Ben bir kuşum; uçtum yuvadan... Artık ben nerede, eve dönme isteği nerede?.. -Leyla ve Mecnun, Fuzuli |
|
||||||||||
|
Can çekince yatılan Kafa bozulunca dayak atılan Esir gibi Bâzen de azatsız köle Kaderi horlanmak, çile Köle gibi satılan Evinin hizmetçisi, el kiri Özgürlüğün fakiri Külfette el üstünde tutulan Nimette çok kez unutulan Kınanan, sevgisiz kurutulan Kim? Tanıdın, anladın Tarihte kadın. Güya eller üstünde tutulan Özgürsün diye uyutulan Kurnazların maşası Sanat için Amma ne sanat Soyunmuş yada soyulmuş Aldatan, aldatılan Böylesi ne görülmüş ne duyulmuş En kıymetli hâzineleri Kandırılarak satılan İnancından, insanlığından yontulan Maddiyatla tartılan Piyasanın en makbul malzemesi Ekonominin düzeni, dengesi Ayaklar altına atılan Çilingir sofralarının değişmez mezesi Kurmuş günaha tahtı İsyana kurmuş bağdaş kadın Adın ne, ne soyadın? Çağdaş kadın. Yalnız eller üstünde değil Başlar üstünde Güller üstünde de tutulan Ne alınan, ne satılan Gönüllerde yer bulan O gerçeğin mânâsı Ne sararan ne solan Güzellikler aynası Sevgi ile tartılan Tertemiz evlatların anası Ne yırtan ne yırtılan Onun için hizmetkâr Oğlu, kızı, kocası Ne yüzü bozulmuş, ne mayası Acıların sukuta erdiği Herkesin kıymet verdiği Saygın, saygı duyulan Helâliyle doyan Helalini doyuran Arkadaş, dost, yoldaş, yâran Kim? Tanıdın, anladın İdeâl kadın.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kadir KARAMAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |