Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx |
|
||||||||||
|
üç adımlık bir çınar gölgesi vurdu mağaranın ağzına.. günbatımında bir çok kuş uzaklaşırken..” dalgalı bir yeşile boyalı duvarların arasındaydık.. gözlerini fark etmemek için elimden geleni yapmıştım.. bir an dudaklarını gördüğümde, aralarından dökülen her kelimeyi başka duymaktaymışım.. solgun solgun ya da soluk soluk kalmaktan korktum birden.. siyah beyaz bir resme gömüldüğünde de görmek istemiştim sabırsızca.. aklından bir dere akıyordu sanki.. korkutucu, merak ediyordum ben.. “nehirlerin altında gizli binlerce yıllık karadelikler arıyordum ben.. bir kiraz anıştırmasında afrodizyak patlamalarını gömecek.. kayıp metinler bulunmuş, adı üstünde kayıplarmış.. bir cüce, yüz yedi yaşında, duman kaplı kulesinde ölü bulunmuş..” yeşil dalgalarında boyalı bir odanın ortasındaydın sonra sen.. kayıp birkaç dakikaya doluşan endişeleri yumuşak bir salınışta silerken.. ardından sevinçle kayboldum.. bir çağrısı doğanın odanın öbür yanında, bir salınışın serin deliliklere salan.. “kayıp bir kentin surlarından geçtim sonra.. antik bir ayinin ortasında, doğurgan kalçaları toprağa gömülü kadınların arasından.. tekakwitha yüzlerce yıl önce tecavüze uğramış ve öldürülmüş olmalıydı işkenceler altında.. kim yakarıyordu ona böylesine umarsız.. nehir köprülerinin altından geçtiğimiz zaman; kapıları çoktan kapatmıştı onlar aslında..” sesinin buğulanmasında, yeşile dalgalı odanın ortasına gizlenmeye çalışırken, dudaklarından dökülenler kayboluyordu.. buğusunda şırıldayan şehvetengiz dehlizde.. korkularında yasaklanmış paganların, dehlizlerin buğular.. çöl yürüyüşlerinde aradığımız define.. “bir yanardağın altına girdik.. patikalar etrafında lavlar ve alevler arasında yürürken sordun.. sana bir şey soracağım..” bir nehrin karşı kıyılarında gibiydik sanki.. nehir binlerce yıldan kalma.. binlerce yıllık yaratıklar içinde.. nehir kıyılarında damarlarındaki kanı buharlaştıran yakıcı alevler.. nehir boyunca yürüyorduk.. ortasından yıkılmış köprülerde karşılaşınca gözlerinde korku dolu bir istekle, karşı tarafa atlayıp atlamama arasında.. “bir yerlerde bir şelale akıyordu.. bir yerlerde bir yanardağın üzerine çağıldayan bir şelalenin sanrıları salınıyordu..”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © alp, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |