Kitaplarla dolu bir oda, ruhlu bir beden gibidir. -Cicero |
|
||||||||||
|
HER KANAT ÇIRPIŞTA BAŞKA DİYARLARDA BULURDUN KENDİNİ,BAŞKA HAYATLAR OLURDU KAPINDA,BAŞKA ÜMİTLER,BAŞKA ACILAR BEKLERDİ BİRER BİRER. Bir güvercin olmak vardı bir pencereye konmaya gönüllü,bir avuç ufalanmış ekmekte gözü,birkaç damla suda,biraz uçmaktı hayata,uçmaya dünden gönüllü,uçmak yeni diyarlara,yeni sevdalara,yeni aşklara..sonra yorulmaktı hayat ilk yolculukta,dinlenmekti ilk durakta,ilk solukta..hayat bir kuşun kanadında izlemekti hayatı,özgürlüğe sevdalıydı kuşlar,özgürlüğe açtılar,çırpındıkça uçtular,uçtukça yorgundular,yoruldukça hatırlarında kalan güzel anılara kanat açtılar,karanlık geride öksüzdü,özgülüğe sevdalıydılar! Uçsuz bucaksız bir yoldaydılar şimdi,gittikçe yaklaştıklarını biliyorlardı,ve gittikçe uzaklaştıklarını,hep bu döngüyle devam etmiyor muydu zaten hayat. Ve bir sabah yuvalarından ayrılıp yeni dünyalara uçtular,onlarcası aynı dileklerle kanat çırpıyordu, bilinen hepsinin yaşamına uçtuğuydu, özgürlükleriyle birlikte,uzun bir yoldu katedilen,uzun ve yorucu günler ve gecelerdi kuşların kaderi,yinede aynı umuttu gözlerinde çağlayan,özgürlük,daha çok özgürlük için ne fark ederdi birkaç kez daha kanat vursalardı birlikte,açlık vardı,uykusuzluk,kayıplar vardı geride gözü yaşlı,ama umudun adı kanatlarında saklıydı,adı özgürlüktü yeni doğan bir günde. Ağaçlar geçildi,yollar,evler, sular aşıldı,toprak,deniz,yağmurla karşılaşıldı,bulutlarla rastlaştılar,gemilerle selamlaştılar,kimi ağır akan bir ırmaktılar,kimi gün coştukça coşan bir nehir,yolları üzerinde çocuklardı rastladıkları ellerinde sapanlar,kimi gün av tüfekleriyle karşılandılar birer bayram havasında,yinede yılmadan geride sevdiklerini bırakıp yol aldılar, Yol aldıkları her gün acıları arttı,acıları yüreklerindeydi ,kanatları ağırdı yüreklerinden çok, Sıkı sıkı tuttundular kalanlara,sıkı sıkı tutundular gidenlere... Düşlere yol almak hep bedeller isterdi,düşler uykuyu alsa da gözlerinden,düşler sevdiklerini alsa da kollarından,düşler açlığa yenik düşse de birer birer... Kuşlar özgürlüğe koşar biner biner!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © TâLâN Ayşe KAYI, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |