..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir kimse, neden oltasını, içinde tek bir balık olmadığını bildiği bir göle sarkıtır? -Adalet Ağaoğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > İkbal Elvan Türkel




1 Mayıs 2012
Haymatlos  
İkbal Elvan Türkel
Haymatlos : sıfat, hukuk, vatansız. Türk Dil Kurumu, Güncel Sözlük.


:BJJJ:
Her ailenin hikâyeleri vardır. Annelerin, ninelerin anlattığı masallar, babaların dedelerin savaş anıları, mücadele ettikleri. Çocuğun, “ çocuktur anlamaz” denilerek yanında konuşulmuş, belleğine kazınan hikâyeler.
Bazılarının payına düşen ise, bir nesil öncenin savaşın, yokluğun, terk edilmişliğin, aldanmanın hikâyelerine ek, cezaevi isyanlarıdır. Bıçakla insan öldürmenin detayları, otopsinin soğuk yüzüdür. Delilerin, kurnazların, hilebazların küçük çıkarların bitirdiği hayatlardır. Dinlenir mi bu hikâyeler? Gazetelerin üçüncü sayfalarında, polis muhabirlerinin haberleri yıllardır var. Artık kanıksansa da, okuduklarının değil, dinlediklerinin hikâyesidir Haymatlos.
Haymatlos Batı Trakyalıydı. Edirnelilerin Bulgar göçmenlerinden ayırt edebilmek için ; “ Ovalı” dediklerinden. Yaşadığımız ülkenin tercihi; bir dönem nüfusları azalmasın görüşünden hareketle, Batı Trakya’yı bırakıp geldiklerinde, bu ülkede onların vatansız olmasıydı. Bu onların dilinde “ kimliksizlik” idi.
Haymatlos, neden topraklarını bırakıp gelmişti? Kim onu getirmişti? Kendimi Gelmişti? Bilinmeyen, bilenemeyecek bambaşka bir öykü. Gerçekte ne fark ederdi? Geçmişi göçlerin, katarların, türküleri ile anlatılan topraklarda, bir o mu fazlaydı?
Hayalinde Haymatlos’u ete kemiğe büründürmek kolay mıydı? Kendileri ile ilgili yaygın kanı ; “ akça, pakça, tombulca” olan Trakyalıların, özellikle ovalı olurlarsa karakaşlı, kara gözlü koyu kumrallar olabileceğinin ayırdındaydı. Zihninde Haymatlos, buğday benizli, güzel gözlü, becerikli bir kadıncıktı.
Bir şekilde çocuk sahibi olmuştu ama hala kimliksizdi.
Yaşadığı yer nasıldı, Haymatlos’ un? Şehrin beton konserve kutularına teslim olmadığı dönemde geçtiği için hikâyesi, tek katlı, sobalı bir evi olmalıydı. Viran hanesinin bahçesi de olmalıydı.
Neyi severdi, Haymatlos? Neden bir adamın peşine takılıp gitmişti? Bahçesinde çiçekleri var mıydı? Ne önemi vardı tanımların? Haymatlos sürünün bir parçasıydı, kimliksizliği ile.
Çocuğunun babası eve bir kadın daha getirdi. Kadın ve adam Haymatlos’ a neler yaptılar? Vahşeti, çaresizliği ifade etmenin ne anlamı vardı?
-     “Seni sokağa atacağız.” Dediler.
-     “ Çocuğunu sana göstermeyeceğiz.” Dediler.
-     “Polise, hiçbir yere gidemezsin, sen kimliksizsin”. Dediler
Vahşetini, çaresizliğini yukarıdaki gibi anlatmaya başlayan Haymatlos’ un hikâyesinin bilinen kısmı bir kürsü önünde devam etti.
Kürsüdekiler sordular Haymatlos’a:
-     Anlat olanları.

Haymatlos ise:

-     “Seni sokağa atacağız.” Dediler.
-     “ Çocuğunu sana göstermeyeceğiz.” Dediler.
-     “Polise, hiçbir yere gidemezsin, sen kimliksizsin”. Dediler
-     Baltayı aldım vurdum, vurdum.
Diyebildi sadece.
Kürsüdekiler, adamı sordu, kadını sordu, kimsenin ona yardım edip etmediğini sordu. Ancak Haymatlos’ un cevabı her değişik soruda aynıydı:
-     “Seni sokağa atacağız.” Dediler.
-     “ Çocuğunu sana göstermeyeceğiz.” Dediler.
-     “Polise, hiçbir yere gidemezsin, sen kimliksizsin”. Dediler
-     Baltayı aldım, vurdum, vurdum.
Kürsüdekiler, insanın yüz katlı olduğunun farkındaydı. Her bir katta, iyi, kötü, kalleş her şey olabilirdi Havva kızı. Kürsüdekiler tecrübeleri gereği, ceza almamak için Haymatlos’ un deli numarası yapmadığına vicdanlarını inandırmak istiyorlardı. Sabırla sorulara devam ettiler duruşma boyunca. Haymatlos’ un cevabı ise hep aynıydı. Ayrı bir katı kalmamıştı Havva kızının, çırılçıplaktı beyni, tüm insanlık karşısında.
Kimsesiz, kimliksiz, umutsuz, evsiz, katil Haymatlos.
Ve bitti Haymatlos’ un bilinen sonu,
Bilinmeyen bir akıl hastanesinde.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: YÜREĞİNE SAĞLIK
Gönderen: Kazim Bayar / , Türkiye
14 Temmuz 2012
Eğer okuduğunuz öyküde iç geçirseniz belli ki, zamanın bir kesitinde ve mekanın bir yerinde ezilmişsiniz. Ve Tanrı size de merhamet edecektir...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hakkı Tankut
Alcina

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayalet [Şiir]
Öykünme [Şiir]
Adsız Algı [Şiir]
Görmek [Şiir]
Duymak [Şiir]
Bozkırı Özlemek [Şiir]
Soyut Mu? Somut Mu? [Deneme]
Ne İstiyorum? [Deneme]


İkbal Elvan Türkel kimdir?

Yazmayı seviyorum çünkü anlamlı gelen başka hiç bir şey yok.

Etkilendiği Yazarlar:
Oscar Wilde, Hector Henry Munro, Ümit Kıvanç, Aziz Nesin


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İkbal Elvan Türkel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.