"İnsanların bazen neye güldüklerini anlamak güçtür." -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Hayat güzeldir!.... Yaşamak her şeye değer!... En umutsuz insan yenilginin kıyısındayken bile sımsıkı tutunarak senin çürük dallarına hayat güzeldir diyebiliyor. Mutlu olmak mı seni güzelleştiren?Her şeyin yolunda gitmesi mi?Zenginlik mi?Sevdiğinle beraber olmak mı?Yoksa aşk mı seni güzelleştiren?Nedir güzel olan?... Bir oyun sun sen... Tek perdelik bir oyun. Bense oyuncu. Senaryo belli belirsiz. Doğduğun an sahnenin ortasındasın. Karşında koltukları dolduran bir sürü seyirci... Dostların, seni çekemeyenler, düşmanların, dost bildiklerin, seni kıskananlar... Hepsi karşında... Oyun bazen uzun bazen de çok kısa... Ama hiçbir oyun sonunda ayakta seni alkışlayan seyircilerin yok. Sonu hep acı... Gözyaşlarıyla sallanan eller... İşte hayat, sen; senaryosu drama olan tek perdelik bir oyunsun... Sonun kötü, çok kötü. Ama niye hala inatla hayat güzeldir naraları göklerde yükseliyor. Peki yaben... Ben niye hayat güzeldir diyemiyorum. Peki niye sende güzelliğinden vermiyorsun bana... Niye acılarını, yitirmelerini, özlemlerini yaşatıyorsun bana... Acıman yok mu senin?Mutlu olmamı mı kıskanıyorsun?Hazmedemiyor musun yoksa yüzümdeki bir damla tebessümü?Ne zaman benden almayı bırakıp vereceksin?Ve bende ne zaman o kadar iddialı olmasa da hayat gerçekten yaşanılası güzellikte diyeceğim?Görüyorum ki inatçısın. Ama inadın boşuna... İnatsa ben de inatçıyım en az senin kadar. Yüreğim umut dolu, yüreğimde ayazlı havalar, karlı geceler, ılık sabahlar, güneşli yarınlar hep beraber şarkılar söyleyip dans ediyorlar...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © SEBİLE KAYA, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |