Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Buralara gurbet yağmuru yağar, köy yağmuruna benzemez. Soğuk olur yakar ellerini, yüreğini ta ciğerden yakar. Burada hızla düşer kaldırımlara, orada ağır ağır yaylalara. Burası gökdelen kokar egzos kokar, orası kekik alabildiğine. Burada mor hüzünler var salkım salkım, orada mor üzümler dallarda. Her daim kış yaşanır bu yabancı kaldırımlarda. Orada ise gül mevsimi vardır şimdi taptaze. Yaşamak zor sanattır. Hergece gurbet türküsü takılır diline. Hoyrat, asi bir rüzgar eser sana yabancı. Tanımadığın yıldızlar dolanır semalarda. Ne geceleri dost olur yalnızlığına, ne de gündüzleri. Ama herşeye rağmen direnirsin özlemlere inat. Gurbete inat dimdik ayakta durmak için, sabret dersin pervasız yüreğine. Günler boyu mektup beklersin memleket kokan, ana kokan. Her satırı ayrılığa sitem, her kelime bir özlem anlatır sesini duyurmak istercesine. Duyulur mu bilinmez kara trenin geçtiği yollardan. Kimbilir?.... Seneler geçtikce aynada kır saçlı biri beliriverir. Gözlerinin altında torbalar.Yıllar bir bir devrilmiş yaşlı bir çınar gibidir. Uzaktakiler usanmadan bekler gurbettekini hep bir ümitle. Dönsem, gitsem yine kara bir trene takılıp yaylalar bedenimi kucaklar mı? Kır saçlarımla karşısına çıksam tanır mı bacım beni? Birgün dönsem, küçükken adını bile duymadığım bu memleketten geriye köy yağmuruna, kekik kokusuna, mor üzümlere kavuşurum değil mi?. .......
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Melike ÇAM HUBAR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |