Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx |
|
||||||||||
|
Hep beklemişim, yolunu gözetlemişim Mihmandar olmuşum rüyalarımda sana, Sen düşlerimin yolcusu! Vefakar değilim Kıtmir kadar İzleri ansızın kaybolanlara, Rahmet de değilim yağmur kadar toprağa, Ama fıstık-i yeşil umutlarımla da En zifiri gecelere doğan bir Nur olabilirim, Bilmem hangi yeşil yol Ulaştırır insanı Kaf dağına Ve Kaf dağının Zümrüd-ü Anka kuşuna, Sen mavi ada! Bir gece yürüyüşünde Görebilir miyim O’nu? O’nunla el ele tutuşup Çıkabilir miyiz süreyyaya? Ramak kalmış diyorlar hani senin o muştuna, Şafak da karanlık değil bu geceler yurdunda, Güneş seher eşiğinde Ve doğarken gülen bir bebeğin sesi gelir ilk kez.. Sen Isparta gülü! Hiç üzülme, Boşluğa hiç resim çizmedim, Mona Lisa’yı kıskandıran elinle Siyah bir nurla da ben yazıyorum umutlara: “Üç vakit sonra, inan ki bana adı: Bahardır” yılların.. Sen rüzgar gülü! Bir bahar türküsü dillerde gezer, Masalların yalanı biter Ve biter Büyük Sahra’dan esen sam yeli, Ilık bir sabah rüzgarı yelinde Burnumda bir toprak kokusu Ve bir Yağmur’un tadı boğazımda.. Sen umudun adı! İsa ölmedi, Madonna; Meryem’in ellerindeki çocuk, İkiz Bebek’lerin kefensiz naaşı!.. Amerika’nın yoksul ve kara yüzü Harlem Harlem’in kanlı yaşı; Malcolm X Çikolata renklilerin kahramanı; Malcolm X, Yazıyorum aha buraya on dört - yirmi dört (14-24): “Üç vakit sonra, inan ki bana adı: Bahardır” yılların.. Sen yüreğimdeki sesin bestekarı! Beethoven’in Kader’ini kıskandırdın, Alışılmamış bir dünyada Manhattan’ı kıskandırdın, Hiç görmedim seni, Yapma bebeklerin hıçkırığı var düşlerimde, Ellerimde ruhsuz naylon çiçekler, Seni özlemişim yine Ve rüyalarıma geleceğin günü.. Sen Isparta gülü! Hiç üzülme, Denizin bulutlarına verdim umutlarımı, Sabah yıldızıyla çıkmışım yolculuğa Sakın sanma on dört - yirmi dört (14-24) Seni unutmadım, “Üç vakit sonra, inan ki bana adı: Bahardır” yılların..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Zafer ŞIK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |