..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
640K bellek herkese yetmelidir. -Bill Gates, 1981
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Kenan Kuli




2 Mayıs 2003
Kıssa Metraj  
Kenan Kuli
Yazdan kışa yatay geçişli bir mevsim gecesi ..Sonbaharsız...


:BCBC:
Adamın gözünde bir bulut .. Bulutun şeklinde bir cinayet biçimi ..Çocuğun omzunda bir yağmur .. Yağmurun her zamanki sessiz ifadesi ..... Yağmurla bulut arasında yerçekimsiz bir ortam .. Ortam geyiklerinden arınmış bir şarap şişesi .. Kırık bir şişenin paylaşımı gibi duran
adamın elindeki bir yarısı , çocuğun göğsündeki bir diğer yarısı ...
     Suratı güzel boyundan aşağısı boktan , yüzü boktan boyundan aşağısı heykel , şekli şimalinden , garbında , şarkından , kıblesinden ayrılmış insanların , Faili lokanta olan iğrenç kokuların , tek ortak özellikleri gürültü çıkartmak olan değişik marka arabaların, ardımda bıraktığım alacaklılarıma karşı takınacağım mahcupluk masumluk ve özür dilekçesinin satırlarına benzeyecek olan suratımı bu ifadeye dönüştürme zahmetine girmemek için adımlarımın hızına artan bir ivme katarak koşarcasına yürümem ve bu cümlenin uzunluğu nedeniyle tanımlanma sürecini tamamlamış ve gözden kaçmış , peşine düşmem manasız şehir uzuvları arasında evimin yolunu bulmaya çalışarak içine düştüğüm durumdan sıyrılmaya çalıştım .. Aklımla yüreğim arasındaki asansör ; içimdeki yalnızlık .. Tek kişilik , kişiliksiz , kişileri liriksiz ... hep meşgul .Gözlerim ağlayamamanın yan etkisi .. İçimdeki ezikliğin adresi belliydi .. Az evvel kovulduğum oda .. benim gittiğim ancak onun terk ettiği bir paylaşımda yaşanan bu denli arabesk bir krizin hacmine sığmış bir oda .. Biz içerideyken ve gerçeklerin arkasındaki mucizeleri bulup çıkardığımızı , bizzat ben sanıyorken, kapıdan görüntüsü yarattığı zamanlamadan daha kötü bir adam parçası girdi . “İki kişi yaşıyorken bir paylaşımı üçüncüye bok yemek düşer “ ana fikriyle kurulmuş bir cümleyi söyler diye sustum , kapıdan girene . Nitekim söyledi de .. Şimdi bir yandan yürüyor bir yandan da boğazıma dizilmiş bokları sindirmeye çalışıyorum .
     Şehirdeki altıncı yılım .. Şehirdeki altmış bilmem kaçıncı tecavüze uğrayışım. Öyle ormanda , inşaatta , içkime ilaç karıştırılarak filan da değil. Alenen , ortalık yerde ... Şehrin ekosistemi zaten öyle yabani öyle dilsiz ki tecavüzcü için en uygun zemini hazırlıyor . En uygun yabani ormanı , en kaçak inşaatı ... Artık kalabalıktan sıyrılıp üzerine doğru gülümseyerek gelen kimi görse, bu gülüşün altında yatan ve nitekim altına yatıran ifadeye daha o anda boyun eğmekten başka çaresi kalmıyor insanın. Direnmenin manası yok çünkü bir sonraki tecavüze kadar oyalanacak bir şeyler bulmuş oluyorsun bu sebeple. Şehirde nesli tükenmeyen tek şey ölümler ... Dünyada nesli tükenmeyen tek populasyon ölüler .. Dünya ile şehir arasındaki tek ortak nokta .. dünya , şehir ve benim aramdaki tek iletişim aracı ölümlerin artan nüfusu .
Nereden baksan bir cinayetin ipuçlarını gizleyen şehir . Kendi cinayetinin kurbanları egoist katiller... Suçluluk duygusu körelmiş sevişmeler ... Nekrofili sevişmelerin mahsulü kırmızı gözlü ceset çocuklar ... ve onlardan ayrılan yönleriyle dikkat çeken, bir paylaşımı yaşama standardına sahipmiş gibi görünen ve her defasında “ Bu onlar gibi değil !” yanılsamasını gözüne gözüne sokan yani adamı ilkin gözünden beceren , iyi niyetli tecavüzcüler. Şehirdeki altmış bilmem kaç birinci tecavüze uğrayışımın, içimdeki kirlenmişliğin ezikliğine dönüşme sürecini , boğazıma dizilmiş bokları sindirme azmiyle bütünleyerek evimin yolunu bulmaya çalışıyorum.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Japon Lirik Dramı
Soğuk Savaş
Tırışkadan Nameler.....
İzci

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zotec Gezegeni ve Cayda Cira Yildiz Sistemi
... The Strokes...
Güçlü Olan El (L) Ensin
Mesafeler
Hikayesi Olan Şeyler Yaptım
(Fi) Rijit Durumlar Ansiklopedisi... Episode 1
Herseyin Tersidir Isidnek?
Dalağımın Kulağını Çekesim Geldi
Telesekretere Not Bırakamayanlardımm.. tırınım.. tırınımm
Meslek Etiği

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Re-aksiyon 1 [Şiir]


Kenan Kuli kimdir?

Aslında bir tür emlakçı ilanı diyebiliriz yazdıklarıma; " Denize nazır kumdan kale, Az kullanılmış, temiz, karınca deliği. . . Devren Kiralık Salyangoz kabuğu ( Öğrenciye verilir ) . . . vs. Divitim izmarit, hokkam kahve fincanı . . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Kafka, w.s. burroughs, L. choen, a.c clarck ...vs.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kenan Kuli, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.