• ÝzEdebiyat > Deneme > Estetik |
1
|
|
|
|
Þiir de diðer bütün edebiyat türleri gibi sözcüklerle yazýlýr, söylenir ancak þiir, sözcüklerden ibaret deðildir. Her sözcük, “þiir hali”ni duyuran bir dildir. |
|
2
|
|
|
|
Siz siz olun aþkta asla üçüncü kiþi olmayýn! Yoksa çok acý çekersiniz çok...ERDEN ERKÝN...
|
|
3
|
|
|
|
Bir deniz yaþardý buralarda bir zamanlar. Gözleri bir yosun olurdu, bir çim. O ne gözlerdi Allahým, ne biçim. Bir türlü bakamazdým, tuhaflaþýrdý içim.
ERDEN ERKÝN |
|
4
|
|
|
|
Seni anmak, seninle yanmak, birgün döneceðini sanmak deðiþmez kaderim oldu. Sen benim çok özelim, çok güzelim, güç aldýðým gizli elim, vazgeçilmezim, unutulmazýmsýn!
ERDEN ERKÝN |
|
5
|
|
|
|
Hayata bakýþ açýnýz sadece görsellik mi? |
|
6
|
|
7
|
|
|
|
Sonsuz bir þimdiki zaman evreninde dolaþtýðýmýz þu zamanlarda gençler, hayalleri ile yaþarken bugünü düþünmez çünkü gelecektedir.
Yaþlýlar ise hep keþkeleri ile kavga ederler.
Onun kurallarý henüz oturmamýþtýr. Yeni araba öðrenmesini bilen biri gibi direksiyon kayar yeter ki trafiðe açýk alanda sürmesin, ona rehberlik et.
Her kuþaðýn kendi özelini yaþamasýný savunuyorum.
|
|
8
|
|
|
|
Yeni baþlangýçlar yapmak gerek cancaðýzým, her söze inanmamak her göze bakmamak gerek. Her insaný tanýmamak, her heyecana açýk olmamak gerek. |
|
9
|
|
|
|
Türkiye' de Cumhuriyet' le birlikte oluþturulmasý düþünülen "Millî Musýkî" ye altlýk saðlamak için, Anadolu genelinde bir çalýþma baþlatýlýr. Önce Bela Bartok' un öncülüðünde yapýlan çalýþmalar, daha sonralarý büyük ölçüde Muzaffer Sarýsözen' in koordinasyonunda sürdürülür.Bu yazýda, derleme çalýþmalarýnýn kronolojik seyrini anlatmaya çalýþtým. |
|
10
|
|
|
|
Bülbül olmayý seçtiysen bir ömür yanacaksýn
Gül olmayý seçtiysen bir ömür solacaksýn..
|
|
11
|
|
|
|
. Ezan vakti fýsýldamýþlar ismini, yýllar sonra seni bulacaðým ve aþýk olacaðým bilinerek kendi ismimi es geçmiþler bilirim. Hayatta en çok senin ismini severim, aðzýma alýrken ismini üç kez bismillah çekerim. Bilirim en güzel ibadet isminle baþlar dinimizde, isminle secde edilir, en büyük sevap isminin söylenmesidir gün be gün kulaðýma. |
|
12
|
|
|
|
Müzikte önemli bir husus olan prozodinin Türk Musýkisindeki uygulanýþý üzerine bir deneme |
|
13
|
|
|
|
Eflatun Cem Güney "Türkülerimiz süt be süt þiirdir" der. Baþka söze ne gerek? |
|
14
|
|
|
|
ÝTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarý’ nca düzenlenen “ ‘ Osmanlý Musikisi ’ Tarihini Yazmak “ ana baþlýklý Sempozyum hakkýnda düþüncelerim... |
|
15
|
|
|
|
Herhangi bir düþünceyi veya his ve duygularýnýzý kaleme almak için yalnýz olmanýz gerekir. Bir insan güzel bir yazý yazabiliyorsa bilin ki o gerçek bir yalnýzdýr.
|
|
16
|
|
|
|
Yaþamak,..
sana göz bebekleriyle gülen bir çocuðun bakýþlarýnda,..
ellerinden tutan bir babanýn sýcak avuçlarýnda,..
yüzüne gülümseyen ananýn taze ve körpe umutlarýnda,..
üzerinde gezdiðin topraðýn kutsal kokusunda,..
arkadaþ ve dostlarýnýn riyasýz sevinçlerinde,..
rengini ve desenini “Ýlahi Nur”dan alan bir çiçeðin kokusunda,..
meftun olduðu gözlere baktýðýnda iffetle çarpan bir yürekte,
Nakýþ nakýþ iþlemektir duygularý..
“Ben” deðil “Biz”in,..
“Söz” deðil “Hal”in,..
“Zahir” deðil “Batýn”ýn,..
“Dil” deðil “Yürek”in
Sahne almasýdýr..
|
|
17
|
|
|
|
O hiç deðiþmez, sonsuz, zaman ve mekan ötesi dirimi buldun. Ölümsüzlük suyu akar ellerinden. Artýk ne fark eder, baþýnda ot bitse ne, bitmese ne... Ebedi dirisin, Gerçek sensin...
|
|
18
|
|
|
|
Felsefe ve þiir iliþkisi üzerine bir yazý. |
|
19
|
|
20
|
|
|
|
Yaþadýðýmýz þu günlerde, ihtilaflý alanlarýn geniþlemesi, geniþleyerek en dar yerlere bile girmesi, örnek olarak, beðenmediði yemeði yapan aþçýyý, býçaklamaya varacak kadar olayý kiþiselleþtiren insanlarýn varlýðý, cehaletin ve anlamsýzlýðýn doruk noktasýdýr. Ben, bu adam için sanat yapmýyorum diyebilir mi? bir sanatçý bilemiyorum.. |
|