Bir deliyle aramda tek bir ayrım var. Ben deli değilim. -Salvador Dali |
|
||||||||||
|
Birşeye değer biçmeye kalkarsan değersiz bir biçim oluşur maddede. Karabulutları severim, derinlik katar gökyüzüne. Acının insana kattığı değer gibi... İnsanlar güneşten kaçıyor ve gece olunca yıldızlardan da. Onlara loş ışık yetiyor tüm gerçekliğiyle gün yüzüne çıkarmaları gerçekleri. Yeni şeyler öğrenip beyninde değerlendirmek gurmeliktir aslında; biri mideni doyurur, diğeri beynini. Ey Venüs! Şimdi ikimiz de çok benziyoruz birbirimize; anlaşılmazlıkların içinde bir ikimiz. İnsan bir maddedir, tembellik duygusu da eylemsizlik kuvvetinden gelir. İlkel duygularımızı bir saplantı yapıp yine kendimize ikram ediyoruz. Herşey bir dönüşümdür. Aslında bir kokuyu duyduğumuzda onun bize anımsattığı şey beynimize giden koku değil, o elektriksel sinyaldir ve beyinde değerlendirildikten sonra tekrar işlenir. Sizce de mucize değil mi? Beyin herşeyi tek forma dönüştürerek çalışır. Bilinçaltı, bilinç, değerlendirdiklerimiz, bağlantılarımız, şifrelerimiz... Düşünüyorum da geçmiş kadar uzak olacak başka bir varlık var mıdır insana. Geçmişe dönmeye çalışırken her geçen saniyeyle daha bir geleceğe giderken. Size hayatı çizmek isterim tek çizikle; hepsi budur çünkü belki de? Sanatçının konuşmaya ihtiyacı yoktur; o susarak da konuşur. Bu karmaşık denklemi en aza indirmek asıl marifet. Tek bilinmeyenli denklem elde etmenin yolu az eşya, az insandır belki de? Bir acı size ilham oluyorsa o acının dibine vurun; gerçek eserler böyle çıkar meydana. Biz mühendisler önce birşeyler tasarlıyoruz ve sonra tasarladıklarımızı zorunlu hale getirip onları zaruri ihtiyaç haline getiriyoruz. Hoşça kal yol arkadaşım, senaryomuz tamamlandı. Artık aynı sahhnede boy göstermeyeceğimiz için memnunum. Beyinle ruh arasında geri beslemeli bir yapı mevcuttur. Beyin bedene hükmettiği gibi beynin de uygun davranışlarda bulunması için ruhtan gelen bir güce sahip olması gerekir ve buna da motivasyon diyorum ben. Sosyal zeka nedir? Çabuk algılamak değildir. Zeka nöronlar arasındaki yolun önceden aktifleştirilip yeni yollar kurmasıyla alakadardır. Algınız, beceriniz, kavrama, deneyim ve ufkunuz bu yolları analiz eder. Beyinde nöronlar arası daha çok bağlantı kurup yolu aktifleştirebilen insana halk zeki der; oysa tecrübe, deneyimle de paraleldir kurulan yollar. İncelikler detaydadır. İnsanı öldürebilecek o ufacık mikroptan sonra sen hala nasıl güçten bahsedebiliyorsun? Sığ insan yaşamındaki derinlikleri görmez, herşeyi yüzeysel yaşar. Bu yüzdendir duygularının yarım kalması. Duygular da beyinden beslenir. Bir insanın duygusal olmasıyla zayıf olması alakadar değildir, doğrusu duygusal olmasıyla zeki olmasının paralelliğidir. Aşk hala bir muamma. Kimyasal bir uyaran mıdır aşk yoksa bir bağımlılık maddesi mi? En güzel ilkel duygudur belki de dünyadaki. Maddenin eylemsizlik kuvveti vardır, insan da madde olduğuna göre tembellik duygusu eylemsizlik kuvvetinden gelmektedir. Birini unutman gerekiyorsa O'nu daha çok yaşaman gerekir. Küller savruldukça değil; ateş yandıkça söner. Bırak duygularını yaşa, onları kendinden saklama. Şüphesiz ki insanı yıkan en acı şeyler yaşamadıklarımızdır. Su akması gerektiği gibi akar, hava olması şekildedir, ateş yakar. Bunların hiçbiri kendi tabiatını inkar etmez, hepsi doğasına uygun hareket eder. İnsanlar önce üretir sonra ürettiklerine mahkum olurlar. Özgürlükten doğan esaret diyorum ben buna. İlkel insanlar ne kadar teknolojiden uzak olsa da aslında birçok medeniyetten daha medenidir. Onlar ruhlarını ve özgürlüklerini satmamışlardır teknolojiye, insana. Onların tek sıkıntısı hayatta kalabilme mücadeleleridir. Günümüz insanınsa endişeleri daha fazladır. Bu sefer daha güzel bir yenilgi için çalışıyorum, daha güzel düşüş için. Yüreğini aç ve cesur ol fazlasıyla. Aksi takdirde ilerleyemezsin. Ne seni pişirecek kadar acın olur ne de mutlu kılacak kadar huzurun. Ham kalmamak için bu ateşten geçmelisin. Kuvvetini demir ateşte arttırır; cam ateşle şekil alır. Aksi takdirde sıradan bir kumdur ufalanan ve hemen dağılan. İşçilik önemlidir cam için, ateş de. Gidenin arkasından toprak atmak gerekir; yoksa korkarım ki geçmiş tozlu günlere geri döner ve bugünü pisletir. Ansızın tüm dünya 2 satıra sığdı; Ansızın tüm dünya bir destana sığamadı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Calculator Poet, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |