..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Güzellik her yerde karşılaşılan bir konuktur. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Tarihsel Olaylar > Hakan Yozcu




17 Temmuz 2014
Güney Azerbaycan  
Hakan Yozcu
GAMUH teşkilatı hiç bir ülke, kurum ve kuruluşlardan yardım ve destek almamaktadır. Tek güvenceleri orada yaşayan yaklaşık 50 milyonluk Oğuz Azerbaycan Türkleridir. Tabii bunun yanında Kardeş ve can bildikleri Türkiye’dir


:AFCE:

     İran olarak bilinen ülkenin 70-80 milyonluk bir nüfusu vardır. Bu nüfusun yarısından fazlası, 40 milyon, Güney Azerbaycan ve diğer Türk Boylarından oluşmaktadır. (Türkmen, Horasan, ve Kaşkay Türkleri)
     İran’da yaşayan bu Türk boylarının insani ve milli hakları ellerinden alınmıştır. Mesela orada Türkler arasında kulanılan “Medrese”,”Üniversite”, “Radyo” , “TV” gibi kelimeler yasaktır. Bunun gibi burada yaşayan Türkler, birçok insani haklardan mahrum kalmıştır.
     1995 yılında Dr Çöhreganlı ve öğrencileri tarafından Güney Azerbaycan Milli Uyanış Harekatı (GAMUH) kurulmuştur. Amaç burada yaşayan Türkleri uayndırmak, onların birlik ve beraberliğini sağlayarak birlikte hareket etmelerini sağlamaktır.
     GAMUH teşkilatı hiç bir ülke, kurum ve kuruluşlardan yardım ve destek almamaktadır. Tek güvenceleri orada yaşayan yaklaşık 50 milyonluk Oğuz Azerbaycan Türkleridir. Tabii bunun yanında Kardeş ve can bildikleri Türkiye’dir...
     Güney Azerbaycan Milli Uyanış Hareketi, kurulduğu tarihten itibaren, İran’da Acemleştirilmeye çalışıldıklarına inandıkları Azerbaycan ve İran Türklerini Milli Uyanışa çağırıyor. Bu nedenle Güney Azerbaycan Milli Uyanış Hareketi’ni bir örgütten öte, Milli bir hareket olarak görüyor. Yediden yetmişe bu harekete gönül verniş herkesi bir olmaya davet ediyor. İran’da yaşayan Türklerin diri, canlı, birlik içinde ve “Ben Türküm” diye haykıran güçlü bir toplum olmasını istiyor.
     Hedeflerini, Güney Azerbaycan ve İran Türklerini Fars faşizminin (İran) esaretinden kurtarmak ve daha sonra Azerbaycan’ın Güney ve Kuzey diye ikiye bölünmüş yurdunu birleştirmek olarak belirliyor.
      Azerbaycan haklarının aranması, Azerbaycan Türkçülüğü düşüncesinin güçlendirilmesi, milli şuurun yükselmesi, milli uyanış davasının başlatılması için bu hareket başlatılmıştır. İran devletinin durumu dikkate alınarak bu hareket Güney Azerbaycan Milli Harekatı adı altında çalışmalara başlamıştır.
     1828 yılına kadar Azerbaycan’ın birliği devam eder. Kaçar Hanedanlığı ve Çar Rusyası arasında sürekli baş gösteren savaşlar nedeniyle 1828 yılında Türkmençay Antlaşması sonucu Azerbaycan Güney ve Kuzey Olmak üzere Çar Rusyası tarafından iki bölgeye ayrılır.
     Kuzey kısmı Çar Rusyasının hakimiyetine girer. Güney parçası ise 1924 yılına kadar Kaçar Türk Hanedanlığı yönetimi altında olsa da, bu tarihte İngiliz ve Fars eliyle yıkılır. Yerine Fars Şahı gelir.
     Güney Azerbaycan, işte bu gün İran olarak bilinen ülkenin içinde yer almaktadır. Ve orada toplam 40 milyon Türk yaşıyor; 35 milyonu Azerbaycan Türk’ü (İran'ın Kuzey Batısı) ve 5 milyon Türkmen + Kaşgay + Horasan Türkleri.
Azerbaycan'ın Kuzeyi 30 Ağustos, 1991 yılında sovyetlerin dağılmasıyla bağımsızlığını kazandı. Güney Azerbaycan ise Azerbaycan’ın hem toprak hem de nüfus bakımından büyük olmasına rağmen hala İran Toprakları içindedir.
Güney Azerbaycan nüfusu 35 milyon ve yüz ölçümü 280,000 kilometrekaredir. Şimdiki Azerbaycan Cumhuriyeti olarak bilinen Kuzey Azerbaycan ‘ın nüfusu ise 9 milyon ve yüz ölçümü 86,600 kilometrekaredir.
Ve bu Hareketin tek amacı, bu iki toprak parçasının tekrar tek devlet olması ve büyük, güçlü bir Türk Devleti haline gelmesidir...
Umuyoruz ki en kısa zamanda bu kardeşlerimiz uyanacak, vatan topraklarına sahip çıkacak ve yeniden bir Azerbaycan, bir vatan ve bir millet olacaktır. İri, diri ve güçlü bir Türk Devlet olarak varlığını sürdürecektir...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın tarihsel olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tarihçi Cezmi Yurtsever’in "Eşkiya"sı Üzerine
Kültürel Mirasımızı Kim Yönetiyor?
"Kıbrıs’ın Dünü, Bugünü ve Yarını"
Saltanat Hırsı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
İnciraltı Şairleri
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
Her Şey Gülüşünde Saklı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
Boyacı’ya Büyük İlgi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.