..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşama karşı sımsıcak bir sevgi besliyorum... -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Bilgen




1 Haziran 2006
İstemli Kusmak...  
Bilgen
Kusmak, istemsizdir. Seçilmemiştir. Biyolojik sisteminizin kabul etmediklerinden kurtulmanın en iyi yöntemidir. Manifestodur, eylemdir, isyandır kusmak!


:BFIJ:
     Yemek borusunda ve bağırsaklarda maddelerin hareket etmesini sağlayan peristaltik harekettir. Bir kastaki hareket diğer bir kasa iletilir ve bu etkileşim sayesinde maddeler bir yerden bir yere hareket eder. Yemek borusundaki peristaltik hareket ters döndüğünde kusma eylemi gerçekleşir. Der lügatlerde kusmak üzerine…
Bir anda mideniz bulanmaya başlar, boğazınızda bir yanma hissedersiniz. Sonra midenizdeki asitlerin alevi dudaklarınıza vurur. Gözleriniz nemlenir… Anidir, nereye kusacağınızın hesabını yapmazsınız. Tek derdiniz rahatlamaktır. Rahatsız edici olsa da öncesi, sonrası büyük bir rahatlık, mutluluk ve arınmışlıktır…
     Kusmak, istemsizdir. Seçilmemiştir. Biyolojik sisteminizin kabul etmediklerinden kurtulmanın en iyi yöntemidir. Manifestodur, eylemdir, isyandır kusmak!
     Biyoloji dediğimiz, birkaç yemek artığından ibaret de değildir üstelik… haliyle sadece öğütülmüş, işlemden geçirilmiş ‘artık’ kusmaz insan… öğütülmüş, işlemden geçmiş acısını, hüznünü, hasretini, isyanını da kusar…
Önce, zihniniz bulanır, yüreğinizde ve boğazınızda bir yanma hissedersiniz. Sonra, düşünüp hissettiklerinizin alevi cümlelerinize vurur. Gözleriniz bazen nemlenir bazen de korlanır. Evet, böylesi bir kusma ‘eylem’i de anidir, nereye kusacağınızın hesabını yapmazsınız. Tek derdiniz rahatlamaktır. Zira içinizdekiler taşınamaz olmuştur. Bünyeye ağırlık olmuştur… Rahatsız edeci olsa da öncesi, sonrası büyük bir rahatlık, mutluluk ve arınmışlıktır…
Ama, ortada önemli ve gözle görülmesi gereken bir fark vardır. Seçilmiştir. Karar verilmiştir. İstemlidir… Böylesi daha koyu bir manifesto, daha güçlü bir eylem ve daha gürültülü bir isyandır! Biz de diyoruz ki… aklımızdan geçeni, yüreğimizden akanı kusacağız bilerek ve isteyerek (istemlice)….
İstemli olarak kustuklarımızın nereye gittiği ile ilgilenmiyoruz. Bu bir gül bahçesi de olabilir, bir dost halısı da… bir kaldırım taşı da olabilir yada (ne fark eder ki) pislik içinde yitmiş bir klozet de…     
Tek derdimiz zihnimizin yükünden kurtulup kendimize bir hava boşluğu yaratmak… Kavgamız kimseyle değil, kendimizle… kimseyi aydınlatma, bilinçlendirme, kimsenin yitiğini bulma, elini tutma derdinde değiliz.
O yüzden; ister okuyun ister görmezden gelin…
Sizin sorununuz…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.



Bilgen kimdir?

cümle kuruyorum sadece. . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bilgen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.