..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Sevgi bilmekten doğar." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Dostluk ve Düşmanlık > osman demircan




18 Ocak 2011
Bir Matematik Problemini Çözer Gibi Çöz Beni  
osman demircan
Basit bir düşmansın. Dedikoducusun, ikiyüzlüsün, kahpesin. İsterim ki, zekanla yen beni, bilginle öldür beni. Ama nerde? Sen anca ojeli ve manikürlü tırnaklarının arasında, kişiliğinin mikroplarını taşırsın. Bir de o ellerinle sanat yaparsın. Geç bunları geç. Avuçlarına düşmemi istersen, eline al kalemi, bir matematik problemini çözer gibi çöz beni.


:BACJ:
Basit bir düşmansın. Dedikoducusun, ikiyüzlüsün, kahpesin. İsterim ki, zekanla yen beni, bilginle öldür beni. Ama nerde? Sen anca ojeli ve manikürlü tırnaklarının arasında, kişiliğinin mikroplarını taşırsın. Bir de o ellerinle sanat yaparsın. Geç bunları geç. Avuçlarına düşmemi istersen, eline al kalemi, bir matematik problemini çözer gibi çöz beni. Bir kürdan kadar değeri olan insanların kendilerini köfte sanmaları ne kadar kötü değil mi? Bir şeylerin ucundan tutmak, bir güzelliği çirkinleştirmeden devam ettirmek zordur. Sen önce, basit problemlerden başla işe. Eğer, zor sorulara gelirsen, cevabı da ben olursam o soruların, ucumdan tut beni. Ama sen manikürlü parmaklarının arasındaki kişiliğinin mikroplarını hesaba taşırsın yine. Hasta edersin beni böylece. Önce ellerin güzel olsun, sonra parmakların... Daha sonra ise tırnakların güzel olsun. İşte o zaman öperim ellerinden. Sol eliyle ojeyi taşırmadan sağ eline süren bayan her şeyi becerir. Sen ise hiçbir şeyi becerememektesin. Eline yüzüne bulaştırmaktasın her şeyi. Sen hayat ağacım dahi olamazsın. Çünkü sen bir kavak ağacı gibi içi boş ve sulusun. Salınır durursun küçük esintilerde. Sen küçük bir dereyi, büyük bir ırmak sanırsın. Dünyan sel sularına kapılsa bile, sen bulanık sulardan kendine kan yaparsın. Büyük hesapların insanı değilsin. Sen benimle baş edemezsin. Kafan ağrır yanımda. Borca batarsın. Basit bir düşmansın. Döneksin ve ödleksin. Bir delik bulsan hemen kaçarsın. Nedir yılandan farkın? İnceliğinin ve zerafetinin yılan derisinden yapılma çantadan hiçbir farkı yok. Ucuz değilsin belki; ama bir ahtapot gibi kollarını her deliğe uzatmana rağmen bir enginlik yaşatmazsın kimseye. Hayatının sığlığında yan giden yengeçler bulunur. Ben ise, doğru yürümek isterim. Senin hesapların bana uymaz. Bir matematik problemini çözer gibi çözsen beni, yanlış çözersin. Senin zekan bana yetmez. Sen git abaküsünle ilgilen. Bilgisayara ise hiç bulaşma. Klavyen bana yetmez.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın dostluk ve düşmanlık kümesinde bulunan diğer yazıları...
Örümcek ve Kelebek
Olan Dağdaki Garibana, Karakoldaki Garibana Olmakta
Al Eline Silahı Değerli Ol
Kaç Kelimelik Adamsın
Bir Pkk'lıyı Yüreğinden Vurmak İsterdim
Sen Ekmeğe Nankörlüğünü Sürersin
Husumetin Bile Bir Asaleti Olmalı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Köpekler ve İt Herifler
Üç Türlü İnsan
İnce Bir Tülüm
Tüm Aşklar Faşizm Kokmaz
Başka Bir Yol Yoksa İnancın Seni Nereye Kadar Götürür
Keyfin Bilir
Dünya
Tüm Evli Sevgililerin, Sevgililer Günü Kutlu Olsun
Var Olmak İçin Emperyal Olmak Zorundasın
Aşk mı Özgürlük Mü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.