Şiir, duyguların dilidir. -W. Winter |
|
||||||||||
|
beş yaşındaydım. İçimde bir yerler acıdı. Yıllarca sonra bu şehrin rengini alınca tenim ve yeterince törpülenince dilim ( ki artık troleybüsler yoktu.) bindiğim _otobüste hatırlar mısınız bir zamanlar hakir gördüğünüz , yok saydığınız esmer bir çocuk vardı işte o benim_ edasıyla tüm gözlere inatla baktığımı anımsıyorum. Şimdi bu hay huydan arta kalan zamanda geriye dönük sızılarım ( kronik romatizmal ağrılar şeklinde ) artınca aklıma ailece çektirdiğimiz siyah beyaz fotoğraf gelir. Tekrar tekrar bakarım. Hani bir dağ yolculuğuna çıkarsınız da zirveye vardığınızda huzurlu bir ferahlık kaplar ya içinizi ve yaktığınız sigaradan derin nefesler çekersiniz de kıvrılarak göğe yükselen o dumanın kıvraklığında kaybolmak istersiniz ; ben de her baktığımda o siyah beyaz günlere beş yaş çocukluğumda kaybolurum. Dağ havası kokan o fotoğraf daha insan , daha doğal gelir bana. Yine uçurum çiçekleri gelir aklıma. Düze indirdiğinizde onları , yahut balkonunuzdaki toprak saksılarda hayat vermeye çalıştığınızda onlara ki – insanoğlunun kendi esaretini çoğaltma eylemidir bu – sürgün sürgün bakarlar size.Saksı çiçekleri boyunlarını niçin bükerler dersiniz ? çok sürmez zaten bu esaret bir ilkbahar sabahı kıyısına vururlar hayatın dağların çiçek açma mevsiminde. Sürgün çiçekleri ve siyah beyaz kareler acıtır hep yüzümü.yaralıdır beş yaş çocukluğum. Ne olurdu bura insanları beş yaş çocukluğuma öyle zalim bakmasalardı ? acımasaydı minik yüreğim ve ben imbatın serin dokunuşu ile masal dünyasında yolculuğa çıksaydım. Ne yazık ki erken büyüttü o bakışlar beni. Giydiğim bütün elbiseler büyüktü bedenime bu yüzden yaralı ve eksiktir MAZİM.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ali Ekber COŞKUN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |