İnsanlığı tanımak insanları teker teker tanımaktan kolaydır. -La Rochefoucauld |
|
||||||||||
|
İnsan bir çiçeği sevebilir, özenle her sabah suladığı rengârenk çiçeğinin mevsimi son bulanca solup kuruyacağı düşüncesi, sararan ilk yaprakla beraber gelip geçiciliğin kasvetini doğurur. İnsan yaşamayı sevebilir ve ölüm her aklına geldiğinde, başka şeyler düşünmeye başlar bu yüzden. İnsan Tanrı’yı sevebilir, bir yaratıcının olmadığı fikri, insanı karanlık bir boşlukta sendeletir kimi zaman. İnsan bir başkasını sevebilir, ancak bulunulan zamanın tadını çıkarmaktan çok, sevilen kişiyi kaybetme korkusuyla yaşayıp durmak, aşkı ıstıraba dönüştürüverir. Sevgi duygularla beslenip aşka dönüştüğünde maşuku kaybetme korkusuna kapılan kişi karşısındakini yaralamaya başlar. Onu, sevdiği ve sonsuza dek ayrılmayacağını düşündüğü kişiyi kaybetmemek için elinden geleni yapmak ister. Korkunun verdiği iştahla koyulan yasaklar, zehirli sarmaşıklar gibi sevginin etrafını sarmaya başlar ve bir süre sonra aşk, sarmalanmış olarak boğulur kalır. Sevgiliyi kaybetme korkusuyla yapılan her şey, o an için her ne kadar gerekliymiş gibi görünse de, aslında aşkın bitişine inen basamaklardan oluşur. Aşkı boğmaktan veya sevilen kişiyi yaralamaktan çok, kaybetme korkusuna kapılmadan, yaşanan zamanı değerlendirmek önemlidir. Sevgiyi ölümsüz kılan, kafalardaki aşkın aslında hiç bitmeyecek olma düşüncesidir. Çünkü aslında hiç bitmeyecekmişçesine yaşanan aşklar ölümsüzlüğe ulaşır. Kaygı bıçağıyla çizilen yürekler değil.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aziz DENiZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |