..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Türkiye Cumhuriyeti'nin temeli kültürdür -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Dostluk ve Düşmanlık > osman demircan




18 Ağustos 2012
Al Eline Silahı Değerli Ol  
osman demircan
Al eline silahı değerli ol. Vur, kır, öldür değerli ol. Öyle değerli ol ki; milletvekili sana sarılsın. Geridekilerin anası ağlasın. Öyle yetenekli olmana gerek yok. Çoluk çocuğum okusun diye çırpınanlardan değil, akşam eve ne götüreceğim hesabı yapanlardan hiç değil hele hele kendinden olmayana kardeşçe ve dostça bir gülüşü gösterenlerden de değil, bir PKK'lı ol yeter. Dünyaya gez, gör, arpacıktan bak yeter. Öyle gözleri barış içinde parlayarak bakma. İnsanların acılarıyla beslen, kan ve kin kus; al eline silahı değerli ol. PKK'lıyım de her önüne gelene su tabancasıyla poz verir gibi poz ver, ondan sonra herkesten alacaklı ol.


:AIBE:
Al eline silahı değerli ol. Vur, kır, öldür değerli ol. Öyle değerli ol ki; milletvekili sana sarılsın. Geridekilerin anası ağlasın. Öyle yetenekli olmana gerek yok. Çoluk çocuğum okusun diye çırpınanlardan değil, akşam eve ne götüreceğim hesabı yapanlardan hiç değil hele hele kendinden olmayana kardeşçe ve dostça bir gülüşü gösterenlerden de değil, bir PKK'lı ol yeter. Dünyaya gez, gör, arpacıktan bak yeter. Öyle gözleri barış içinde parlayarak bakma. İnsanların acılarıyla beslen, kan ve kin kus; al eline silahı değerli ol. PKK'lıyım de her önüne gelene su tabancasıyla poz verir gibi poz ver, ondan sonra herkesten alacaklı ol. Can al, sevenleri ayır, kendine göre insana yaşam çiz değerli ol. Nifak sok, fitne yay, faşist ol kıymetin dağlar kadar olsun. Bir milletvekili gülüşü görebilmek için dağdan in. Irkdaşlarının yaşadığı şehirlerde bile kimseye huzur verme. Bir millet ağlasın diye tek bir kişiyi güldür. Değerli olmak için çocukların oyuncaklarını elinden al, o çocuklara molotof kokteyli ver. Sonra çocukların masumiyetini al. Bu ticari kafayla değerli ol. Bir milletvekili sana gülümsesin. Değerli olmak sizin anlayışınıza göre korku salmaktır. Oysa değerli olmak, yaşatmaktır. Emek vermektir, sevmektir. Adam öldürmek ya da adam satmak sizin kalıbınız olmuştur. Sizin gülüşünüz bir dağ çiçeği kadar güzel değildir; bütün dağlar sizin olsa ne yazar. Değeriniz taş kadardır. Çünkü dağlar en çok taşlarla doludur.
İnsanın değeri ideolojisiyle olmaz, mensup olduğu milletle de ilgili değilir. İnsanın değeri hayatı ne kattığıyla ve hayata karşı duruşuyla ilgilidir. Bir PKK'lı piyondur. Başkalarının hedeflere ulaşmak için kullandığı bir taştır. Bu yüzden bütün PKK'lılar taş kalplidir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın dostluk ve düşmanlık kümesinde bulunan diğer yazıları...
Örümcek ve Kelebek
Olan Dağdaki Garibana, Karakoldaki Garibana Olmakta
Kaç Kelimelik Adamsın
Bir Matematik Problemini Çözer Gibi Çöz Beni
Bir Pkk'lıyı Yüreğinden Vurmak İsterdim
Sen Ekmeğe Nankörlüğünü Sürersin
Husumetin Bile Bir Asaleti Olmalı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Köpekler ve İt Herifler
Üç Türlü İnsan
İnce Bir Tülüm
Tüm Aşklar Faşizm Kokmaz
Başka Bir Yol Yoksa İnancın Seni Nereye Kadar Götürür
Keyfin Bilir
Dünya
Tüm Evli Sevgililerin, Sevgililer Günü Kutlu Olsun
Var Olmak İçin Emperyal Olmak Zorundasın
Aşk mı Özgürlük Mü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.