Her insanda insanlığın tüm durumları vardır. -Montaigne |
|
||||||||||
|
- I - yeni sürgün veren dallar gibiyken bıyıklarım 'delikanlıktan' kalbinin çarpıntısı dendiği anlar o zamanlar, yani kırlangıçlar varken alnımda ferhat gibi, dağlar kurcalarken aklımı yeni düşüyorken ayetler peygamberin diline yani geceyi soldururken bakışlarım aşkı varışsız koşmalar sanarken anarken her kızıllıkta yiğit savaşçıları grevde uzayan babamın sakallarını bağrımdaki kuşlara bir yuva sayarken kızarıp kısa etekli kızların karşısında zihnimi karıştırırken gözlerindeki anlam yani deli akarken, durmadan çağıldarken düşünmezdim hiç babaların ağlayacağını akşam eve kanlı gözlerle döndüğünde ellerine sabırsız minik bir el değdiğinde gizlemek isterken herkesten kalbini kahrın yüzü bulandırdı uykularımı o ahraz yılan bağrımdan böğrüme indi bir gece aniden çatladı damarlarım binlerce ırmak sızdı gözlerime serin gölgesinde bir ölüm düşledim yalnız sessiz söğüt diplerinde.. - II - Dağ, canına mal oldu ferhatın grev bitti babam kesti sakallarını aşık oldum, koştum, yol bitti, durdum kalbime bir sızı giriyor arada bir kızlar ürküyor artık gözlerimdeki anlamdan gözlerimi yoruyor gece gece intihar ya da dua zamanı artık sorular çözmeli cevaplar aramalı camdan saçlarımızı tarayıp özenle rüzgarlara bilenmeliyiz böğrümdeki yılanı uyandırıp sınanma zamanı hayata karşı mevsimleri göçmen kuşlar gibi izle ve tetikte ol karanlık her köşe başı -III- bir çocuk kendine siper ederek kendi gövdesini nasıl gizlenecek içini delen mermiden kim anlatabilir onlara sahi güldükce onlar, dünyanın güzelleştiğini sen! çocuklar oyuna daldıkça acıkan hayvan sen! acıkınca homurdanarak ve akıtarak salyanı kahırlı yüzlere akşam yürürken gözlerdeki küçük ışıltıya sırnaşan cehennemin çağdaş kılıklı kölesi hüzün ve acı biriktikçe, elbet bir gün formülleri iptal olacak bu matematiğin ayetler yeniden toparlanıyor mushafa yakındır doldu barajlar uyanmak üzere uykudan sular..... -IV- ben her gece, uyurken herkes demir tarakla sıyırıyorum tenimi bedenimi gözyaşlarıyla suvarıyorum sürüldükce canlanan toprak dövüldükce parlayan demir soğudukca tazelenen gün gibi. bundandır tüm dostların aktıkca zaman, düşünmesi gençleştiğimi..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Engin Kahraman, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |