Dünyada insandan çok aptal var. -Heinrich Heine |
|
||||||||||
|
Savaşı sadece medya, politikacılar ve biraz da ekonomistler konuşuyor. Peki ya halk? Halkın derdi bambaşka. Şubat sonunda su yüzüne çıkan ekonomik kriz, savaş ve basiretsiz yönetim gibi çeşitli etkenlerin de etkisiyle, artık insanların boğazlarını sıkacak konuma geldi. Zaten işsiz sayısı fazla olan Türkiye, arka arkaya gelen işten çıkarmalarla, her geçen gün fakirleşiyor. Bunca şeye rağmen hâlâ işinde kalmayı başaranlar şanslı diye düşünüyor olabilirsiniz. Ama öyle değil. Politikacılar kendi çıkarları için "fazla mesai" yaparken, işçilerin tek umutları, gelecekleriyle oynanıyor. Çalışanların çoğunun sigorta primleri ödenmiyor, maaşları zamanında verilmiyor ya da eksik veriliyor. İnsanlar işe gidecek yol parası bile bulamayacak durumdalar. Daha da kötüsü, yasayla sigortasız işçi çalıştırmak yasakken, bazı işverenler işçileri sigortasız çalışmaya zorluyorlar. Vergilerin artması, art arda gelen zamları hiç saymıyoruz bile, bunlar zaten alışkın olduğumuz şeyler. Türk toplumunun yüzde 20'lik bir kesimi için bu anlattıklarımız "tamamen duygusal" ya da abartı gelebilir. Eğer geriye kalan yüzde 80'lik kesimi görmezden gelirseniz, evet biz "tamamen duygusalız" ve "abartıyoruz". Mahatma Gandhi'nin bir sözüyle yazımızı bitirelim: "Bir konuda karar verirken, karşınıza ömrünüzde gördüğünüz en yoksul insanın resmini koyun, bu kararın ona yardımcı olup olmayacağını kendinize sorun. Eğer cevap olumluysa, o kararı hiç düşünmeden verin."
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mehmet Sercan Tezcanoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |