..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşk eski bir masaldır ama her zaman yepyenidir. -Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Nilüfer Aydur




4 Eylül 2006
Yeni İnsan, Yeni Dünya İçin Elele  
Nilüfer Aydur
Bugün tartışılması gereken, teskereye evet mi, hayır mı sorusu değildir, içinde bulunduğumuz çaresizliğin gerçekten bir çözümü var mı, yok mu sorusudur. Demokrasilerde çare tükenmezmiş palavrasını bir yana bırakıp, demokrasinin günü birlik oyalayıcı çözümlerinin, politikacıların oyun bahçesindeki oyuncakları olduğunu görerek, kendimize, akıllarımızla çelişkiye düşmeyecek çareler üretmeliyiz.


:BDAD:
Sayın başbakanımı anlamak için büyük bir çaba gösterdim geçen gün. Onun, tv denen yayın organı vasıtasıyla günah çıkarışına tanıklık eden bir vatandaş olarak yüreğim burkuldu inanın. Uğrunda hapislerde yattığı şiirleri okurken, bugünlere hazır mıydı acaba diye düşündüm hüzünlenerek. Zavallı idealizm... Kendini tartacak bir teraziyi asla bulamayacak.
İşte bir teskere daha geldi oturdu memleketimizin gündemine. Yine sakal, yine bıyık.... tükür tükürebilirsen. De ki haklı itirazını yükselttin, barış gücü adı altında ilerleyecek sessiz işgal ordusuna katılmadın; de ki insanlığını konuşturup, ‘’sadece yardım kuruluşlarımızla gideriz savaş alanına, silahlı güçlerimizle gitmeyiz’’ diye direndin ve geçirmedin teskereyi, ne olacak? Düşünelim bakalım... Her şeyden önce şurası kesin, sen olmadan da ilerleyecek o güç biliyorsun. ‘’Varsın ilerlesin, ben bu pisliğe bulaşmam’’ diyecek cesareti gösterdin ve silahlı kuvvetlerinin bütün techizatını edindiğin ABD ve İsrail’e sırt çevirdin; peki olacaklara hazır mısın? İçeride bozuk ekonominin ve eşitsizliğin beslediği terörün, dışarıdan alacağı desteğe karşı mücadele edebilecek misin? Bunu bir iç savaşa dönüştürmeden, ekonomik ve siyasal kararlılıkla, yani istikrarla durdurabilecek misin? Peki ya, yeni bir Ortadoğu yaratmaya soyunmuşların, ilerleyişine ve sıranın sonunda sana gelişine engel olabilecek misin? EFENDİM! Duyamadım... Bunun bir çaresi mi var? Bir tür devrimden mi bahsediyorsunuz yoksa, peki kiminle, kimlerle? Yeni nesil İslam devrimcilerine ne dersiniz, Ali Bulaç’lar, İsmet Özel’ler, Nihat Genç’ler uygun mu? Ya Küba örneğine ne demeli; topraktan yeni bir halk yaratıp, bu halkı da nükleer bir silahın üstüne oturtmak çözüm getirir mi? Ya da ‘’Muhtaç olduğumuz kudret damarlarımızdaki asil kanda mevcuttur’’ deyip, ırksal bir temele mi dayanmalı tepeden inme ihtilalimiz? Zor sorular bunlar biliyorum ama artık zamanı geldi, ya bir çözüm üretmeli ya da düşüncelerimizi susturup, yeşerebildiğimiz kadar yeşerip sonra da kendimizi saman alevinde yanabilecek kadar kurumaya terk etmeliyiz.
Bugün tartışılması gereken, teskereye evet mi, hayır mı sorusu değildir, içinde bulunduğumuz çaresizliğin gerçekten bir çözümü var mı, yok mu sorusudur. Demokrasilerde çare tükenmezmiş palavrasını bir yana bırakıp, demokrasinin günü birlik oyalayıcı çözümlerinin, politikacıların oyun bahçesindeki oyuncakları olduğunu görerek, kendimize, akıllarımızla çelişkiye düşmeyecek çareler üretmeliyiz. Bu çarkın içinde kaybolmanın bedelini ödemekte olan bütün ideolojilerin dışında, yeni bir yöntem bulmanın peşine düşmeliyiz. Silahla ya da silahsız işgaller altında ele geçirilmiş maddi varlıklarımızın ötesinde, benliklerimizi işgalden korumanın yollarını bulmalıyız. Her türlü yaftadan arınmış, sadece insan yanlarımızla birbirimize ulaşmanın erdemini keşfetmeliyiz. Bugün tükenmekte olan insanlık değildir, insanlığı kuşatan köhne dünya düzenidir. Her türlü siyasal akım ve ideolojisiyle hem de... YENİ İNSAN, YENİ DÜNYA İÇİN ELELE...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Yeni insan, Yeni Dünya için Elele
Gönderen: Taki Akkuş / İstanbul/Türkiye
5 Eylül 2006
Sevgili Nülüfer, Güzel bir yazı Bir yerde de türkiyeyi yönetenlerin profilini çizmişsin. onların çaresizlik içinde ne yaptıklarını bilmeden. Neyin eğri neyin doğru olduğunu düşünmeden. Önerim bu yazıyı herkesin okuması, okuduktan sonra da oturup kendi kendisini sorgulamalı bir iyice, sorgulamalı ki neye nereye doğru sürüklendiğimizi belki sezinleyebilir de, yurttaş olmanın bilincini kavramış olurlar. Yüreğine kalemine sağlık. Kendine iyi bak. Taki Akkuş




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yenilgi - Kazanım ve Yeniden Alevlendirilen Sosyalist Mücadele Üzerine Birkaç Satır

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kültür Yozlaşması Gerçeğinde Türkiye
Çağın Manipülatörü Terör

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sus - II - [Şiir]
Sus - I - [Şiir]
Kızıma [Şiir]
Yalnızlık Kimsesizlik Değildir [Şiir]
Söz Vermiştin İnanacaktım [Şiir]
Hâlâ Bitmedik İnadına - VI [Şiir]
Hâlâ Bitmedik İnadına - VII [Şiir]
Hâlâ Bitmedik İnadına - V [Şiir]
Hâlâ Bitmedik İnadına - IV [Şiir]
Aynı Zamandı [Şiir]


Nilüfer Aydur kimdir?

İçine hapsolduğumuz evrenin dışına hiç çıkamayacak olsak da, bizim işimiz o evrenin duvarlarını kemirmektir. Zira o duvarlar ruhumuzun besin ihtiyacını karşılar.

Etkilendiği Yazarlar:
Daha çok felsefi etkilerden söz edebilirim...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nilüfer Aydur, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.