yılda 30 bin buluş yapılıp 50 bin makale yayınlanıyor olması,ülkemizde ise birkaç yüz buluş yapılıp 2 bin makalenin yayınlanıyor olması gelişme konusunda nereden başlamamız gerektiğinin rakamlarla ifadesi değil mi? Bu ülkede düşünce ve ifade özgürlüğü tam sağlanırsa, Bu ülkede rüşvet,adam kayırma,yolsuzluk,hırsızlık gibi olumsuzlukların önüne geçilirse, Bu ülkede herkes görevini tam yaparsa-bilim adamı,araştımasını; Siyasetçi,yönetmesini;halk sorumluluğunu yerine getirirse- ülkemizin kalkınmaması için neden kalmaz ortalıkta. Yeter ki bu biliçlenmeyi her alanda hayata geçirelim. Yeter ki herkes şu andan itibaren bu ülke için iyi bir şey yapsın! .
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © NUH KENİŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |