..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyada insandan çok aptal var. -Heinrich Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Edibe Toğaç




14 Şubat 2016
Ölümün Olduğu Yer...  
Edibe Toğaç
Aşağıladığınız ne çok şey var, kibirlenip büyüklendiğiniz, bu gibi saçmalıklar prim yapmaktaydı çünkü, sizler en basit yolu seçtiniz, kendinizi kaybetmeyi ve mutluluğa erişmeyi, ama sadece bu dünya için geçerliydi seçiminiz. Bir takımınız onu seçti, bir takımınız ise gerçekten düşünmeyi, kısaca düşündükçe akıl yürüttükçe acı çekmeyi. Tüm saçmalıklarımız belkide sonsuz bir hayatı burada bulamamamızdan kaynaklanıyordur kimbilir.


:AECB:

Sıkılmadan ve çekinmeden söyleyebileceğim tek gerçeğim var o'da ölüm ve sonrasını bilemediğimiz ötesi.
Şaşıyorum çoğu zaman insanlığın türlü türlü hallerine, sahi garantıyemi almışlardı o cennet bahçelerini. Yada hiç birşeye inanmayarak bir toz bulutu gibi sessizce dağılıp gideceklerinimi sanmışlardı. Tüm çırpınışlarımız boşa, kendimiz için çok az iyi şey yapıyoruz bu dünyada.

Ölümden sonraki ahiret hayatını ciddiye almadığımız kesin öyle değilmi, bu yüzdendi belkide içimizdeki tarif edilemez boşluk hissi. Sizi bilemiyorum, ama sonum, kısaca ölüm beni endişelendiriyor, ölüm gerçeği mululuğuma bir gölge gibi düşüyor bu doğru, böylelikle yaşamın ne kadar manasız bir şey olduğunu ve ciddi derecede sınav vermemiz gerektiğini anlıyorum. Gözümün boyanmasına izin vermiyorum yaşamda, vermekte istemiyorum, çok az aldanıyor ve bu gerçeği iliklerime kadar idrak ediyorum. Kafka'nın sıkıntısıda bu değilmiydi sanki ''ölüm gerçeği'' onu biraz daha iyi tanıyanlar bu gerçeğini görmezden gelemezler. Çizdiği her rota onu ölümle karşılaştırıyordu, bu yüzdendi tüm huzursuzluğu. Sıradan bir ruh sizce o denli dahice, ve farkındalıkla dolu bir şekilde yazabilirmiydi, kısaca hissedebilirmiydi. Aslında ölüm ve acıydı onu besleyen, kısaca mutsuzluktu, umutsuzluktu.

Aşağıladığınız ne çok şey var, kibirlenip büyüklendiğiniz, bu gibi saçmalıklar prim yapmaktaydı çünkü, sizler en basit yolu seçtiniz, kendinizi kaybetmeyi ve mutluluğa erişmeyi, ama sadece bu dünya için geçerliydi seçiminiz. Bir takımınız onu seçti, bir takımınız ise gerçekten düşünmeyi, kısaca düşündükçe akıl yürüttükçe acı çekmeyi. Tüm saçmalıklarımız belkide sonsuz bir hayatı burada bulamamamızdan kaynaklanıyordur kimbilir. Sizlerin aldanıp oynadığınız oyunlarda devam etmek ve oynamak acı verici geliyor bana. Çünkü bana kalsa tüm bu saçmalıkların içerisinde yer almazdım. Belkide almamalıyım. Allah ile olmak istiyorum sadece, ona yönelmek, ona sığınmak, onun istediği doğrultuda bir kul olmak, asaletimi, birikimimi, bilgimi, ilerleyişimi, umutlarımı, yenilenmemi, hiç birşeyimi kaybetmeden üstelik ona yönelmek. Ne kadarda zorluyor bu beni, çevre faktörü, insanların ilerleyişi,sizden beklentileri, yer almazsan toplumun en tenha yerine itilişini, yabancılaşmayı, hatta bir uzaylı gibi yol almayı.

Ölümün olduğu yerde yaşam denilen sahte rüyaya dalmakta zorluk çekmiyorum lakin, ben sonsuza kadar mışıl mışıl rahatlıkla uyuyanlardan biri de değilim. Her dakika uyanışlardayım. Gözlerim açık, duyularım daima keskin, meal arama faaliyetini ise hiç bitirmeyenim. Sadece yol alıyorum yaşamda,belki yoldaşlık edeceğim birilerine, keşke insanlar biraz daha manevi açıdan yaşamış ve o gerçeği tam olarak kavrayabilmiş olsalardı. İşte o zaman huzur içerisinde doğru ve gerçekten istediğim bir biçimde yaşardım hayatı...


Denemeler
Yazan-
Minimalist Yazar- Şair- Edibe Toğaç

http://sayfamdakalancumleler.blogspot.com.tr/
https://www.youtube.com/watch?v=zaIUnBdV18c



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yontulma Evresindeyiz...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Savrulmasını Beklemekteyim...
Tek Bir Aşk
Yaşam Sarmalı
Acı Bir Bekleyiş
Anne'ye Mektuplar
Tıkanma Evresi...
Hiç Bir Şey Geçmiyordu
Ruhum ve Kalbimle!
Sevgiyle Kuşat Bizi
Amacım Bilmek Çünkü Bilirsem Daha Az Hayal Kırıklığına Uğrarım!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Amacı Olmalı İnsanın! [Şiir]
Her Gün Ölüyorum Aralarında [Şiir]
O Gün Bugündür İşte [Şiir]
Sen Beni Unutsanda Ben Seni Unutmam! [Şiir]
Parçalansa Kelimeler [Şiir]
Layık Değilsin [Şiir]
Biraz Sana Biraz da Ölüme Hasret [Şiir]
Bana Sorarsanız [Şiir]
Yüreğinde Yer Yok Bana [Şiir]
Umutsuz Bir Aşk [Şiir]


Edibe Toğaç kimdir?

Naçizane yazan-Minimalist Şair. . . Edibe Toğaç http://sayfamdakalancumleler. blogspot. com. tr/

Etkilendiği Yazarlar:
Susan Sontag, İngeborg Bachmann,Montaigne,Dostoyevski,Henry David Throe, Tolstoy,Gogol,Albert Camus,Paul Auster,Susanna Tamaro,Paulo Coelho,Tezer Özlü vb...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Edibe Toğaç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.