..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Tuncay Kahraman




3 Kasım 2011
İyi ve Kötü  
Tuncay Kahraman
"İyi" ve "kötü" gerçekten var mıdır, yoksa insanın kendi çıkarlarına göre uydurduğu kavramlar mıdır sorusu tartışılan bir konu. Çünkü bildiğimiz bir şey varsa her insan aslında davranışlarında öncelikli olarak sadece kendi çıkarlarını düşünmektedir. O zaman iyilik nedir?


:AGJD:
"İyi" ve "kötü" gerçekten var mıdır, yoksa insanın kendi çıkarlarına göre uydurduğu kavramlar mıdır sorusu tartışılan bir konu. Çünkü bildiğimiz bir şey varsa her insan aslında davranışlarında öncelikli olarak sadece kendi çıkarlarını düşünmektedir. O zaman iyilik nedir?

Bazı insanlara bu nedenle "iyilik yapmak" diye bir şeyin olması bile gerçekçi gelmeyebilir. Bunun başkalarına hoş görünmek, insanların iyi insan diyerek sayacağı birisi olmak kaygısı güttüğü düşüncesi bir antipati doğurur. Bazen iyi olmaya, iyilik yapmaya zorunluluk gözüyle bakılır çünkü. Sosyal hayatın içinde olmanın bize bir yüküdür belki de. Gerçekten de öyledir. Çünkü ne olursa olsun insan zihni sadece ve sadece kendini, kendi çıkarlarını düşünmeye odaklıdır. "Ben" dediğimiz şey ne ise biz o'yuzdur ve sadece ben'i düşünürüz. Ben'in çıkarları için yaşarız. Fakat ben dediğimiz sadece kendimiz değlsek, yani benlik sınırlarımızı genişletmiş, kendimizi başkalarına açmışsak o zaman sadece kendimizi düşünmemiz imkansızdır. Çünkü o zaman iyilik yapmak diye bir şey yoktur bizim için. Sadece mutluluk ve huzur için yaptığımız doğal davranışlar vardır. Yine kendimizi düşünerek hareket ederiz, fakat bu defa kendimiz kabul ettiğimiz bölgenin sınırları daha geniştir. Bu sınırları ne kadar genişletmişsek iyi olmak o kadar kolaydır.

Yani aslında iyi olduğumuzu zannederken eğer gerçekten içten gelen bir dürtüyle hareket ediyorsak bunun bizim için doğal bir davranış olduğunu hissediyor olmamız gerekir. Her insan için bu davranışın farklı zamanlarda farklı şekiller alması kaçınılmazdır. Bu durumda diyebiliriz ki her insan için geçerli olan bir "iyilik" kavramını savunmak çok da doğru olmayacaktır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çaresizlik

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Değişmek ve Benlik

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İçim Seninle Dolu [Şiir]
Bulanık [Şiir]
Öyle Ağladım ki Kimse Görmedi [Şiir]
Şikayet [Şiir]
Sakince [Şiir]
İtiraf [Şiir]
Hep Başladığım Yerde [Şiir]
Nisan Yoksunluğu [Şiir]
Belki [Şiir]
Unutmak [Şiir]


Tuncay Kahraman kimdir?




yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tuncay Kahraman, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.