En tatlı sevinçler, en hiddetli kederler sevgidedir. -Pearl Bailey |
|
||||||||||
|
En çok ben işlemiştim oraya. Titanic’e çarpan buzdağı bana çarpmalıydı, ateşin sarmalandığı başımı serinletmek için. Yetişemeyecektim nerdeyse, zemberek görmemiş bu sağanağı yatıştırmak için yıldızların serinkanlı sükunetine. Bu küskün sadakatin serseri haline bir teselli vermek için. Eşiğinden geçiyorum.. sorma.. dudaklarımı kıpırdatsam cinayet.. ellerimi çözsem ağırbaşlılık.. insan olmak.. lüzumlu mu bu; ağır yaralılık? Evet, bu ödülden yana yüreğim. Bir hayalet koştu peşimden.. herkese sustum, kendime kıydığım kadar.. Bir acımak, kanamak, ölmek kadar.. kaybetmek, sonsuza kadar.. bir ağır bilinç, bir daha yaşayamamak kadar.. Bir yalan, kahkahanın yuvarlandığı mutsuzluk kadar.. Bir yazgı.. ... Derya kurumuş.. varlığım harap, bir çöl hayatı.. uzayıp gitmekteydi. Uzun bir bekleyişti çöl. Bir kayıtsızlık çığırıydı önümde açılan. Hiçbir şeyin hesabını yapmamayı öğrenirdiniz. Bir vuslat ümidi saklayarak dayandığınız yolculuğun adresi hüsran.. sanırdınız. Sanırdınız. İçimde daha gerçek başka bir şey yoktu. Bu büyük, kendine sığınmış çölün sahibi büyük Allah’a yemin ederim ki, bir mezar taşı yalnızlığı ile ağladı adım. Bu nalan cihan sıkıştırıp durdu göğsümü hiç durmadan. Bir dilek kaydı, bir ümit sustu.. bir nihal ket vurdu utkuya.. söndü gitti gönlümün ziyası.. ... Bir ürperti, ruhumda uluyan bir kış rüzgarı.. savrulan kavak yelleri.. ellerim ağlama duvarı.. bir deli makamı.. Bir gecede uçtum dünyanın kollarından, bin gecede yaslandı ruhum, bir anda düştüm umarsız, İrem dağından. Bir gecede sarsıldı sana verdiğim yanım. Nasırlar birikti yüzümde, gölgelendi ansızın. Bu çatırdayan kararmış göğü yüzümün, bu tuğyan.. bu darmadağın, serabını kaybetmiş çölün gecesi.. ölesiye üzgün.. bu afet.. özlemimi götürdü, sormadan.. Çok yoruldum bu yaşayamamaktan. Nereye vardım? ... Zaman okşayacak derdin iyileşmeyen yaralarını. Hayat ölüme karşı bir refleks, ölüm hayata karşı. Düşünce bir onda bir diğerinde vuran salıngaç. Nasıl demişti Hesse, “ölememek ile yaşayamamak arasındaki dayanılmaz gerilim” İşte bu hilkatin garip varlığı! Bir dilasa? Ne hayal.. umalım, bize uğramasın.. Uykum kaçmış, sesim dalgın.. Gözlerimde biriken zülal, ince tebessümü nihanın.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © baskazaman, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |