..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özyaşamöyküsü başka insanlarla ilgili gerçekleri anlatmak için eşsiz bir araç. -Philip Guedella
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Yeraltı > alp




24 Ocak 2006
Külahın Kulesinde  
alp
bir kadın çamaşırıdır aslında külah, bir vitrinde sergilenen kırmızı, mor, siyah ve açık saçık.. dolduracak olanın içini, şehvetengiz güzelliğine dair kışkırtıp da.. aslında, yok bir önemi.. "hayır, diğerini kastetmiştim.."


:BJFB:

bir kadın çamaşırıdır aslında külah,
bir vitrinde sergilenen kırmızı, mor, siyah ve açık saçık..
dolduracak olanın içini, şehvetengiz güzelliğine dair kışkırtıp da..
aslında, yok bir önemi..


"hayır, diğerini kastetmiştim.."



zaman mı..
zaman da eriyor ya, kendi külahının içinde..


pus çökmüş bir akşamüzeri vaktinde göl kenarına yaslanmış ağaçların arasında ölülerden korkarken heyecanlanıp da dört ağacın arasında çığlıksız koşmuş sonra..
nefesleri karışıp da birbirine, dört ağaçla birlikte
suyun sesinde kendi aksini aramaya başlamışlarken,
durgun bir fikir gelmiş akıllarına..
ağaçların mı??
ağaçların arasında ölülerden korkup da heyecanlanan da ardından koşanın..

"bir kuleye kapatmışlar onu o zaman..güneş kulenin hep arkasında kalır, hiç yüzünü göstermezmiş, derler bir kuleymiş bu.."



bin yıldır oradaymış göl..bin yıldır da konuşmamış hiç..
her gece inmiş pus bin yıldır..her gece ince bir katman arada..berrak..
bin yıldır düşünmüş fikrini o da..çağlamış ırmak gibi doğmuş ya aslında..
bin yıl durmuş üstünde..bin yıldır, orada zaman olmamış..

göl suskun..pus durgun..dört ağaç da bir ada gibi ortasında suyun..
bin yıl ne gölün sesi olmuş fışırdamış, ne ağaçlar mırıldanmış ne de pus bir iniltiye gebe kalmış..
zamanı durmuş ağacın..durmuş ve hatta gölün de..pusun da; birikmiş üzerilerinde yoğundan bir duman misali, zamanı durmuş..


"kuleye kapatmışlar ki, onu; bin yıl kalsın orada..derler ki, kulede bir gölge dahi olmazmış.."


fikri gelmiş ki aklına, zehir zemberek, fısıldamış kulaklara..
fısıldamış da sonra korkusundan bir daha fısıldamış..
dört ağaç duymuş da, göle ses etmiş..tanrılar duymuş..oysa ki ne ağacın tanrısı olmuş orada, ne göl verdiği hayatı tanrılıkla donatmış..

fısıldamış da korkusundan, gölün ortasındaki bir ada gibi dört ağaca..
eğimiş yapraklarını ağaçlar, kesmiş dallarını da atmışlar gölün karanlığına..
kadim ağaçlarmış ki dördü dölün ortasında bir ada misali..atmışlar kadim dallarını, yaşlı bedenlerinden ayırıp da göle..bin yıllık bir koku yayılmış da etrafa ağaçlardan, tanrısı seslenmiş rüzgara..

hem dağıtmış rüzgar kokularını bin yıllık kadim ağaçların..hem de kaldırmış bin yıllık pusu gölün üzerinden..


"olmazmış kulede ya, bir gölge dahi..tepesinden duman tüter de dururmuş..yerin altından gelir de, gökyüzüne yükselir..yükselirken de şarkı söyler bir duman imiş.."


bin yıldır ayrılmamışlar ya, pusuyla bin gece birlikte olmuş uzaktan uzağa sevişmiş göl..kuruyuvermiş oracıkta..uçurmuş kendisiyle birlikte nesi var nesi yoksa, pusunun peşinden gitmiş uzaklara..


"rivayet ederler kulede bir adam yaşarmış..bir adam ki ölülerden korkar da fikrine heyecanlanır, dört ağacına fısıldarmış da dururmuş..

yine rivayet ederler ki, bu adam kulede bir gece içerisinde bin geceyi geçirmiş de tüketmiş..tüketmiş bin gecenin zamanını bir gecede; bilgeliğe ermiş..tüketmiş bir gecede zamanını bin gecenin de deliliğe ermiş.."


kulenin içinde külahlar, külahların içinde pusun masalları, puslu masallar imiş..bir zamanlar..




"birkaç adım sonra, dönüp arkama bakacağım.."

parkın salıncaklarına inen yolda köşede tren yolunun karşısında sevimliliğiyle bekleyen dondurmacı, dolaplarında kötü bir imitasyonunu sergiliyor müstehzi ifadesiyle yine, zamanın..

"sonra bir hayalet gibi karanlığın içinden aniden çıkıverdi..ben o sırada..

yürüyordum.."



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yeraltı kümesinde bulunan diğer yazıları...
An (Lar) I Anıştırmalar 1
Yol ve Külahi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Konuşabilirdik De... [Şiir]
Pelerin ve Külah [Şiir]
Bir Anı Özlemek... [Şiir]
Dalgalı Sanrılar [Şiir]


alp kimdir?

. . .

Etkilendiği Yazarlar:
perec, cohen, dostoyevski, huxley..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © alp, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.