Kürtaj sadece kendileri bir zamanlar doğmuş insanlar tarafından savunuluyor. -Ronald Reagen |
|
||||||||||
|
Ne zaman yapıldığı belli olmayan, İbrahim Ağa’nın dedesinin beşiğinin sallandığı bu tarihi konak bakımsızlık nedeniyle yıkılmaya yüz tutmuştu. Denize beş yüz metre mesafede üç buçuk dönüm arazi üzerine iki katlı olarak yapılmış konağın dört farklı giriş kapısı vardı. Bahçesinde birkaç tane de müştemilatı bulunmakta olan konağın büyük kapısı avluya açılıyordu. Yalı kapısı olarak bilinen kubbeli kapı ise sahile iniyordu. Görkemli pencereler ve mimari yapısıyla bir sarayı andırıyordu. Bahçesindeki meyve ağaçları, sarıçam, ağlayan çam, sedir ağaçları, içlerine sanki bin yıldır toz gizlemiş gibi duran selviler tarihi konağa bambaşka bir hava katıyordu. Kuğulara meraklı büyük dede Cevdet Paşa’nın sırf kuğular için yaptırdığı gölet, zamanla konağa ismini vermiş ve Kuğulu Konak ismi buradan gelmişti. Gel gör ki, ne konak ne kuğular ne de bilgelik işareti diye keçilerle aynı sakalı taşıyan İbrahim Ağa, Meryem’in ilgisini çekmiyordu artık. Tekrar konağın görkemli penceresinden dışarı baktı. Aslında onun tek baktığı pencere yalnızlık ve kasvet penceresiydi. Onun ömrü bu konakta üzüntü ve çile içinde geçti. Bunları hak etmiyordu. Eşi İbrahim Ağa için Hallac-ı Mansur olmuştu. Buna rağmen Kral Tantalos gibi cezalandırılmıştı. Ölümlü insanlar arasında tanrılarla beraber yemek yiyebilen kral Tantalos tanrıların hoşgörüsünü kötüye kullandığı için müthiş bir azaba çarptırılır. Yeraltına hapsedilir ve tertemiz suların içinde durduğu halde susayıp su içmek için eğilince su toprağın içine çekiliyormuş. Başının üzerinde bin bir çeşit meyve dolu ağaçlar varmış. Yemişleri koparmak için elini uzattığında rüzgâr, dalı yükseklere üflüyormuş. Tantalos, sonsuza kadar bolluk içinde aç ve susuz kalmaya mahkum olmuş. Meryem, bir yaşam masalının içinde kendi dramını yaşıyordu. Son olay bir kazaydı ama seyreldiği görülmemiş öfkesi ile İbrahim Ağa, kaza maza dinler miydi? O kadar da dikkat etmişti. Olmasa da olur türden bir ev eşyası üzerinde duran asırlık ata yadigarı TCDD markalı kolçaklı saati, o olmasa da olur türden mobilyanın tozunu alırken kaza ile düşürmüştü. Keçilerle aynı sakalı taşıyan İbrahim Ağa, buna çok kızacak, yıllarca kahrımı çekmiş, çocuklarımın anasıdır demeden … Meryem konağa gelin geldiğinde gelincik kadardı zaten. Etekleri rüzgarlı, latif, leziz, kasvetsiz bir kızdı. O yılları düşündü. Çoğu şeyi umursamaz, deliliğe verirdi kendini. Savaş ve yokluk dönemlerinde çok şeylere katlanmış, kendisi çocukken, kendi çocuğunu belemişti tam dört kez beşiklere. Tek gözü kulağı ile uyumuş öbür tekleri hep çocuklarının üzerinde olmuştu. Geceleri ağlayan çocuğuna meme vermeye gittiğinde, kirpi gibi dikine bıyıklı eşi olacak İbrahim’in haberi bile olmazdı. Meryem, olayları delilik baharatıyla yoğursa da içi köz gibi kor halindeydi. O da biliyordu, odunun özü közündedir. Zor olan onunla yaşamaktır. Zaman çarkını döndürüp onlardan uzaklaştıkça İbrahim de ondan uzaklaşmıştı. Sebepsiz sonuçsuz kavgalar çıkıyordu. Evde tabak kırılsa Meryem’in de kafası kırıldı. Caranak yağsa çatı akıtsa sorumlusu Meryem oldu. Bir keresinde yine kaza sonucu kül tablasını düşürerek kırmıştı. Evden kovuldu ve iki gün komşularda kalmak zorunda kaldı. Ne kadar istesen de geçmişi silemezsin. Bunu da biliyordu. İnanıyordu ki bir gün kader ona hazır ol, sıra senin diyecekti. İşte o zaman gerçek hayatı yaşamaya başlayacaktı. Ama şimdi pencereden bakacak, soba borusu gibi pantolon giymiş, elinde el işlemeli basto- nu ile şehirli edası ve çok bilmişlik sembolü sakalıyla İbrahim Ağa’yı görecek, olanlar olacaktı. Meryem doğruldu, pencereden baktı…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Engin Koca, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |