Kitabının bir kopyasını gönderdiğin için sağol. Onu okumakla hiç zaman yitirmeyeceğim. -Moses Hadas |
|
||||||||||
|
“yolun kendisidir önemli olan..varılacak olan hedef değil de yolculuğun kendisi..” yoldur önemli olan bir külahiye..yürüyüşünün sonunda bir istasyon ya da bir mola yeri yoktur..külahinin gözleri varacağı yere doğru bakmaz; onun gözleri attığı adımların altında yatan yolculuğa dönüktür.. doğumundan ölümüne bir yol halindedir külahi..her attığı adımın ardında bir sonraki adımı; vardığı her noktanın sonrasında bir başka gelecek nokta..bu noktalar zincirinden ibarettir yaşam her nasılsa..gün sona erdiğinde; ve yolun değil de külahinin yürüyüşünün sonu geldiğinde; yaşamı varmış olduğu amaçlar toplamına ya da eriştiği yerlerin toplamına değil de yürüyüşünün ya da yolculuğunun kendisine eşittir.. yolda.. gözleri yolun sonunda; bitişinde değil adımlarının altında yatan yolculuktadır ya..yolun sonunu haber verecek olan da değil; yanıbaşında yürüyüşünü anlatandadır kulağı.. nereden geldiğini ve nereye gidiyor olduğunu soran istasyonlardır bu hayatta..mola yerleri, hanlar, duraklar bilmek isterler geldiğin yeri; gidecek olduğun yönü..oysa yolun kendisinde soru nereye gitmekte olduğun ya da nereden oralara varmış olduğun değildir..soru; o zamanda o yerde; yolun tam da orasında olduğunu anlayıp anlayamadığındır..soru; geçmişinle ya da geleceğinle değil; şimdinle ilgilidir.. külahinin yaşamı da bu yola benzer işte..yolda olmak; yaşamının bir sonraki yere doğru yürüyüşünden ve yolu boyunca karşılaştıklarından ibaret olduğu fikridir aslında..soru; nereye doğru gittiğinle ilgili değildir; kim olacağınla ya da yaptıklarının sonucunda neler olacağıyla da ilgili değildir..soru; geçmiş yolculuklarının bir varışla sonlanıp sonlanmamış oldukları da değildir..külahiye sorulmuş olan soru; yürüyüşünün farkında olup olmadığıdır..bir önceki adımından ya da bir sonra atacağı adıma dair arzularını bir kenara koyup hala daha yürümeye devam edip edemeyeceğidir..ta ki; yolun kendisinin yaşamını anlatmakta olduğunu görene dek.. “tek bir kapı açılacak bu kapananın ardından..yürürken bunu bilesiniz..yol; yürüyüşünüze sebep ve dahi sonuçtur..zihniniz bulanmasın..”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © alp, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |